Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه فلسطینیان آماده ورود به نبرد برگزاری انتخابات در قدس هستند، گفت: این نبرد ممکن است به وقوع انتفاضه منجر گردد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از فلسطین الیوم، «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» آخرین مواضع این جنبش در خصوص برگزاری انتخابات فلسطین در قدس را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که عقب‌نشینی از برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی، برای ملت فلسطین به معنای شکست و تسلیم شدن است.

عاروری در ادامه اظهارات خود در این زمینه اظهار داشت: انتخابات باید در قدس هم برگزار شود و نباید منتظر موافقت رژیم صهیونیستی باشیم و ما آماده ورود به نبرد برگزاری انتخابات در قدس هستیم.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین تصریح کرد که اجماع فراگیر فلسطینیان بر سر نبرد انتخابات در قدس، بهترین راه برای واداشتن دشمن صهیونیستی به عدم مداخله در روند انتخابات است. این نبرد ممکن است به شعله‌های انتفاضه ملی فلسطین منجر شود.

پیشتر هم «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس گفته بود: بدون قدس، انتخاباتی برگزار نخواهد شد. باید با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی از کارشکنی‌های آن در مسیر برگزاری انتخابات در قدس جلوگیری کنیم.

این عضو ارشد حماس با اشاره به بازداشت رهبران حماس توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری طی هفته‌های اخیر، تأکید کرد: بازداشت نامزد‌های انتخاباتی حماس تأثیری در اصرار ما به برگزاری انتخابات نخواهد داشت.

افزون بر این، چندی پیش نیز عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس به تلاش‌های خصمانه رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی واکنش نشان داده بود.

وی گفته بود: گروه‌های فلسطینی باید به ساز و کار مشترکی جهت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای دست کشیدن از اقدامات خصمانه آن، دست یابند. این مقام فلسطینی افزود: از حق خود برای برگزاری انتخابات در قدس کوتاه نخواهیم آمد. حق فلسطینیان در برگزاری انتخابات در قدس برای آن‌ها محفوظ است و ما از تمامی ابزار‌ها برای استفاده از این حق بهره برداری می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صالح العاروری انتفاضه انتخابات در قدس جنبش مقاومت اسلامی حماس برگزاری انتخابات در قدس معاون رئیس دفتر سیاسی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه درخواست حماس برای توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه «غیر قابل‌قبول» است، افزود: «پذیرش درخواست حماس به معنای پذیرش باقی ماندن این گروه در قدرت و همچنین تسلیم شدن در مقابل ایران است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به اهداف اعلامی کابینه جنگ افزود: «تا رسیدن به اهداف جنگ به نبرد در غزه ادامه می‌دهیم.»

وی در ادامه با تاکید بر سیاست تغییر وضعیت ژئوپلیتیکی غزه پس از پایان جنگ گفت که عدم تحقق این امر موجب خروج تیپ‌های حماس از مخفیگاه‌ها، به دست گرفتن مجدد قدرت در نوار غزه و تسهیل در روند بازسازی زیرساخت‌های نظامی در این باریکه خواهد شد.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که تن دادن به خواسته‌های جنبش حماس راه را برای تهدید امنیت اسرائیلی‌ها در شهرک‌های اطراف جنوب غزه و سراسر کشور تسهیل می‌کند.

این اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که جنبش حماس بر خواسته‌های پیشین خود مبنی بر بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه و توقف پایدار جنگ تاکید می‌کند.

به نوشته العربیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات صلح با فشارهای داخلی متناضی دست به گریبان است. در حالی که خانواده اسرای اسرائیلی از طریق تظاهرات روزانه به دنبال حصول توافق میان اسرائیل و جنبش حماس هستند؛ نیروهای افراطی خواهان رد پیشنهادات حماس و حمله به رفح هستند.

به گفته مقامات اسرائیلی تقریباً ۱۲۹ اسیر اسرائیلی همچنان در غزه حضور دارند که از این تعداد ۳۵ نفر از آنها در حملات رژیم به نوار غزه کشته شدند.

کد خبر 6097398

دیگر خبرها

  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • عضو حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • افشاگری مقام صهیونیست: «نتانیاهو» به دنبال آتش‌بس در غزه نیست
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس