Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:04:59 GMT

سالانه ۱۴۰ هزار دانشجو مورد معاینه پزشکی قرار می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۹۳۲۸

سالانه ۱۴۰ هزار دانشجو مورد معاینه پزشکی قرار می‌گیرند

به گزارش روز سه شنبه سازمان امور دانشجویان، مجید صفاری نیا، اتخاذ رویکرد جامعه نگر به جای فردنگر، آموزش مستمر کارشناسان مشاوره و عموم دانشجویان و پیشگیری از مشکلات دانشجویان با اتکا بر پژوهش‌های علمی را سه راهبرد عمده این دفتر در هشت سال گذشته نام برد.

وی افزود: ارایه آموزش های تخصصی به کارشناسان مراکز مشاوره به صورت منظم و مستمر در هشت سال گذشته پیگیری شد؛ به طوری که تعداد کارگاه های آموزشی از ۳۶ هزار و ۳۰۷ نفر ساعت در سال ۹۳ به ۴۶ هزار و ۶۴۲ نفر ساعت در سال ۹۹ افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفاری نیا اظهار داشت: این دفتر همواره برگزاری کارگاه ها و برنامه های آموزشی (مشاوره دانشجویی ) ویژه دانشجویان را دنبال کرده است. در سال ۱۳۹۳ تعداد ۵۷۶ هزار و ۹۷۲ نفر ساعت کارگاه و برنامه آموزشی توسط دفتر مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ها برگزار شد که تعداد این کارگاه ها در سال ۹۹ به ۶۳۵ هزار و ۷۹۶ نفر ساعت افزایش یافت.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با تاکید بر نقش دانشجویان در پیشبرد برنامه های دفتر مشاوره و سلامت گفت: در همین راستا در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۰۰ کانون همیار سلامت در دانشگاه‌ها شکل گرفت که با استقبال دانشجویان، در سال ۹۹ تعداد این کانون ها از ۴۸۸ کانون پیشی گرفت.

وی تاکید کرد: در بخش بهداشت نیز استفاده از ظرفیت دانشجویان مورد پیگیری قرار گرفت. در سال ۹۷ تعداد ۴۰ کانون همیار بهداشت در دانشگاه‌ها تاسیس شد که در کمتر از سه سال بیش از ۲ برابر رشد کرد و در سال ۹۹ تعداد ۸۷ کانون همیار بهداشت در دانشگاه‌ها فعال بود.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه در صورت مراجعه به مراکز مشاوره، دانشجویان به صورت رایگان مورد معاینه و تحت درمان (ویزیت) قرار می گیرند، گفت: در سال های اخیر به طور میانگین سالانه ۱۴۰ هزار دانشجو توسط پزشکان مورد معاینه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها برگزاری کارگاه های آموزشی برای مشاوران مراکز را از برنامه های دایمی خود می دانند و از سال ۹۲ تاکنون به طور میانگین سالانه ۱۳۳ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی برگزار کرده اند.

صفاری نیا درباره رسالت سنگین مراکز مشاوره در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: علاوه بر مشاوره های تلفنی و مجازی متعددی که در دانشگاه‌ها انجام شد، دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با همکاری دفاتر مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها، طرح های سراسری، کمپین در خانه می مانیم، مسابقه ملی سایکوماسک، نوروز کرونایی، احوالپرسی از دانشجویان، غربالگری و تب سنجی دانشجویان را انجام داد.

وی گفت: امید است در سال ۱۴۰۰ با تصویب و ابلاغ سند سلامت روانی – اجتماعی دانشجویان توسط وزارت علوم و تصویب جایگاه دفاتر مشاوره در هیات های امنای دانشگاه ها، فعالیت مراکز مشاوره شاهد تحولی اساسی شود.

برچسب‌ها سازمان امور دانشجویان دانشجو مرکز مشاوره و سلامت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان دانشجو مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان دانشجو مرکز مشاوره و سلامت بهداشت و سلامت اخبار کنکور سازمان امور دانشجویان دفتر مشاوره و سلامت دانشگاه ها مراکز مشاوره کارگاه ها سال ۹۹ نفر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی ظهر چهارشنبه در مراسم گرامی‌داشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست، افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند، گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها، اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، مأموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است، افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاوردهای خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و گفت: دستاوردهای دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

کد خبر 6094213

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی