Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:57:55 GMT

کالاها و خدمات مشمول استاندارد نظارت و کنترل کامل شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۱۹۸۱

کالاها و خدمات مشمول استاندارد نظارت و کنترل کامل شوند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر کالاها و خدمات مشمول استاندارد نظارت و کنترل کامل صورت گیرد.

حسین کلانتری روز سه شنبه ۳۱ فروردین ماه در نخستین نشست شورای استاندارد استان با اشاره به نقش حاکمیتی و نظارتی استاندارد افزود: در پروژه‌های عمرانی و سایر پروژه‌های استان استاندارد رعایت و بر کار پیمانکاران نظارت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای مردم مهم است که کالایی استاندارد داشته باشد، اظهارکرد: برای مردم مهم است که کالایی دارای نشان استاندارد باشد بنابراین نتیجه اقدامات شورای استاندارد این است که مردم از کالاهای مصرفی اطمینان حاصل می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در صورت نیاز آزمایشگاه تخصصی محصولات غذایی در استان راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: شورای استاندارد این مورد را پیشنهاد دهد تا در بودجه جاری لحاظ شود.

کلانتری بر نظارت بیشتر بر ساخت و سازها در شهر زلزله‌زده سی‌سخت تاکید و تصریح کرد: دو اصل تنبیه و تشویق در استاندارد کالا و محصولات دیده شود، کسانی که استانداردها را رعایت نمی‌کنند معرفی و با آنها برخورد شود و کسانی که استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند ضمن تشویق به مردم معرفی شوند.

وی با بیان اینکه بر کالاها و خدمات مشمول استاندارد نظارت و کنترل کامل صورت گیرد، ادامه داد: رعایت استاندارد موجب خوشنامی تولیدکنندگان یک کشور در عرصه جهانی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اداره استاندارد استان در جهت فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ استاندارد از طریق رسانه ها و صدا و سیما، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کند.

نظارت بیشتر بر محصولات کشاورزی

همچنین علی شهابی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این نشست خواستار نظارت بیشتر بر محصولات سبزی و صیفی شد و گفت: متاسفانه نظارت کافی بر محصول سبزی و صیفی از جمله گوجه فرنگی کشت شده در اراضی استان از جمله دشت امامزاده جعفر صورت نمی‌گیرد، اداره استاندارد باید بر محصولات غذایی مردم نظارت کند.

تولید سالم‌ترین گوجه فرنگی کشور در کهگیلویه و بویراحمد

الیاس تاج‌الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پاسخ به نظارت نکردن بر محصولات غذایی و کیفیت پایین گوجه فرنگی تولید شده، گفت: طبق اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، استان کهگیلویه و بویراحمد سالمترین گوجه فرنگی کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: گوجه فرنگی که در این استان تولید می‌شود به لحاظ سلامت، سالم‌ترین و به لحاظ کیفت باکیفیت‌ترین محصول تولیدی در کشور هستند.

ورود اداره استاندارد برای آزمایش مصالح ساختمانی در شهر زلزله زده سی سخت

کیامرث حاجی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پایان آوار برداری و شروع ساخت و سازها در شهر زلزله زده سی سخت، خواستار ورود اداره استاندارد برای آزمایش مصالح ساختمانی از جمله دانه‌بندی ماسه، شن و بتون شد.

وی افزود: هر چه استاندارد به موضوع ساخت و سازهای سی‌سخت بیشتر ورود کند اعتماد عمومی بیشتر جلب می‌شود.

حاجی زاده با اشاره به خطرات آسانسورها غیر استاندارد در سطح استان اظهارکرد: تعطیلی شهربازی‌ها فرصت خوبی است که برای ساماندهی و استانداردسازی این تجهیزات اقدام شود.

به گزارش ایسنا، وی خواستار اعمال قانون در جایگاه‌های عرضه سوخت شد و بیان کرد: با راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار نظارت بر محصولات غذایی مورد استفاده مردم به خوبی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد استاندارد استاندار کهگیلویه و بویراحمد اداره استاندارد محصولات غذایی بر محصولات گوجه فرنگی سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد.

طی حکمی از سوی دکتر چگنی؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، «حمید طالبی» به عنوان «سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد» منصوب شد.

وی همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب و جهاددانشگاهی شیراز تدریس دروس تخصصی رشته مهندسی نفت را برعهده داشته است.

همچنین طی حکمی جداگانه به پاس زحمات ریحان بهادر مدیرعامل سابق که از ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت قدردانی به‌عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد