Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۰۰۰ نظامی بازنشسته رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا از بازگشت واشنگتن به برجام ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ارم نیوز، یک پایگاه خبری آمریکایی اعلام کرد که بیش از ۲۰۰۰ مسئول نظامی اسرائیلی بازنشسته نامه‌ای به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده‌اند و نسبت به بازگشت واشنگتن به برجام هشدار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: دولت بایدن به سوی برجام درحال حرکت است و نگرانی های امنیتی اسرائیل را نادیده می گیرد. حرکت به سوی مذاکره با ایران، اسرائیل و هم پیمانان آن را به طور مستقیم در معرض خطر قرار می دهد.

این مسئولان اسرائیلی تاکید کردند که اقدامات دولت بایدن آن ها را نگران کرده است و برخی از کشورهای اروپایی نیز با نادیده گرفتن نگرانی کشورهایی که ایران آن ها را تهدید می کند، بایدن‌ را به بازگشت به برجام تشویق می کنند.

در این نامه با تاکید بر اینکه ایران به طور علنی به دنبال نابودی اسرائیل است، آمده است: ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و مقابله با فعالیت های ایران، امری اساسی برای جلوگیری از بروز فاجعه است.

این مسئولان رژیم صهیونیستی با انتقاد از برجام خاطرنشان کردند: هرگونه توافق جدید با ایران باید بازرسی تاسیسات هسته‌ای در هر زمان و ‌مکان ممکن را شامل شود و به بازرسان بین المللی اجازه داده شود که پایگاه های مخفی نظامی ایران را نیز بازرسی کنند.

در این نامه همچنین تاکید شده است: در توافق جدید با ایران باید محدودیت هایی برای برنامه موشک های بالستیک نیز ایجاد شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد. 

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید نمود.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد. 

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید نمود.  

دیگر خبرها

  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد