Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:58:13 GMT

افزایش خطر شیوع کرونا با کوچ عشایر

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۱۶۴۳

افزایش خطر شیوع کرونا با کوچ عشایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،یزدان آزرومی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان در جلسه هماهنگی امور عشایر شهرستان همدان گفت : سازمان امور عشایری به عنوان متولی اصلی باید اطلاعات دقیق و نظارت کافی بر عشایر دارای پروانه داشته باشد.

 او خواستار برخورد قانونی مراجع ذیربط با کوچ پیش از موعد عشایر شد و افزود : امور عشایری نسبت به اقناع سازی عشایر با بهره گیری از ظرفیت بخشداری ها و شوراهای اسلامی روستا ها اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به فعالیت برخی از دامداران متفرقه بدون پروانه عشایری تاکید کرد : شهرداری، محیط زیست و جهاد کشاورزی باید ضمن برخورد قانونی با این موارد نسبت به معرفی افراد به مراجع قضایی اقدام نمایند.

آزرمی با توجه به موضوع کوچ عشایر در وضعیت شیوع ویروس کرونا افزود : در این خصوص باید امورعشایری پیش بینی های لازم را از طریق ستاد مدیریت کرونا به انجام برساند.

خشکسالی، کوچ خودرویی، گرمای زود رس و عدم اجازه توقف به عشایر در استان های مجاور از جمله مهمترین عوامل کوچ زودهنگام عشایر به همدان است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا کوچ عشایر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری