Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی پایان سال دانش آموزان پایه‌های اول، دوم و ششم دبستان در مناطق زرد و آبی حضوری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند ارزشیابی پایان سال دانش آموزان اظهار کرد: آمورزش و پرورش در سه بستر فضای مجازی، مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد، آموزش را دنبال می‌کند همچنین در مناطقی که امکان دسترسی به ابزار‌های فناورانه نبود از بسته‌ها‌ی آموزشی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستورالعمل ارزشیابی پایان سال دانش‌آموزان  براساس شرایط دوره‌های تحصیلی تعیین و به زودی ابلاغ خواهد شد، در دوره ابتدایی هم 31 اردیبهشت پایان کار آموزش است و مدارس تا 10 خرداد برای ثبت ارزشیابی و اعلام آن فرصت دارند.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای پایه‌های اول و دوم دبستان معلمان باید از مهارت خواندن و نوشتن دانش آموزان اطمینان حاصل کنند و در پایه ششم هم برای سه درس ریاضی، علوم و فارسی ارزشیابی عملکردی انجام شود که روند انجام کار در مناطق زرد و آبی به صورت حضوری و در سایر مناطق به طور غیرحضوری خواهد بود.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه به طور سنتی در دوره ایتدایی آزمونی نداریم، بیان کرد: کار به طور کیفی توصیفی پیش می‌رود و ارزیابی عملکرد دانش‌آموز مورد توجه است همچنین اگر خانواده‌ای امکان همراهی با فرزندش را به دلیل کمبود امکانات نداشته باشد طی تفاهم‌نامه‌ای با بسیج دانشگاه فرهنگیان قرار شد تا در چنین مواردی با دانش‌آموزان همکاری شود.

وی درباره زمان ثبت‌نام مدارس متذکر شد: ثبت نام‌ها طبق روال هر سال در موعد مشخص آغاز و از هفته دوم اردیبهشت دستورالعمل آن ابلاغ می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی همچنین درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مناطقی که فاقد ابزار آموزشی در فضای مجازی هستند، گفت: برای تداوم آموزش در مناطق روستایی و عشایری برنامه جایگرینی تعیین شد به این ترتیب که توزیع درسنامه به کمک راهبران آموزشی انجام می‌شود و تا جایی که امکان داشت اجازه ندادیم دانش آموزی به دلیل دسترسی نداشتن به ابزار‌های لازم برای آموزش مجازی از تحصیل محروم بماند.

حکیم‌زاده با اشاره به پوشش 98 درصدی مدرسه تلویزیونی در آموزش دانش‌آموزان تصریح کرد: در ایامی که آموزش مجازی نه تنها یک انتخاب بلکه یک الزام برای ما بود، خوشبختانه یکی از ابزار‌های موثر مدرسه تلویزوینی بود و دانش آموزان در کنار درسنامه‌ها امکان بهره‌مندی از برنامه تلویزیونی را هم دارند در واقع تلویزیون کمک کرد تا روند آموزشی کمکی برای دانش آموزان داشته باشیم.

 دو مدل آموزش برای سال تحصیلی آینده 

وی درباره برنامه‌ریزی برای برنامه آموزشی سال آینده اظهار کرد: برنامه ریزی داریم تا روی دو مدل کار کنیم، مدل اول آنکه اگر همچنان درگیر بحران بودیم کار آموزش را در بستر فضای مجازی ادامه دهیم و از برنامه‌های مکمل استفاده کنیم و در مدل دوم که مبتنی بر فروکش کردن کروناست اصل بر این است که آموزش به طور حضوری دنبال شود اما از فضای مجازی برای غنا بخشیدن به روند کار کمک بگیریم.

معاون آموزش ابتدایی درباره میزان پوشش معلمان و دانش‌آموزان در شبکه شاد گفت: در دوره ابتدایی 98 درصد مدیران عضو شبکه شاد هستند همچنین 90 درصد معلمان هم در این شبکه حضور دارند علاوه بر آن به طور میانگین 70 درصد دانش‌آموزان ابتدایی هم عضویت شاد را دارند.

اوج بازنشستگی‌ها در دو سال آینده/افزایش جمعیت دانش‌آموزان در کلاس درس برای کنترل کمبود معلمارزشیابی پایان سال دوره ابتدایی چگونه است؟/برنامه‌های جبرانی برای برخی دانش آموزانچرا آموزش‌و‌پرورش به دلیل نمرات ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در "آزمون‌ تیمز" بازخواست نمی‌شود؟!

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رضوان حکیم زاده معاونت آموزش ابتدایی دانش آموزان امتحانات نهایی رضوان حکیم زاده معاونت آموزش ابتدایی دانش آموزان امتحانات نهایی ارزشیابی پایان سال دانش آموزان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود