Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان، 435 میلیون و 14 هزار متر مکعب از مجموع گاز صادراتی به اروپا به کشور ایتالیا تحویل داده شده است .

در سه ماه نخست سال جاری میلادی 57 میلیون و 848 هزار متر مکعب گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به یونان و 59 میلیون و 718 هزار متر مکعب نیز به بلغارستان صادر شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه، جمهوری آذربایجان در سه ماه نخست سال جاری میلادی همچنین 4 میلیارد و 118 میلیون و 611 هزار متر مکعب گاز طبیعی به ترکیه و یک میلیارد و 494 میلیون و 258 هزار متر مکعب به گرجستان صادر کرده است .

گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به کشورهای اروپا از طریق «دالان گازی جنوب» شامل خطوط لوله قفقاز جنوبی (جاک جمهوری آذربایجان و گرجستان)، «ترانس آناتولی» (خاک ترکیه) و «ترانس آدریاتیک» (خاک یونان، آلبانی، بستر دریای آدریاتیک و خاک ایتالیا) صادر می‌شود .

صادرات گاز طبیعی جمهوری آذربایجان از طریق این دالان انرژی به کشورهای اروپا در آخرین روز سال گذشته میلادی ( 31 دسامبر ) آغاز شده و این کشور قرار است در مرحله نخست سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از میدان «شاه دنیز» در دریای خزر، به اروپا صادر کند .

جمهوری آذربایجان میدان گازی شاه دنیز را در همکاری با کنسرسیوم شرکت‌های خارجی به پیمانکاری «بریتیش پترولیوم» (بی پی) توسعه می‌دهد و شرکت ملی نفت ایران نیز سهم 10 درصدی در طرح توسعه این میدان انرژی دارد .

به گزارش کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مجموع 7 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این کشور استخراج شده که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته است .

استخراج نفت جمهوری آذربایجان نیز در سه ماه نخست سال جاری میلادی 8 میلیون و 800 هزار تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.3 درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها ایتالیا اتحادیه اروپا دریای خزر بلغارستان جمهوری آذربایجان باکو گرجستان ترکیه شرکت ملی نفت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا اتحادیه اروپا دریای خزر ایتالیا اتحادیه اروپا دریای خزر بلغارستان جمهوری آذربایجان باکو گرجستان ترکیه شرکت ملی نفت ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر