Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد توسعه علوم و فناوری­‌های شناختی معاونت علمی از برگزاری دوره‌های تخصصی کوتاه مدت آزاد و مهارتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حمایت می‌کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارتقای سطح آموزشی و تقویت بنیه علمی در گرایش‌های مرتبط با علوم شناختی هدف این اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این امر در راستای توسعه و گسترش تحقیقات میان رشته‌ای در علوم و فناوری­‌های شناختی، توانمندسازی فارغ التحصیلان و متخصصان این حوزه ­ها و نیز تعمیق دانش و افزایش مهارت‌ها برای دانش­آموختگان و پژوهشگران فعال در این زمینه انجام می‌شود.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری در این برنامه از تدوین دوره‌های جدید، برگزاری دوره شامل تدریس اساتید داخل و خارج از کشور به ازای میزان مشارکت و بر اساس مصوبات ستاد، کمک به تجهیز آزمایشگاه‌های میزبان دوره ها، تأمین بخشی از هزینه ثبت نام تعدادی از شرکت کنندگان، استفاده از پلت فرم آموزش مجازی و به اشتراک‌گذاری محتوای تدریس شده دوره در بستر‌های موجود آموزش مجازی حمایت می‌کند.

همچنین حمایت ستاد از ایجاد «گروه‌های پیشران آموزشی» در مراکز فعال حوزه علوم شناختی از دیگر اقدامات در این زمینه است که برای استفاده از پتانسیل علمی اساتید، ترغیب ورود و تسهیل مهاجرت متخصصان به رشته‌های مرتبط به علوم شناختی انجام می‌شود.

در برنامه سیاست حمایتی این ستاد تاکید شده است گروه پیشران آموزشی مجموعه‌ای از اعضای هیات علمی برجسته و شناخته شده گرایش‌های مرتبط با علوم و فن آوری­های شناختی و علوم اعصاب هستند که در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و یا مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و نیز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توسعه و تعمیق این حوزه در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری علوم شناختی دوره تخصصی دوره مهارتی علوم شناختی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورعراق منصوب کرد.

در حکم انتصاب نادر نورمحمد آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزنده جناب‌عالی در امر آموزش عالی و بر اساس بند ۷ از بخش ج ماده ۲ قانون‌ تشکیل وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری مصوّب ۱۳۸۳.۶.۱ مجلس شورای اسلامی ایران به مدت دو سال به عنوان «رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق» منصوب می‌شوید. از شما انتظار می‌رود علاوه بر انجام وظایف مصرّح در قانون اعزام مصوّب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آیین‌نامه شرح وظایف رایزنان علمی مصوّب ۱۳۸۸.۲.۲۰ دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور مربوط به ارتباطات علمی و فناوری کشور محل مأموریت را به عنوان رایزن علمی در آن کشورها اجرا کنید.

همچنین بر شناسایی دقیق استعدادها و امکانات علمی موجود در آن کشور، ایجاد زمینه‌ بهره‌برداری از آنها و برقراری ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میهن اسلامی و به ویژه جذب دانشجویان و فناوران، با هماهنگی سازمان امور دانشجویان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در آن کشور در چارچوب سیاست‌های دولت تأکید می‌کنم. تندرستی و توفیق روزافزون شما را در اجرای احسن مأموریت‌های محوله از خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 6090123

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان