Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تمام نخبگان سیاسی، علمی، فرهنگی و مذهبی باید روشنگری برای مردم در جهت آگاهی دادن در مورد اهمیت حضور و همچنین انتخاب اصلح را وظیفه خود بدانند.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از دو جهت مهم است، اظهار کرد: در وهله اول حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد موجب ایجاد پشتوانه مردمی برای کلیت نظام می‌شود و این پیام را می‌دهد که مردم همچنان سرنوشت کشور برایشان مهم بوده و خود را تأثیرگذار و مسئول آینده ایران می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین حضور مردم در انتخابات این پیام را به رصد کنندگان خارجی اوضاع ایران می‌دهد که آحاد ملت امیدوار به ایجاد آینده بهتر برای ایران با زعامت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. از طرف دیگر، رییس جمهوری که با رأی بالاتر و مشارکت بالای مردمی انتخاب شود، در ادامه کار دولت می‌تواند با قدرت و اعتماد بیشتری تصمیمات و برنامه‌های خود را پیاده کرده و همراهی عمومی بیشتری را در اجرای مسئولیت‌های دولت با خود داشته باشد.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت استان اصفهان به راهکارهای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره و تصریح کرد: فضای رقابت انتخاباتی ایجاد شده در زمان نزدیک انتخابات باعث ترغیب مردم برای مشارکت بیشتر خواهد شد. اما حاکمیت هم باید با ایجاد زمینه برای مطرح شدن کاندیداها با طیف‌های فکری متنوع و در چهارچوب قوانین و فعال ساختن رسانه ملی برای ایجاد انگیزه در مردم و همچنین تبیین اهمیت مشارکت و حضور حداکثری به ایفای نقش بپردازد.

شاکران گفت: از طرف دیگر تمام نخبگان سیاسی، علمی، فرهنگی و مذهبی باید روشنگری برای مردم را در جهت آگاهی دادن در مورد اهمیت حضور و همچنین انتخاب اصلح، وظیفه خود بدانند و جهادگونه در راستای حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه تلاش کنند. باید این حس در آحاد ملت نیز ایجاد شود که اثر انتخاب خوب و انتخاب بد، مستقیماً در زندگی آن‌ها نمود پیدا خواهد کرد.

وی به رابطه انتخابات و منافع ملی اشاره و خاطرنشان کرد: ذات انتخابات در راستای تحقق هرچه بیشتر منافع ملی است. یعنی حضور در انتخابات و انتخاب اصلح، تأمین منافع ملی را در پی دارد. منافع ملی یک کشور در گرو تصمیمات و اقدامات دلسوزانه و عاقلانه کارگزاران آن کشور و حضور و همراهی مردم یک کشور است که هر دو در انتخابات تجلی پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر، جامعه بین‌الملل نیز نوع رفتارش را با کشور با توجه به سیاست‌های کارگزاران یک کشور و میزان همراهی مردم با این سیاست‌ها تنظیم خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: ملتی که کارگزاران خدوم، کارآمد و دلسوز را انتخاب کند و تمام قد از آن‌ها حمایت کند تمام جهان مجبور به کرنش و احترام به آن ملت خواهد شد. پس می‌بینیم که حضور در انتخابات و انتخاب اصلح، رابطه مستقیم با تأمین و تحقق منافع ملی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 1400 مشاركت حداكثري منافع ملی مردم در انتخابات انتخاب اصلح منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می‌گوید که اروپا باید بحث و مناظره درباره توسعه قابلیت تدافعی انحصاری قاره سبز از جمله بازنگری در قوای هسته‌ای خود را آغاز کند.

ماکرون با اشاره به اینکه فرانسه همین حالا هم حمایت ناتو را در کنار خود دارد، گفت: باید فراتر برویم. فرانسه باید از امنیت خود اطمینان حاصل کرده و یک نیروی دفاعی قابل تکیه در سطح اروپا بسازد.

وی همچنین اضافه کرد: حصول اطمینان از امنیت شاید به معنای استقرار سپرهای (سامانه‌های) دفاع موشکی باشد که قادر به ایجاد بازدارندگی برابر استفاده از سلاح هسته‌ای هستند. قابل تکیه هم یعنی در اختیار داشتن موشک دوربرد که باعث بازدارندگی روس‌ها شود.

در بحبوحه جنگ اوکراین، شمار زیادی از رهبران غربی بر تقویت قوای دفاعی کشور متبوع خود تاکید کرده و مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است ظرف چند سال آتی به ناتو حمله کند.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رد این ادعا، آن را «بی‌معنی» خواند و گفت که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی و سرمایه‌گذار ناتو، ۱۰ برابر بیشتر از مسکو در حوزه دفاعی هزینه می‌کند. وی همچنین تاکید کرد که تنش‌های ژئوپولیتیکی کنونی، تا حد زیادی به دلیل تصمیم ناتو مبنی بر چشم‌پوشی از منافع امنیتی روسیه ایجاد شده است.

ماکرون در واکنش به موضع وی در قبال سلاح هسته‌ای گفت: گرچه فرانسه تنها در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی‌اش از زرادخانه خود استفاده خواهد کرد اما این منافع، بُعد اروپایی هم دارند و این بدان معناست که دکترین هسته‌ای فرانسه باید به اقتدار دفاعی اروپا کمک کند.

وی افزود: موافق گشودن این سرفصل هستم؛ مساله‌ای که متعاقبا باید دفاع ضدموشکی، شلیک موشک دوربرد و سلاح هسته‌ای را شامل شود.

ماکرون چندین سال است که حامی ایجاد یک «ارتش حقیقی اروپایی» است؛ ارتشی که بتواند به طور مستقل امنیت این قاره را تقویت و تامین کند. او ماه جاری هشدار داد که «اروپای امروز، فناپذیر است» و در ادامه خواستار «استقلال راهبردی» اروپا به ویژه در حوزه تولیدات دفاعی شد و مدعی شد که «اروپا باید نشان دهد که هرگز مطیع و وابسته آمریکا نیست.»

کد خبر 6090886

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است