Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@22:57:52 GMT

گوترش: برای اجرای آتش‌بس در لیبی تلاش می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۹۸۰۴

گوترش: برای اجرای آتش‌بس در لیبی تلاش می‌کنیم

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان با کمک اتحادیه‌های آفریقا، اروپا و عرب برای اجرای آتش‌بس در لیبی تلاش می‌کند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره نزاع‌های بین المللی گفت: سازمان ملل به شکل فعال با اتحادیه آفریقا، اروپا و اتحادیه عرب برای حمایت از اجرای آتش‌بس در لیبی تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حمایت از روند مذاکرات و انتقال قدرت و حمایت از مقامات لیبی برای تقویت آشتی ملی با اتحادیه آفریقا همکاری می‌کنیم.

از ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ آتش‌بس در لیبی برقرار شد. لیبی برای سال‌های طولانی از نزاع مسلحانه و درگیری سیاسی رنج می‌برد. نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش "ملی" لیبی با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی با نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که جامعه جهانی آن را به رسمیت شناخته بود، می‌جنگیدند.

۱۶ مارس دولت وحدت ملی و شورای ریاستی جدید قدرت را تحویل گرفتند و قرار است انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ۲۴ دسامبر برگزار شود.

گوترش درباره اوضاع میانمار گفت: حل بحران میانمار تلاش بین المللی قوی و تلاش منطقه‌ای را می‌طلبد. من از طرف‌های فعال منطقه‌ای می‌خواهم از نفوذ خود برای ممانعت از وخامت بیشتر اوضاع و ایجاد راهکاری مسالمت‌آمیز برای خروج از این فاجعه استفاده کنند.

وی افزود: فرستاده سازمان ملل به میانمار درحال حاضر در منطقه و آماده مذاکره با ارتش و طرف‌های فعال دیگر و بازگشت میانمار به روند دموکراسی، صلح و ثبات است.

اوایل فوریه فرماندهان ارتش میانمار کودتای نظامی را به راه انداختند که بعد از آن تعدادی از رهبران از جمله وین میینت، رئیس‌جمهور میانمار خلع و بازداشت شدند. این کودتا اعتراضات مردمی را به دنبال داشت که در جریان آن ۷۱۴ تن کشته شدند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آتش بس در لیبی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور+ فیلم

راهپیمایی از کانون بسیج جوانان تا میدان امام خمینی برگزار شد و در پایان این راهپیمایی از ماموران انتظامی قدردانی و تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور+ فیلم
  • حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور
  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند