Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: تا نیمه خردادماه ۶۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق مورد نیاز پیک تابستان امسال آماده خواهد شد.

محسن طرزطلب در آئین رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ایرانی با اشاره به اینکه این روتور در شرکت تعمیرات نیروگاهی ساخته شده است، افزود: این محصول با هزینه یک سوم مدل مشابه همین توربین در شرکت جنرال الکتریک آمریکا به سرانجام رسیده و برای اولین بار نمونه ایرانی این روتور در داخل کشور ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امکان ساخت انواع روتور توربین‌های بخار در مجموعه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وجود دارد، گفت: وجود نیروهای متخصص، دانش و مهارت و ابزارهای مخصوص در این شرکت امکان تعمیرات تمامی نیروگاه‌های ایران را در داخل کشور فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های بخار نقش تعیین کننده‌ای در کنترل فرکانس اولیه شبکه بر عهده دارند، گفت: به همین جهت نگهداری از این واحدها که عمر اغلب آن‌ها بالای ۵۰ سال بوده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

طرزطلب خاطرنشان کرد: از امروز حداکثر ۶۰ روز فرصت داریم تا تعمیرات باقی مانده در ۱۲۹ نیروگاه و ۵۸۳ واحد تولید برق حرارتی را به انجام برسانیم. بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته حدود هشت هزار مگاوات از برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها باقی مانده که در اردیبهشت‌ماه باید هفت هزار مگاوات از این برنامه به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: با اقدام جهادی و تلاش همکارانمان در مجموعه شرکت‌های بهره‌برداری، تولید نیروی برق و تعمیرات نیروگاهی درصددیم تا نیمه خردادماه ۶۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی را برای تامین برق مورد نیاز پیک تابستان امسال آماده کنیم.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تعمیرات نیروگاه هزار مگاوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین