Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@09:36:34 GMT

به رئیس جمهور اطلاعات غلط کرونایی می‌دهند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۸۷۰۷

به رئیس جمهور اطلاعات غلط کرونایی می‌دهند

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص عملکرد دولت در مواجهه با بحران کرونا گفت: تا الان بیشتر استراتژی‌ها در مقابله با ویروس کرونا انفعالی بوده و سعی نکرده‌ایم به‌طور کلی با ویروس مقابله کنیم، بیشتر سعی کرده‌ایم با عوارض ناشی از آن مقابله کنیم.

وی افزود: هر زمانی که ویروس حمله می‌کرد ما کوتاه می‌آمدیم؛ سختگیری‌ها را بیشتر و پروتکل‌های پیشگیری و همین‌طور بهداشتی را تشدید می‌کردیم؛ ویروس که عقب می‌رفت دوباره ما در دو طیف بودیم، یا ملت را آزاد می‌گذاشتیم یا سعی می‌کردیم ملت را از فعالیت‌های مختلف ممنوع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره  به عدم هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی با یکدیگر در مبارزه با ویروس کرونا و تک صدایی وزارت بهداشت افزود: علت اینکه وزیر بهداشت مرتب گله‌مند است به خاطر این است که عوارض ناشی از ویروس کرونا را تیم او باید جمع کند و بار عظیم درمان بیماران مبتلا به کرونا به دوش وزارت بهداشت است.

بندپی با تاکید براینکه در پیشگیری از شیوع کرونا نیاز به مشارکت همه همکاران در دستگاه‌های مختلف از وزارت کشور گرفته تا وزارت صنعت و معدن، حتی آموزش و پرورش، وزارت علوم، ورزش و جوانان و همه وزارتخانه‌های متعدد است، افزود: متاسفانه تیم خیلی خوبی در مقابله با ویروس نداشتیم؛ شاید انفرادی و تک ‌تک کارهای خیلی خوبی انجام دادیم اما آن کاری که باید به صورت تیمی برای مقابله با ویروس انجام می‌دادیم، اتفاق نیفتاد.

این عضو کمیسیون بهداشت گفت: من فکر می‌کنم ما باید استراتژی خود را تغییر دهیم. در سال جدید باید از روش‌های جدید، از متدهای جدید و از کار تیمی جدید برای مقابله با ویروس کرونا بهره بگیریم در غیر این ‌صورت  قطعاً باید منتظر پیک پنجم هم باشیم.

وی گفت: معاون وزارت بهداشت اعلام کرد که ۱۵ هزار فردی که تست کرونای‌شان مثبت بود، کرونا را همراه خودشان به شهرهای مختلف حمل کردند. این بود که ما تلفات بسیار جدی داشتیم و الان در پیک بسیار بدی هستیم و تقریباً می‌شود گفت خیلی از شهرهای ما حتی از حالت قرمز هم خارج شده و بعضی‌هایشان به حالت سیاه رسیده‌اند که این خیلی نگران‌کننده است.

بندپی با اشاره به اینکه رئیس جمهور هفت فروردین اعلام کرد پیک چهارم کرونا وجود ندارد افزود: اطلاعاتی که به رئیس جمهور دادند، اطلاعات درستی نبوده و او با اطلاعات درست تصمیم نگرفته یا اینکه اطلاعات دیگری جدا از پرداختن به سلامت مردم در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه ما باید یک دستگاه متولی داشته باشیم که سبک جدید زندگی را د رکنار کرونا به ما آموزش دهد افزود:  با شرایط پیش آمده فعلا کشور درگیر امواج مختلف کرونا خواهد بود لذا ما باید سبک جدید زندگی‌مان را در کنار کرونا یاد بگیریم و این باید در چشم انداز کوتاه مدت دولت بررسی شود.

منبع: الف

کلیدواژه: مقابله با ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی