Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@14:59:19 GMT

جوانان مصونیت کمتری به کووید ۱۹ دارند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۱۲۹۶

جوانان مصونیت کمتری به کووید ۱۹ دارند

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محققان می‌گویند با وجود ابتلای بسیاری از جوانان به ویروس کرونا و وجود آنتی‌بادی مربوط به این ویروس در بدن‌شان، هیچ مصونیتی در مقابل این ویروس پیدا نمی‌کنند و به همین دلیل بسیار ضروری است که واکسینه شوند تا سیستم ایمنی بدن‌شان بالا برود و از ابتلای دوباره‌شان به ویروس و همچنین انتقال بیماری به افراد دیگر جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه روی بیش از ۳ هزار عضو سالم سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا انجام شده که اکثر آنها بین ۱۸ تا ۲۰ سال سن داشتند. نتایج این مطالعه نشان داد که میزان ابتلای دوباره افرادی که در موج اول کرونا، مبتلا به این ویروس شدند، خیلی کمتر از افرادی است که مبتلا نشدند. با وجودی که این مطالعه روی افراد جوان و مردان انجام شده، ولی محققان بر این باورند که ریسک ابتلای دوباره افراد جوان فارغ از جنسیت آنها بسیار بالاست. با این حال به دلیل شرایط ازدحام زیاد در پایگاه نظامی و تماس نزدیک سربازان در آموزش مقدماتی، ممکن است نرخ ابتلای دوباره به ویروس کرونا دقیق نباشد.

آزمایش‌هایی که محققان در دانمارک انجام دادند، خیلی شبیه به نتایج این مطالعه است. در دانمارک محققان روی چهار میلیون نفر بررسی کردند و متوجه شدند که خطر ابتلای افرادی که قبلا به این بیماری مبتلا نشده بودند، پنج برابر است. اما فقط ۶۵ صدم درصد کسانی که در طول موج اول در دانمارک مبتلا به کرونا شده بودند، در طول موج دوم دوباره آزمایش کرونایشان مثبت شد.

علاوه براین، مطالعه‌ای نیز روی کادر درمان انگلیس انجام شد که آن هم نشان داد خطر ابتلای کسانی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا نشده بودند، پنج برابر بیشتر از افرادی است که قبلا گرفته بودند.

محققان برای درک علت ابتلای دوباره به ویروس کرونا، پاسخ‌های آنتی‌بادی داوطلبانی که چند بار به این ویروس مبتلا شدند و کسانی که مبتلا نشدند را بررسی کردند و دریافتند که در بین گروهی که آزمایش کرونای آنها مثبت است، میزان آنتی‌بادی کمتری در برابر ویروس دارند.

علاوه براین، محققان دریافتند که «بار ویروسی»- میزان ویروس قابل اندازه‌گیری در بدن- در افرادی که دوباره به ویروس مبتلا شده‌اند، ۱۰ برابر کمتر از افراد دیگر است. اما با این حال این افراد همچنان می‌توانند ویروس را منتقل کنند.

با این حال محققان می‌گویند: ابتلا به ویروس کرونا مصونیتی در بدن شخص ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل هنوز هم لازم است این دسته از افراد واکسن بزنند.

کد خبر: 1093627 برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 واکسن کرونا جوانان مصونیت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا جوانان مصونیت ویروس کرونا ابتلای دوباره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، از آنجایی که هوش مصنوعی با سرعتی طوفانی بر عصر دیجیتال تسلط یافته است، تعیین مزایا و معایب این فناوری چالش برانگیزتر شده است. این امر، تعیین استاندارد‌ها و سیاست‌های تنظیم فناوری را برای دولت‌های سراسر جهان دشوارتر کرده است.

اکنون، مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی دانشگاه استنفورد انجام شده است به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی بر تشخیص جهت‌گیری سیاسی افراد می‌پردازد. در این مطالعه نشان داده شده است که جهت‌گیری سیاسی می‌تواند توسط انسان یا هوش مصنوعی و با استفاده از تصاویر چهره افراد پیش‌بینی شود، حتی زمانی که عواملی مانند سن، جنسیت و نژاد در نظر گرفته شده باشند.

کشف ارتباط میان تمایلات سیاسی و ویژگی‌های چهره

پژوهشگران پاسخ‌های ۵۹۱ نفر از شرکت‌کنندگانی که پرسش‌نامه‌های سیاسی را پر کرده‌اند، مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین اسکن صورت افراد را توسط الگوریتم هوش مصنوعی و ارزیابی‌کننده‌های انسان بررسی و ارتباط بین مورفولوژی چهره و ایدئولوژی سیاسی را پیدا کردند.

این مطالعه همچنین ۳۴۰۱ سیاستمدار از ایالات متحده، بریتانیا و کانادا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

به نظر می‌رسد هوش مصنوعی با ضریب همبستگی (r) برابر با ۰.۲۲ و انسان‌ها با ضریب همبستگی ۰.۲۱، می‌توانند به درستی جهت‌گیری سیاسی را پیش‌بینی کنند.

این دقت پیش‌بینی قابل توجه است، زیرا مقیاس جهت‌گیری سیاسی دارای سطح بالایی از همسانی داخلی (α کرونباخ = ۰.۹۴) بوده و با حذف همبستگی با متغیر‌های جمعیت‌شناختی مانند سن، جنسیت و نژاد تنظیم شده است.

نتایج نشان داد که توانایی فناوری تشخیص چهره برای پیش‌بینی جهت‌گیری سیاسی به طور مشابه با روش‌های پیش‌بینی موجود قابلیت پیش‌بینی را دارد.

نویسندگان تاکید کردند: این نشان دهنده ارتباط بین تمایلات سیاسی و ویژگی‌های ذاتی چهره است که تا حد زیادی خارج از کنترل فرد است.

بر اساس این مطالعه، دقت پیش‌بینی الگوریتم با ضریب همبستگی ۰.۳۱ بیشتر شد. این نشان داد که در نظر گرفتن متغیر‌های جمعیت شناختی با ویژگی‌های چهره می‌تواند به طور قابل توجهی توانایی‌های پیش بینی الگوریتم را بهبود بخشد.

در هنگام پیش‌بینی، این مطالعه ادعا کرده است که لیبرال‌ها دارای چهره‌های کوچک‌تر و ویژگی‌های متحرک به سمت پایین هستند، در حالی که محافظه‌کاران ویژگی‌های چهره متضادی را نشان می‌دهند.

قابلیت پیش بینی جهت گیری سیاسی از تصاویر استاندارد شده پیامد‌های مهمی برای حفظ حریم خصوصی، تنظیم فناوری تشخیص چهره و درک منشاء و پیامد‌های جهت گیری سیاسی دارد.

هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی را از تصاویر چهره خنثی تشخیص می‌دهد

اکنون، این فناوری می‌تواند جهت گیری سیاسی افراد را فقط از روی تصاویر چهره خنثی آن‌‌‌ها و علیرغم در نظر گرفتن عوامل جمعیتی مانند سن، جنسیت و قومیت تشخیص دهد.

این یافته‌ها منعکس‌کننده پیامد‌های سیاسی نظارت بیومتریک است که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند و تهدید جدیدی برای حریم خصوصی و استقلال سیاسی در عصر دیجیتال است.

محققان با تاکید بر نیاز فوری به مقابله با چالش‌های عصر دیجیتال، اظهار داشتند: یافته‌های ما بر ضرورت تشخیص و رسیدگی به خطرات احتمالی فناوری تشخیص چهره برای حریم خصوصی شخصی برای محققان، مردم و سیاست‌گذاران تاکید می‌کند.

این مطالعه در مجله امریکن سایکولوژیست منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد