Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@13:40:49 GMT

حماسه همدلی مومنانه و مواسات متوقف شدنی نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۹۵۷۱

حماسه همدلی مومنانه و مواسات متوقف شدنی نیست

مردم ایران وبه تبع استان سمنان در ماه مبارک رمضان؛ ماه همدلی و بندگی و در روزهای سخت، از قشر آسیب پذیر جامعه غافل نشده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، مردم با تمکین به آیات قرآن و در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کمک های مومنانه به میدان عمل آمده اند تا کمی از آلام هموطنان خود را در روزهای کرونایی بکاهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ماه رمضان امسال همانند سال گذشته در هر کوی برزنی ، خیران  سمنانی برای کمک به همنوعان خود دست بکار شده اند ، یکی با کمک های نقدی، یکی با توزیع سبدهای غذایی اهدایی خیران و دیگری با اهدای خون خلاصه هر کس هر کاری از دستش برمی آید انجام می دهد.

 

در روزهای کرونایی هموطنان بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تحقق این سخن سعدی شیرازی شاعر شیرین سخن پارسی گوی درباره بنی آدم از اعضای یکدیگرند هستند به همین دلیل خانواده هایی حتی با وضعیت معمولی تلاش می کنند با تامین مواد غذایی و اهدای آن به افراد نیازمند گامی برای کاهش مشکلات معیشتی مردم بردارند.

 

همزمان با ماه مهربانی درکناربرنامه‌های فرهنگی و دینی استان سمنان بحث مواسات و همدلی با هدف شأن کمک به اقشار آسیب دیده به خصوص از کرونا درحال اجرااست .

 

محور اصلی شأن هم دستگیری از این خانواده‌ها با کمک‌های نقدی، اقلام اساسی و بسته‌های معیشتی است.

 

بسته‌های معیشتی که شاید در نگاه نخست ارزش مالی چندانی نداشته باشد اما یک نان و پنیر ساده هم این روزها یک دنیا مواسات و همدلی در درون خود دارد.

 

مردم استان سمنان از این دست مردم هستند که در خوان الهی هرگز یکدیگر را فراموش نمی‌کنند. مردمی نیک‌اندیش و قدرشناس که یکسال است نمی‌گذارند که دشمنان با ایجاد دوگانه سلامت و دیانت، به معنویاتشان ضربه بزنند و همیشه با ابتکارات شأن پیشگام بوده‌اند.

 

کرونا جلوی هر چه را توانست بگیرد، جلوی دیانت مردم دیار مؤمنان و معلمان دین و اخلاق را نتوانست بگیرد، مردمی که روز افزون مهربانی می‌کنند به خصوص در ماه رمضانی که باید بیشتر حواس مان به دیگران باشد آنانی که نمی‌توانند حتی یک وعده غذایی در این تلاطم‌های اقتصادی داشته باشند. مردم استان سمنان نشان دادند که می‌توان رمضان را با چاشنی ابتکارات به عید همدلی بدل ساخت.

 

حجت الاسلام«سید علی موسوی» با اشاره به فرمایش رهبرانقلاب اسلامی بر شکل گیری رزمایش گسترده برای همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه گفت: توجه کردن به هم نوعان مخصوصا اقوام نزدیک وهمسایگان یکی از مهمترین دستورات اجتماعی دین مبین اسلام است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان قدم برداشتن  وکمک به مومنان ومسلمانان در تنگناها وسختی ها وشرایط امروز جامعه را ضروری عنوان کردوافزود: کمک کردن طبق دستورات قرآنی وروایات باید با تواضع وفروتنی باشد وشان وکرامت انسانی حفظ شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران واعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری دیگر ارکان مسجد بار دیگر به ندای رهبرانقلاب اسلامی در راستای رزمایش مردمی مواسات، همدلی و کمک مومنانه می گویند ادامه داد: باید اطلاع رسانی وایجاد فرهنگ کمک ونوع دوستی وتقویت روحیه ایثار وفداکاری در زمان نیازمندی در دستور کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان، اظهار داشت: کمک به فقرا ونیازمندان یکی از سنت های همیشگی در ماه مبارک رمضان است.

 

وی  با تاکید براینکه  کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری از تمام ظرفیت ها وپتانسیل های خود استفاده می کنند ادامه داد: هماهنگی برای شناسایی خیران و نیازمندان و جذب عمومی کمک‌های مردمی و خیران از رسالت های مهم کانون های مساجد است.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار امیدواری کرد: با جذب حداکثر کمک های مردمی و مشارکت خیران و نیکوکاران، غم و اندوه اثرات این ویروس منحوس را با خاطره خوش همدلی و مهرآفرینی مردم عزت مند ایران اسلامی با استعانت از خداوند سبحان جبران کنیم.

 

فعالیت مراکز نیکوکاری محله در ماه مبارک رمضان

«محسن مسعودیان راد» با بیان اینکه ۱۰۰مرکز نیکوکاری در سطح استان سمنان در اجرای رزمایش ایران همدل، اطعام مهدوی همراهی دارند گفت: مراکز نیکوکاری محله در ماه مبارک رمضان برای خدمت‌رسانی به نیازمندان آمادگی دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به محله محور بودن این مراکز اظهار داشت: همراهی در طرح‌هایی مانند اطعام مهدوی و توزیع ۳۱۳ هزار پرس غذای گرم و ۳۱ هزار بسته حمایتی در ماه مبارک رمضان در زمره رسالت‌های این گروه‌ها و مراکز است.

 

وی با بیان اینکه تأمین سبد معیشت نیازمندان و اطعام و افطاری در ماه مبارک رمضان در قالب رزمایش ایران همدل موسوم به اطعام مهدوی، یکی از محورهای فعالیت این مراکز است اضافه کرد: تهیه و توزیع افطاری ساده بین نیازمندان محله و دریافت حداکثری زکات فطریه و کفارات از دیگر محورهای فعالیت‌های این گروه‌ها است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان از برپایی ۷۲ آشپزخانه اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان خبر داد وافزود: در ماه مبارک رمضان امسال پویش ایران همدل-اطعام مهدوی باهدف اطعام و اکرام نیازمندان در قالب طبخ غذای گرم و توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین اکرام فرزندان ایتام و محسنین اجرا می‌شود.

 

مسعودیان راد با بیان اینکه برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: کد دستوری #۰۲۳*۸۸۷۷* تلفن همراه و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۲۳۷۳۰۶ برای دریافت کمک‌های نقدی و همدلی مردم در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: همه مردم نیک اندیش استان با هر میزان استطاعت مالی که دارند می‌توانند در این طرح‌ها همراه نیازمندان باشند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد:یکی از معروف‌ترین خیران ایران اسلامی در امیریه دامغان که اطعام عمومی وی و همچنین قربانی عید قربانش در سطح کشور معروف شده امسال این ابتکار را به اطعام مردمی هم بسط داده است و در این راه کمیته امداد هم به میدان آمده است.

 

به گفته وی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان تهیه و توزیع ۳۱۳ هزار پرس غذای گرم تا پایان ماه مبارک رمضان امسال را تدارک دیده است.

 

سرهنگ «علی خالقیان» افزود: با هدف کمک به بهبود وضعیت معیشت مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌دیده از کرونا در سطح استان سمنان بر اساس شناسایی افراد نیازمند رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: تمامی بسیجیان پایگاه‌های مقاومت بسیج استان در شهرها و روستاها برای مقابله با کرونا سازمان‌دهی شده‌اند و بسیجیان این استان در گروه‌ها و گروه‌های مختلف جهادی در تلاش برای اجرای طرح‌های مختلف نظیر طرح شهید سلیمانی و اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در سطح استان هستند.

 

وی تأکید کرد: غربالگری محله به محله با همکاری مردم، هیات امنای مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج و مشارکت سازمان‌های مختلف و تشکل‌های مردمی پیگیری می‌شود.

 

خالقیان  با اشاره انجام تست تشخصی کرونا از مردم در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در سراسر استان سمنان گفت: این طرح به صورت روزانه گرفته می‌شود تا بتوانیم با بیماریابی فعال به کاهش شیوع بیماری در استان کمک کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: در طرح تشدید اقدامات طرح شهید سلیمانی تعداد بسیجیان از پنج هزار نفر به هشت هزار نفر برای همکاری در طرح افزایش پیدا کرده است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ماه مبارک رمضان اطعام مهدوی استان سمنان کمیته امداد گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند