Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد که برای کشف موبایل‌های سرقتی به شیوه‌های جدیدی با همکاری وزارت ارتباطات و ... نیاز است.

به گزارش ایسنا، در میان آماری که اخیرا از سوی پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد، در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ کیف‌قاپی که موبایل قاپی نیز شامل آن می‌شود، اندکی افزایش داشته است. این روند افزایشی اما اولین بار نیست که از سوی مسئولان پلیس اعلام شده و در سال گذشته اجرای طرح‌های ویژه برای برخورد با موبایل قاپی نشان‌دهنده این موضوع بود که پلیس نیز همچون شهروندان پیرامون این موضوع دغدغه جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دیگر اما احتمال کشف موبایل‌های مسروقه است. در این خصوص گرچه آمار رسمی وجود ندارد، اما اعترافات برخی از سارقان دستگیر شده و نیز گلایه شهروندان از عدم کشف موبایل سرقت شده‌شان نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از تلفن‌های همراه پس از سرقت یا از کشور خارج شده یا اوراق شده و قطعات آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این خصوص با رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت‌وگو کردیم، گفت‌وگویی که در آن بر ضرروت استفاده از شیوه‌های جدید برای کشف موبایل‌های سرقتی تاکید شد.  

سردار علیرضا لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره امکان ردیابی گوشی‌های تلفن همراه پس از سرقت و نقش وزارت ارتباطات در این زمینه گفت: وزارت ارتباطات هم از جمله دستگاه هایی است که وظایفی در این حوزه دارد و باید به آنها عمل کند. ما هم جلسات مشترکی با آنان داشته‌ایم و همکاری‌هایی میانمان وجود دارد.

وی درباره زمانبر شدن کشف موبایل‌های مسروقه و حتی عدم یافتن آنها نیز اظهارکرد:  در مورد کشف موبایل های سرقتی ما صدردصد نیاز به شیوه جدید داریم و خود ما هم در آخرین جلسه در پایان سال گذشته پیشنهادهای جدیدی داشتیم و باید پس از جمع‌بندی آن با وزارت ارتباطات هم جلسه‌ای بگذاریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پلیس آگاهی تهران وزارت ارتباطات سردار علیرضا لطفی سرقت موبايل موبایل قاپی کشف موبایل های سرقتی وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

سرهنگ سیدقاسم موسوی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی با سلاح شکاری اقدام به برهم زدن نظم و امنیت عمومی و قدرت نمایی در درمانگاه قدیم شهر دارخوین کرده، بلافاصله ماموران پلیس به محل اعزام شدند.

او می‌گوید: با حضور به‌موقع و واکنش سریع ماموران پلیس، فردی که اقدام به درگیری، قدرت‌نمایی و اخلال در نظم عمومی کرده بود دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری به‌همراه ۱۰ عدد فشنگ مربوطه از او کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، ادامه داد: پلیس برابر قانون با مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی قاطعانه برخورد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین