Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:08:52 GMT

مسابقه عکس فرهنگ اقوام و مردم ایران در مترو تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۳۱۱۲

مسابقه عکس فرهنگ اقوام و مردم ایران در مترو تهران

به گزارش ایرنا، سید مجتبی تقوی نژاد روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: مترو تهران به عنوان بزرگترین سامانه حمل و نقل درون شهری روزانه شاهد میلیون‌ها مسافر با تنوع فرهنگی از گوشه و کنار سرزمین مان است که در واقع شاهد حرکت یک جریان زنده فرهنگی در شهر زیرزمینی تهران هستیم و این زمینه‌ای مناسب است تا با اجرای برنامه‌ و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی به معرفی این آداب و رسوم بپردازیم و در پاسداشت و حفظ آن بکوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، با همکاری و مشارکت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نظر دارد مسابقه عکس و چند رسانه‌ای فرهنگ اقوام و مردم ایران را برگزار کند.

رییس جشنواره مسابقه عکس اقوام و مردم ایران درباره اهداف و چگونگی برگزاری این مسابقه می‌گوید: هر جایی در گوشه و کنار این سرزمین از فرهنگ و آداب و رسومی برخوردار است که برای اهالی آن جذابیت هایی را به همراه دارد، البته این آداب ممکن است برای افرادی که از دور وارد آن می شوند بسیار جذابتر هم به نظر بیاید.  

به گفته وی، در حقیقت می توان گفت آداب و رسوم هر مکانی برگرفته از تاریخ و فرهنگ آن است که بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر، ارتباط با مردمی است که در مسیر یا مقصد سفر شما زندگی می‌کنند.

تقوی نژاد ادامه داد: توانایی برقراری ارتباطی مؤثر با مردم آن منطقه می‌تواند شما را در مسائل مختلفی نظیر آشنایی با آداب و رسوم آن دیار کمک کند و همچنین شما با تکیه‌بر این توانایی قادر خواهید بود در طول سفر خود با افراد مختلفی ملاقات کنید و دوستان خوبی را برای خود بیابید.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران تاکید کرد: با توجه به حضور طیف گسترده و متنوعی از اقوام و فرهنگ‌های مختلف کشورمان در مترو هستیم تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت مناسب گذرگاه‌های فرهنگی مترو برای معرفی آن به مسافران و شهروندان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام شده در این زمینه افزود: در گذشته نیز برنامه‌های متنوعی جهت معرفی فرهنگ و آداب رسوم کشورمان برگزار شده است، از برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر تا برگزاری جشنواره موسیقی اقوام با عنوان آوای سرزمین من. این بار در نظر داریم تا از نگاه مسافران به معرفی فرهنگ و آداب رسوم مردم عزیز کشورمان بپردازیم به همین منظور با مشارکت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران مسابقه عکس و چند رسانه‌ای فرهنگ اقوام و مردم ایران را برگزار می‌کنیم.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد:‌ این مسابقه زمینه مناسبی برای بروز خلاقیت و علاقمندان به هنر عکاسی و آثار چند رسانه‌ای است علاوه بر این گنجینه ارزشمندی از تصاویر و آثار چند رسانه‌ای را برای نمایش عمومی در اختیار خواهیم داشت که هم از طریق برپایی نمایشگاه‌ها و گالری‌های عکس در معرض تماشای مسافران قرار می‌گیرند و هم از طریق نمایشگرهای داخل قطار و ایستگاه‌های مترو به تماشا گذاشته می‌شوند. هم‌چنین با توجه به حضور گردشگران خارجی در مترو زمینه آشنایی بیشتر آن‌ها را با اقوام و آداب و رسوم مردم کشورمان فراهم می‌سازیم.

تقوی‌نژاد در تشریح نحوه برگزاری و شرکت در مسابقه گفت: علاقمندان می‌توانند از اول اردیبهشت الی دهم تیر ماه ۱۴۰۰ آثار خود را از طریق نشانی tehranpicturefestival.ir ارسال کنند و همچنین داوری آثار در تاریخ ۱۵ تیر انجام  و مراسم اختتامیه، اهدای جوایز و افتتاحیه نمایشگاه ۲۰ الی ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره مسابقه عکس و چند رسانه‌ای فرهنگ اقوام و مردم ایران نیز گفت: از سه ماه قبل و با مشورت صاحب‌نظران در زمینه‌های مردم شناسی، عکس و مستند اجتماعی برنامه مطالعاتی این مسابقه انجام شد. وی افزود: بسیاری از مردم از مترو به عنوان وسیله‌ای مطمئن، راحت و ارزان استفاده می‌کنند و این موقعیتی است که از مترو به عنوان فضای فرهنگی و پیام رسان استفاده کنیم.

به گفته حسن غفاری، به همین منظور در دو محور این مسابقه برگزار می‌شود؛ که اولی فرهنگ عمومی اقوام شامل فضاهای اجتماعی عشایری، روستایی و شهری و نیز پوشاک غذا و آداب و رسوم و دومین محور حضور اقوام در سامانه های حمل و نقل مانند فرودگاه‌ها، راه‌آهن و به ویژه مترو با پوشش محلی که معرف فرهنگ منطقه خاص خود است.  

وی با اشاره به گروه داوری جشنواره گفت: گروه پنج نفره داوران متشکل از  فیلمساز، عکاس، مستند ساز اجتماعی و مردم شناس است که پس از داوری و گزینش آثار برگزیده به ۱۰ اثر برتر جوایز ارزنده اهدا می‌شود که در بخش عکس به هشت نفر و بدون رتبه‌بندی تندیس، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی و در بخش چند رسانه‌ای نیز به دو نفر تندیس، دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد. هم‌چنین قرار است از دو پیشکسوت عکاسی که در زمینه معرفی فرهنگ اقوام کشورمان آثار برجسته‌ای را ارایه داده‌اند با اهدای نشان جشنواره تقدیر به عمل آید.

برچسب‌ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اخبار کنکور فرهنگ اقوام و مردم ایران شهرداری تهران چند رسانه ای آداب و رسوم مترو تهران مسابقه عکس تقوی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد

هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اختلال در خط ۵ مترو تهران طی روز گذشته اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو هنوز رفع نشده و تردد با قطارهای عادی در حال انجام است.

وی در مورد دلیل این اختلال اعلام کرد: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده آتش به کابل های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شده است.

کد خبر 6092757 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران