Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:00:16 GMT

۹۴ پاکبان مهابادی علیه کرونا واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۹۸۸۲

۹۴ پاکبان مهابادی علیه کرونا واکسینه شدند

بهاء الدین حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب طرح واکسیناسیون پاکبانان شهرداری روز گذشته ۶۸ نفر و امروز نیز ۲۶ نفر دیگر از ماموران خدمات شهری با تزریق واکسن "سینوفارم" در واحد واکسیناسیون بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

وی ادامه داد: مرحله دوم تزریق این واکسن نیز ۲۸ روز دیگر خواهد بود و تمام پاکبانان باید در موعد مقرر نسبت به دریافت دوز دوم این واکسن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: تمام پاکبانان و عوامل شهرداری که واکسن دریافت کرده‌اند، از طرف شهرداری این شهر معرفی شده و با نظارت کامل شبکه بهداشت و درمان قالب طرح واکسیناسیون پاکبانان انجام شده است. 

حسینی، با بیان اینکه پاکبانان پس از کادر درمان به دلیل نوع فعالیت کاری بیش از همه در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، افزود: این گروه، آسیب پذیرترین قشر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و در صورت بی توجهی به امر واکسیناسیون می توانند انتقال دهنده ویروس به دیگران به ویژه خانواده‌های خود باشند

وی اظهار داشت: پاکبانان شهرداری بطور مستقیم با زباله به ویژه ماسک های رها شده در معابر و خیابان های شهری سرو کار دارند و جمع آوری آنها آلودگی هایی دارد و بر این مبنا تزریق واکسن کرونا برای ایمن سازی اهمیت بسزایی دارد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده تاکنون ۳۵۱ نفر در این شهرستان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی واکسن واکسیناسیون پاکبان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی واکسن واکسیناسیون پاکبان بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است