Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: ویروس جهش یافته جدید با قدرت سرایت بالا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عوامل شکل‌گیری موج جدید کروناست.

علی ربیعی امروز  سه شنبه در نشست خبری که به صورت‌ آنلاین برگزار شد،  با اشاره به روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و روز ارتش جمهوری اسلامی در روزهای اخیر اظهار کرد:ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر به عنوان دو بال حفظ تمامیت ارضی ایران عزیز کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: قهرمانان ملی ما از هر دو نهاد فداکار، از شهید صیاد شیرازی تا شهید قاسم سلیمانی، امروز مورد احترام ملت قرار دادند، نهاد و آموزه ای از رشادت و از خودگذشتگی برای همه ی ایرانیان هستند.

ربیعی ادامه داد: ویژگی مهم این دو بزرگوار به عنوان دو سمبل ایثار همانند خیل عظیم شهدای ما، برخواستن از طبقات محروم جامعه، بودن در کنار مردم، دلسوزی برای مردم، پیشگامی و در خط مقدم بودن برای فداکاری، در همه مراحل زندگی پربرکتشان بوده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: در دوران بی بدیل تاریخ انقلاب اسلامی ایران در نزاع بین ظلم و قیام غیرمسلحانه مردم در بهمن ماه ۱۳۵۷، ارتش در کنار و در آغوش مردم قرار گرفت و در فاصله اندکی بعد از پیروزی انقلاب، این بار مردم بودند که به نیروهای مسلح ما پیوستند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این دو نهاد و این دو نیروی مسلح مردمی دوشادوش هم تا به امروز حافظ منافع حیاتی و تمامیت ارضی ما بوده اند، ‌این روز را از سوی دولت به همه سربازان میهن و پاسداران وطن تبریک گفت.

ربیعی در ادامه با اشاره به شیوع موج جدید کرونا اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر یک بار دیگر شاهد اوج گرفتن موارد ابتلا و درگذشت شماری از عزیزان‌مان بودیم که درد و رنج های بسیاری را بر جامعه تحمیل کرد.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد دو عامل در شکل گیری موج چهارم کرونا موثر بوده است، یک عامل ویروس جهش یافته جدید است. با قدرت سرایت بالا و با پیشروی مهلک در بدن بیمار که قبل از عید نوروز وارد ایران شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: ویروس‌های جهش یافته در هیچ مرزی محدود نمی‌ماند و بسرعت به سایر کشورها تسری پیدا می کند و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: اینک ما یک پیک جهانی را شاهد هستیم  به طوری که از کشورهای همسایه تا کشورهای توسعه یافته با آمار مرگ بسیار بالا مواجه هستند و اساسا در جهان پیک جدید مرگ آوری بیشتری داشته است.

وی عامل دیگر را عدم رعایت پروتکل‌ها عنوان کرد و گفت: تجربه در ایران نشان می‌دهد زمانی که نرخ مرگ و میر پایین می‌آید مردم احساس آسودگی خاطر پیدا می‌کنند و در رعایت پروتکل های بهداشتی غفلت می‌کنند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری یادآورشد: امروز برخی از مسئولان وزارت بهداشت ما معتقدند که به رغم هشدارهای مکرر مسئولان بهداشت و درمان، رفتارها و خریدهای شب عید موجب تسری بیشتر ویروس جدید شده است.

ربیعی با بیان اینکه مداومت و خستگی ناپذیری در مراعات پروتکل‌ها به قطع زنجیره ویروس کمک می‌کند، گفت: افرادی که بواسطه کرونا و به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از دست دادیم یک عدد نیستند هر کدام از آنها یک سرمایه انسانی برای جامعه و خانواده خود بودند و خانواده‌های زیادی دچار مصیبت‌های بی‌سوگ شده اند.

سخنگوی دولت از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و افزود: همه به یاد داشته باشیم که تک‌تک ما در برابر زندگی‌هایی که بخاطر سهل انگاری در رعایت قوانین از دست می‌روند، مسئولیم.

وی تصریح کرد: ما به یک حس مسئولیت پذیری اجتماعی دائمی اما آسان با سه عنصر اصلی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها برای شکست کرونا نیاز داریم.

سخنگوی دولت در ادامه درگذشت سردار حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس را به همه ملت ایران، نیروهای مسلح و خانواده ایشان تسلیت گفت و  او یک الگوی اخلاقی و خویشتنداری برای همرزمانش خواند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عدم رعایت پروتکل ها پروتکل های بهداشتی انقلاب اسلامی سخنگوی دولت جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین ردایی عصر چهارشنبه در بازدید از اداره کل استاندارد استان البرز، استاندارد را عامل بسیار مهمی در حفظ سلامت جامعه دانست و گفت: رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه در واقع امر به معروف بوده که موجب حفظ ایمنی و سلامت شهروندان می‌شود و اجتناب از فرآورده‌های غیر استاندارد، نهی از منکر است.

منتخب مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از اقدامات جهادی مدیرکل استاندارد البرز و همچنین تبریک موفقیت اخیر سازمان ملی استاندارد ایران در ارزیابی هم ترازی، خواستار اهتمام جامعه و مسؤولان استان البرز به رعایت الزامات استاندارد و تهیه و خریداری محصولات ایرانی شد.

محمد آئینی، مدیرکل استاندارد استان البرز نیز در این دیدار ضمن تبیین شرح فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: استاندارد سازی، اندازه شناسی، تأیید صلاحیت و ارزیابی انطباق چهار محوری هستند که سازمان ملی استاندارد در زمینه آنها فعالیت می‌کند.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های بی دریغ دولت سیزدهم و رئیس سازمان گفت: به فضل الهی در این مدت کوتاه جایگاه استانداردی جمهوری اسلامی از رده بیست و ششم دنیا به رده بیستم صعود کرده و اکنون ایران ریاست کمیسیون کشاورزی اسمیک را بر عهده گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان البرز ضمن تبریک ظفر غرورآفرین دفاع مسلم عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران، پیروزی مرکز ملی تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران را در این ارزیابی بین المللی نیز به ملت بزرگ ایران و همه ذی نفعان تبریک گفت.

آئینی با بیان اینکه به لطف الهی این موفقیت پس از گذشت سه دهه با تلاش همه همکاران خدوم در مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: این فجر فنی نه تنها زمینه ساز جهش تولید خواهد شد بلکه در تقویت اقتصاد نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد.

مدیرکل استاندارد استان البرز در پایان گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود ارائه و خاطرنشان کرد: به عنوان مدعی العموم کیفیت حافظ تولید باکیفیت هستیم و به تلاش‌های شبانه روزی خود در این راه ادامه خواهیم داد.

کد خبر 6094707

دیگر خبرها

  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم