Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۱ فروردین ماه بود که انفجاری در تاسیسات برفی سایت هسته‌ای نطنز رخ داد و باعث آسیب به ماشین‌های سانتریفیوژ IR۱ شد. پس از این اتفاق، وزارت امور خارجه و دستگاه‌های امنیتی این حادثه را یک خرابکاری عمدی اعلام کردند و انگشت اتهام را به سمت رژیم صهیونیستی نشانه رفتند. در این زمینه گفتگویی مشروح با سیدمصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرسلیم معتقد است که «در مذاکرات جدید با گروه ۱+۴ باید تنبیه عاملان خرابکاری نطنز مطالبه شود» و به این مسئله هم اشاره می‌کند که «حفره امنیتی در مراکز هسته‌ای ما از سال‌های قبل وجود داشته اما برجام آن را تشدید کرده است.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت تجدید نظر اساسی در سامانه امنیتی سازمان انرژی اتمی تاکید می‌کند و می‌گوید: «دولت باید با دست پُر و با برآورد دقیق از خسارت‌هایی که به مردم ما در این سال ها بر اثر تحریم ها وارد شده است، وارد مذاکرات جدید برجامی ۱+۴ شود»

مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

با توجه به اینکه کاملا محرز شده است که دشمنان از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به کشورمان مضایقه نمی ‌کنند، تا چه حد ضرورت دارد که دستگاه دیپلماسی ما از گروه ۱+۴ و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخواهند که درباره حادثه اخیر در نطنز پاسخگو باشند؟

وزارت امور خارجه موظف است در اقدامات جاری و آتی خود حتما تمام حوادثی را که در این چند سال با خرابکاری‌های عناصر نفوذی بیگانگان از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام گرفته است، مدنظر قرار دهد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه ادعای دولت همواره این بوده است که ریشه تمام مشکلات کشور به تحریم‌های ظالمانه آمریکا برمی‌گردد، باید با دست پُر و با برآورد دقیقی از خسارت هایی که به مردم ما در این سال ها بر اثر تحریم‌ها وارد شده است، وارد مذاکرات جدید برجامی ۱+۴ شود و توأم با مطالبه تنبیه عوامل اصلی آن خرابکاری ها، خواستار رفع تحریم ها و بدون هیچ مجامله ای جبران آن خسارات شود.

آیا می‌توان گفت که به واسطه افزایش بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مراکز هسته‌ای حفره امنیتی به وجود آمده است؟

موضوع فقط به بازرسی‌های نطنز ختم نمی‌شود. حفره امنیتی که از سی سال قبل وجود داشته، با تبعات برجام تشدید شده است.

در یک دولت هماهنگ با تدابیر راهبردی نظام، تنبیه رژیم صهیونیستی به شکل مناسب و به موقع انجام خواهد گرفتاین چندمین بار است که رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان اقدامات خرابکارانه علیه کشورمان انجام می‌دهند اما ما آنطور که باید و شاید اقدامات متقابل انجام نمی‌دهیم. آیا وزارت امور خارجه ما ترمزی در مقابل اقتدار نظامی و اقدام متقابل ایران شده است؟

در چارچوب راهبرد اصالت دادن به مذاکره، اقدامات وزارت امور خارجه توجیه پیدا می کند. مذاکره، اگر هم مفید یا ضروری باشد، فقط بخشی از یک مجموعه اقدامات هماهنگ است که باید انجام گیرد. هشت سال آزگار از فرصت های ناب جمهوری اسلامی پای این مذاکرات از بین رفته و همه اقدامات اقتصادی در گرو نتایج مذاکرات برجامی قرار گرفته است و به جای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقاومت به استهزا کشیده شده و کشور در رکود تورمی غرق شده است.

در این روزهای پایانی نیز دولت دوازدهم می خواهد به هر قیمتی اثبات کند که مذاکرات برجامی نجات بخش است تا در واقع بی‌ثمر نبودن هشت ساله خود را توجیه کند. البته در یک دولت هماهنگ با تدابیر راهبردی نظام، تنبیه رژیم صهیونیستی به شکل مناسب و به موقع انجام خواهد گرفت.

دولتمردان ادعا می کنند که اگر ما به این ترورها و خرابکاری ها پاسخ دهیم، مذاکرات و راه های دیپلماتیک برای کاهش یا از بین بردن تحریم ها از دست می رود و این اتفاقات خواسته رژیم صهیونیستی است تا مذاکرات را بر هم زده و مانع کاهش یا لغو تحریم ها شود. چرا دولت تا این حد در مقابل اقدامات خرابکارانه دشمن منفعل است؟

دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی به دلیل انرژی هسته ای یا نگرانی از بمب اتمی نیست چرا که آن ها می دانند ما یقینا در صدد ساخت و تولید سلاح هسته ای نیستیم. آن ها می خواهند ما استقلالی را که به یُمن پیروزی انقلاب اسلامی به دست آورده ایم، رها کنیم و مانند سابق مهره ای در اختیار آنها باشیم. در آن صورت، تمام مزاحمت هایی را که مانند تحریم ها با ترفندهای مختلف ایجاد کرده اند، کنار خواهند زد. البته این خیال باطلی است که آنها در سر می پرورانند. آنها باید واقعیت استقلال جمهوری اسلامی را بپذیرند و هر چه در به رسمیت شناسی استقلال ما تأخیر کنند، خود را بیشتر مقتضح خواهند کرد. البته رژیم صهیونیستی هم می داند که ما در پی سلاح هسته ای نیستیم که اگر این را ندانند، معلوم است که بسیار ابله اند.

موضوع هسته ای پوششی برای تضعیف جمهوری اسلامی و خاموش کردن ندای حق‌طلبی و مبارزه با استکبار استحقیقت این است که آنها از آثار ستم هایی که در ۸۰ سال گذشته بر مسلمانان فلسطینی روا داشته اند، بیمناک هستند و می دانند که نمی توانند جوابگوی آدمکشی های رسمی که با حمایت انگلیس و آمریکا در سرزمین های اشغالی مرتکب شده اند، باشند و از اینکه جمهوری اسلامی ایران رذالت آن ها را افشا کرده است و احقاق حق مستضعفان و مظلومان فلسطینی را پیگیری می کند، کلافه هستند. بنابراین، چه نسبت به آمریکا و چه نسبت به رژیم صهیونیستی، موضوع هسته‌ای بهانه و پوششی برای تضعیف جمهوری اسلامی و خاموش کردن ندای حق طلبی و مبارزه با طاغوت استکبار است.

در نتیجه باید گفت که با دو راهبرد مختلف، آمریکا و رژیم صهیونیستی، در عملیات خود علیه ایران، ترفند مشترک دارند. دولت باید ابتدا موضع خود را به لحاظ اعتقادی روشن کند که آیا می خواهد احکام الهی را در نظر بگیرد یا با ناباوری با آن ها مواجه شود. مشکل در باورها است. وقتی این باور استحکام پیدا کند، مبانی راه حل های سیاست خارجی نیز به تبع آن روشن می شود و باید عزت، حکمت و مصلحت سرلوحه کار قرار گیرد. انفعال دولت به خللی بر می گردد که در باور دولت نسبت به آمریکا و اذنابش وجود دارد.

چقدر ضرورت دارد که آسیب پذیری سیستم امنیتی و حفاظتی سازمان انرژی اتمی در مقابل اقدامات خرابکارانه دشمن مرتفع شود؟

این یک ضرورت حیاتی است. در سازمان انرژی اتمی نفوذ جاسوسانه صورت گرفته و این موضوع جدیدی نیست و سی سال است دشمنان ما با استفاده از ایادی داخلی و به ویژه منافقان سعی کرده اند دست به سرقت اطلاعاتی بزنند و اسناد مختلفی را در اختیار دشمن قرار دهند و از آن برای منویات خبیث خود سوء استفاده کنند. بنابراین سازمان انرژی اتمی باید تجدید نظر اساسی در سامانه امنیتی خود کند چرا که در غیر این صورت، آسیب پذیری اش تشدید خواهد شد، چنان که در یک سال گذشته شاهد آن بوده ایم.

کد خبر 5192128 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی سازمان انرژی اتمی وزارت امور خارجه انقلاب اسلامی ایران ایالات متحده امریکا هیئت دولت دولت دوازدهم مجمع تشخیص مصلحت نظام انگلیس برجام نطنز یمن رژیم صهیونیستی مجلس شورای اسلامی سید مصطفی میرسلیم تأسیسات هسته ای نطنز سردار حجازی برجام مجلس شورای اسلامی پیام تسلیت صحن مجلس حجت الاسلام حسن روحانی ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مذاکرات هسته ای سعید خطیب زاده سید عباس عراقچی انتخابات 1400 اسحاق جهانگیری محمد باقر قالیباف وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی انرژی اتمی تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟

وی گفت: باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است