Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:49:16 GMT

پویش کمک به زندانیان ایرانی نیازمند در خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۱۴۳۷

پویش کمک به زندانیان ایرانی نیازمند در خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در نشست خبری طی درخواستی از هموطنان ایرانی در اقصی نقاط جهان گفت: هموطن آیا اطلاع دارید که برخی از ایرانیان به جهت عدم اطلاع از قوانین ورود و اقامت غیرمجاز سایر کشورها و همچنین به جهت مخدر دانستن بسیاری از اقلام دارویی همانند: استامینوفن کدئین، شربت اکسپکتورانت، داروهای آرامش بخش دیاز پام، اکساز پام و…در این کشورها، بیگناه بازداشت و به حبس‌های طولانی مدت محکوم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر گفت: آیا می‌دانید برخی از ایرانیان نیز با به همراه داشتن چند گرم مواد مخدر برای مصارف شخصی متهم به نقل و انتقال و ورود مواد مخدر شده و به مجازات‌های سنگین محکوم می‌گردند.

انصاری افزود: درد آور آنست که در بسیاری از زندان‌های خارج از کشور برخلاف زندان‌های ایران، کلیه هزینه‌های ضروری از جمله تهیه وسایل شخصی (لوازم بهداشتی و دارویی و درمان) و حتی رفع نیازهای خورد و خوراک شخصی برعهده زندانیان می‌باشد. آنها غالباً مکلف به پرداخت هزینه آب، برق و تلفن در زندان می‌باشند.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر گفت: بی بضاعت بودن زندانیان و افزایش قیمت دلار فشار سنگینی به زندانیان و خانواده‌های آنان وارد می‌آورد. لزوم پرداخت حق الوکاله های سنگین به قیمت ارزی برای دفاع از پرونده زندانیان در مراجع قضائی کشور مقابل و همچنین محکومیت به پرداخت جریمه‌های نقدی نیز یکی دیگر از مشکلات ایرانیان زندانی در خارج از کشور می‌باشد.

انصاری ادامه داد: آیا شنیده اید که دستگاه قضائی زندانیان ایرانی را به کشورشان منتقل می‌کند. اما طبق قوانین حقوق بین الملل باید هر بار مراجع ذیصلاح دو کشور برای انتقال زندانیان ایرانی از خارج از کشور به وطن توافق نمایند. پرونده‌های محکومان باید روند حقوقی و سیاسی بسیار طولانی را برای انتقال طی نمایند. گاهی بهانه جویی های کشور مقابل، انتقال زندانیان ایرانی را سال‌ها با تأخیر مواجه می‌کند و در نتیجه این انتظار، مستلزم تحمل درد و رنجی طولانی است.

وی افزود: متأسفانه آمار بالای بازداشت شدگان و زندانیان ایرانی در خارج از کشور ما را بر آن داشت تا دست یاری به سوی شما دراز کنیم و از همه مردم عزیز تقاضا داریم در صورت تمایل کمک‌های نقدی خود را به شماره بانکی ذیل واریز کنید.

شماره حساب: ۱۵۰۳۴۳۸۹۲۱

شماره کارت: ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۸۰۱۹۷۵۰

شماره شبا: IR680180000000001503438921

بانک تجارت به نام سازمان جوانان حقوق بشر

در صورت نیاز شماره مجازی ذیل در شبکه‌های اجتماعی واتس اپ و ایتا پاسخگوی سوالات شماست.

تلفن: ۹۸۹۹۰۲۰۲۹۵۳۳+

پیج اینستاگرام سازمان: hoghogh.bashar

سایت سازمان: /http://www.humanrights-youth.com

کد خبر 5193702

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه مبارك رمضان دستگاه قضایی آزادی زندانیان حقوق بشر شهرداری تهران شورای شهر تهران واکسن کرونا وزارت آموزش و پرورش زلزله سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا قوه قضاییه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران شورای شهر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا سازمان جوانان حقوق بشر زندانیان ایرانی خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اعتراضات سراسری علیه جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: آمریکا در حالی دانشجویان و اساتید دانشگاهی این کشور را به جرم حمایت از مردم غزه سرکوب می‌کند که خود را به عنوان مهد آزادی معرفی می کند و برای سایر کشورها نسخه رعایت حقوق بشر ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مطابق پروتکل‌های جهانی نیروی نظامی حق ورود به دانشگاه را ندارد، تصریح کرد: دولت آمریکا این پروتکل جهانی را نقض کرده و علاوه بر پلیس، شب گذشته برای سرکوب دانشجویان از سایر نیروهای نظامی نیز استفاده کرده است.

پورعباس ادامه داد: این رفتار غیرانسانی آمریکا شرم‌آور است و دانشگاهیان جهان باید خون گریه کنند. حضور نیروی انتظامی و نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست، ما خوشحال هستیم که در گذشته و بدترین شرایط هیچگاه نیروی نظامی وارد دانشگاه نشده است.

رئیس سازمان سنجش کشور بیان داشت: اگر این شرایط در ایران اتفاق افتاده بود، شاهد صدور بیانیه و قطعنامه‌های فراوان علیه ایران بودیم؛ اما جامعه جهانی در قبال این جنایت سکوت کرده است.

وی گفت: این نشان دهنده واقعیت حقوق بشر از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر است، زمانی که شرایط به نفع آنها نباشد تمام اصول خود را زیر پا خواهند گذاشت.

کد خبر 847352 منبع: ایسنا برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو دانشگاه‌های جهان خبر ویژه ایالات متحده آمریکا سازمان سنجش آموزش کشور فلسطین

دیگر خبرها

  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی