Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از مجموعه خدماتی که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور ارائه می‌دهد موضوع رویداد‌های تبادل فناوری است. در واقع این وریداد‌ها برای معرفی توانمندی شرکت‌های دانش بنیان به حوزه‌های هدف صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: تا کنون همه رویداد‌های تبادل فناوری ما با بخش‌های صنعتی بزرگ مثل حوزه فولاد، خودرو و موارد مشابه انجام می شد. در واقع این رویداد‌ها به جهت نفوذ فناوری در حوزه‌های صنعتی صورت می‌گرفت، اما خوشحالیم که اولین رویداد در حوزه علوم انسانی و به طور خاص در حوزه زبان و ادب فارسی برای معرفی شرکت‌های توانمند دانش بنیان به جهت رفع نیاز‌های این حوزه شکل گرفت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در واقع شرکت‌های توانمندی داریم که در حوزه هوش مصنوعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، توانمندی بسیار بالایی دارند. اگر نیاز‌ها به خوبی از طرف مقابل تعریف شود، می‌توان آن‌ها را رفع کرد. نزدیک به ۶۰۰ شرکت در فراخوان اولیه شرکت کردند و برای ۱۰۰ شرکت با نهاد‌های فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد سعدی و موسسه دهخدا جلساتی برگزار شد که در نهایت با ۱۰ شرکت به تفاهم رسیدیم. امیدواریم این رویداد نفوذ و ارتباط شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه علوم انسانی به میزان بیشتری شاهد باشیم.

وحدت در پایان تصریح کرد: صندوق نوآوری شکوفایی به عنوان میانجی از دو جهت تامین مالی این قرارداد‌ها و تضمین کیفیت این خدمات کمک کننده است. همچنین میزان تسهیلات با توجه به هر قرارداد و نیازمالی در نظر گرفته می‌شود. در واقع ما منابع ۸۰ درصد هر قرارداد را تامین می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

سنجش عملکرد آموزشی دانشگاه‌ها از طریق شرکت‌های دانش بنیان صندوق نوآوری شکوفایی باید در همان دهه ۶۰ تشکیل می‌شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، گفت: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی لازم در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته و در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

میثم اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمل‌ونقل بخشی از زیست شهری است، بنابراین با سایر شئونات زندگی مردم درهم‌تنیدگی دارد و در عین حال که جلوی چشم همه قرار دارد، اما پیچیده است و موجب تغییرات سریع در روند حمل‌ونقل می‌شود.

وی افزود: فراهم کردن سریع و درست زیرساخت‌های حمل‌ونقل از سوی مسئولان امر اهمیت زیادی دارد، به این معنا که کندی‌ها و خطاهایی که زیست‌بوم‌های انسانی دارند را با استفاده از فناوری از سیستم خارج می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در حیطه فناوری تولیدکننده و مصرف‌کننده داریم، گفت: تولیدکنندگان شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان مدیریت‌های حمل‌ونقلی به نمایندگی از شهروندان هستند.

اکبرزاده ادامه داد: نمایشگاه‌ها و رخدادهایی که همچون نمایشگاه حمل‌ونقل مکانی است که تولیدکننده و مصرف‌کننده را در یک مکان گرد هم می‌آورد تا بتوانند یکدیگر را پیدا کنند، چرا که در حالت عادی نیازها تولید می‌شود، اما فرصتی برای پیدا کردن تأمین‌کننده آن‌ها نیست، در واقع افرادی بالقوه می‌توانند مواردی را تأمین کنند که مطمئن نیستند مصرف‌کننده داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته، در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

کد خبر 750495

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان