Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@05:06:26 GMT

احتمال کاهش نرخ سود وام مسکن

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۰۱۲۱

احتمال کاهش نرخ سود وام مسکن

خبرگزاری آریا - عضو هیئت مدیره بانک مسکن از احتمال کاهش نرخ سود وام مسکن در صورت کاهش نرخ سود سپرده‌ها از سوی شورای پول و اعتبار یا تخصیص یارانه از سوی دولت خبر داد.
به گزرش شمانیوز و به نقل از تسنیم؛ محمدحسن علمداری با یادآوری این‌که وام ساخت مسکن در تهران و کلانشهرها تا سقف 450 میلیون تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: این وام در شهر‌های بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون تومان و در سایر شهر‌ها 300 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که نرخ سود وام جدید ساخت مسکن 18 درصد است در خصوص انتقاد انبوه‌سازان به مسئله رسوب حساب برای دریافت این وام افزود:یکی از شرایط دریافت وام مسکن این است که گردش مالی انبوه‌سازان بایستی در حساب آنها نزد بانک مسکن باشد که در این حساب 10 درصد موجود است. این به معنای مسدود شدن حساب سپرده انبوه‌سازان برای دریافت وام مذکور نیست.
عضو هیئت مدیره بانک مسکن درباره احتمال کاهش نرخ سود وام 450 میلیون تومانی ساخت مسکن گفت: در بانک‌های دولتی کل پرداخت تسهیلات از طریق سپرده‌های مردمی صورت می‌گیرد؛ نرخ تمام شده سپرده‌ها برای ما بر اساس منابعی که مردم سپرده‌گذاری می‌کنند الان بیشتر از نرخ 18 درصدی است.
علمداری ادامه داد: اما با توجه به این‌که مصوبه شورای پول و اعتبار 18 درصد است ما هم آنرا رعایت می‌کنیم. مگر این‌که نرخ سود سپرده‌ها و نرخ تمام شده پول کاهش یابد و ما بتوانیم نرخ سود وام ساخت مسکن را کاهش دهیم. یا این‌که از طریق اختصاص یارانه از سوی دولت به بخش مسکن نیز می‌توان نرخ سود را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاهش نرخ سود نرخ سود وام ساخت مسکن سپرده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت در جلسه شورای مسکن لرستان، اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان را ضعیف عنوان کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع این طرح تأمین زمین و ایجاد زیرساخت‌ها برای متقاضیان مسکن است که تاکنون کمترین پیشرفت را داشته‌ایم.

وی افزود: راه و شهرسازی باید حداکثر تا یک هفته آینده جدول وضعیت زمین را ارائه دهد تا بتوانیم بیش از ۸۰ درصد زمین موردنیاز استان را تا پایان تیرماه تأمین کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه بانک مسکن با بیش از ۸۰ درصد متقاضیان معرفی شده از طرف راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان عقد قرارداد کرده است، گفت: بانک ملی مشکلاتی در سطح ملی داشت که اکنون مرتفع شده و در حال اجرای برنامه‌هاست.

شفقت در ادامه بر لزوم همکاری بانک‌های خصوصی در حوزه نهضت ملی مسکن تأکید کرد و افزود: اگر بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن مسائل و مشکلاتی دارند در شورای بانک‌های استان مطرح تا پیگیری‌های لازم جهت رفع موانع در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری خرم‌آباد و بروجرد در صدور پروانه ساختمانی مشکلاتی داشتند که پس از طرح موضوع و بررسی‌های لازم قول مساعد دادند همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6090795

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند