Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:45:21 GMT

هشدار به دولت‌ها درباره خطر افزایش گرسنگی در جهان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۹۷۸۱

هشدار به دولت‌ها درباره خطر افزایش گرسنگی در جهان

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین نوشت:در این نامه که از درخواست سازمان ملل برای اقدام جهت کاهش قحطی در سال ۲۰۲۱ حمایت می شود آمده است: کووید-۱۹ مشکلات ناشی از درگیری ها، بحران آب و هوایی و نابرابری را تشدید کرده است.

گروه های مبارزه با نابرابری در این نامه بیان کردند که میلیون ها نفر در جهان با گرسنگی مواجه هستند و به سرمایه گذاری فوری چند میلیارد پوندی برای رفع آن نیاز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان هایی مانند شورای بین المللی آژانس های داوطلبانه و برنامه جهانی غذا (WFP) گفتند: تاثیر درگیری ها، تغییرات آب وهوایی و نابرابری ها درکنار بحران کووید-۱۹ به افزایش شدید ناامنی غذایی در سراسر جهان منجر شده است و اگر اکنون واکنش مقتضی صورت نگیرد به شکل فزاینده ای ممکن است با گرسنگی و قحطی چندگانه مواجه شویم.

در این نامه از دولت ها خواسته شده برای پایان دادن به درگیری ها و تضمین دسترسی کمک های انسان دوستانه گام بردارند.

گروه های تهیه کننده این نامه همچنین گفتند: این وضعیت به یک اقدام فوری نیاز دارد که تاکنون شاهد آن نبوده ایم و اگر اقدامی صورت نگیرید بسیاری جان خود را از دست خواهند داد. رفع این مشکل بستگی به دولت ها دارد.

آنها نوشتند: کشورها باید نابرابری و بی عدالتی فزاینده را رفع کنند، اقدامات سیاسی مورد نیاز برای توقف درگیری ها را به عنوان عامل اصلی گرسنگی و تامین نیازها بکار بندند. لازم است ما حمایت جمعی خود  را برای جلب توجه بین الملی به این موضوع قبل از این که بیشتر دیر شود، ابراز کنیم.

در اوایل سال جدید میلادی، برنامه جهانی غذا و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل هشدار دادند ۲۷۰ میلیون نفر غذای کافی ندارند و در معرض خطر بالای گرسنگی قرار دارند.

این سازمان ها اعلام کردند بیش از ۳۴ میلیون نفر در آستانه گرسنگی قرار دارند و ممکن است در صورت فقدان اقدامات کافی دچار  کمبود شدید غذا شوند. در یمن، سودان جنوبی و بورکینافاسو ۱۵۵ هزار نفر همین حالا هم در مناطق قحطی زده یا مناطقی که بسیار ممکن است دچار قحطی شوند زندگی می کند.

سازمان ملل هشدار داده بیش از ۳۰ میلیون نفر تنها یک گام تا گرسنگی فاصله دارند.

دستکم ۵.۵ میلیارد دلار (۳.۹۵ میلیارد پوند) برای کمک غذایی و کشاورزی برای جلوگیری از کمبود شدید غذا نیاز هست، در حالی که میلیون ها دلار برای ارائه مراقبت های بهداشتی، آب سالم و دیگر خدمات ضروری نیاز داریم.  

پیش از تهیه این نامه دیوید بیزلی مدیر برنامه جهانی غذا در مصاحبه با روزنامه گاردین درباره قحطی در جهان در نتیجه همه گیری کرونا هشدار داده بود.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد کووید-19 امنیت غذایی برنامه جهانی غذا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد کووید 19 امنیت غذایی سازمان ملل متحد کووید 19 امنیت غذایی برنامه جهانی غذا اخبار کنکور برنامه جهانی غذا سازمان ملل درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور

سازمان هواشناسی برای ۵ استان غربی کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش جماران، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی برای ۵ استان غربی کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

براساس این هشدار، از امشب در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ رخ خواهد داد.

چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و پنج‌شنبه هم استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بروز این پدیده خواهند بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامد‌های احمالی این سامانه است.

احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

بنا به پیش بینی هواشناسی پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه باران رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران و در برخی نقاط وقوع رعد و برق خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: امروز (۱۱ اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: این وضعیت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه گفت: پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.

وی افزود: جمعه (۱۴ اردیبهشت) نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید، از بعد از ظهر افزایش ابر و با احتمال رگبار. رعد و برق با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۶ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۷ و ۳۲ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام