Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیبی و الجزایر درباره هماهنگی درخصوص مبارزه با تهدیدات امنیتی از جمله اقدامات تروریستی در منطقه " شمال آفریقا " با یکدیگر توافق کردند و فرمانده‌هان نظامی لیبیایی از سفر به خارج از کشور ممنوع شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الوسط – لیبیا وزیر خارجه الجزایر که در راس یک هیئت بلندپایه از مقامات این کشور وارد طرابلس شده بود، با عبدالحمید دبیبه نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی دیدار و درباره گسترش روابط دو جانبه با وی به گفت‌وگو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار،  دو طرف بر ادامه یافتن رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت رویارویی با تهدیدات امنیتی در منطقه از جمله اقدامات تروریستی، جرایم سازمان یافته، قاچاق سلاح و مواد مخدر توافق کردند.

وزیر خارجه الجزایر در سفر به طرابلس بر حمایت کشورش از یکپارچگی لیبی تاکید و تصریح کرد: الجزایر با هدف برون رفت لیبی از مشکلات کنونی آماده‌ است،  هرگونه کمکی را در اختیار طرابلس قرار دهد.

«صبری بوقادوم» سفرش به لیبی را فرصتی برای تقویت روابط دوجانبه دانست و اظهار داشت: برقراری امنیت و ثبات در لیبی هدف ماست و معتقدیم هرچیزی که به سود یا زیان این کشور باشد،  به سود یا زیان الجزایز نیز است.

وی با تاکید بر حمایت الجزایر از روند وحدت و یکپارچگی در لیبی گفت: این وحدت، بسترهای لازم را برای مراحل مهم در آینده فراهم می‌کند.

لاوروف: جامعه جهانی باید همه تلاش خود را برای حل بحران لیبی انجام دهد

همزمان با سفر بوقادوم به لیبی،  رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به این کشور سفر کرد و با محمد المنفی رئیس شورای ریاستی لیبی درباره برگزاری انتخابات 24 دسامبر این کشور با وی به گفت‌وگو نشست.

در این دیدار موسی فقیه گفت: اتحادیه آفریقا از روند سیاسی و برگزاری انتخابات 24 دسامبر آینده در لیبی حمایت می‌کند.

ممنوعیت سفر نظامیان به خارج

شورای ریاستی لیبی که فرماندهی عالی ارتش این کشور را به عهده دارد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر تمام افسرانی که در رده فرماندهی هستند، به خارج از کشور ممنوع است مگر اینکه قبلا از فرماندهی عالی ارتش اجازه گرفته باشند.

به نوشته همین پایگاه خبری، در این بیانیه آمده است: نظامیانی که در رده  فرماندهی نیستند برای انجام سفر به خارج از کشور می‌توانند از اداره اطلاعات نظامی واحد خود اجازه بگیرند.

در این بیانیه تصریح شده‌ است: برخی افسران  بدون اجازه فرماندهی عالی ارتش و نیروهای مسلح دیدارهایی در داخل و خارج کشور انجام می‌دهند و یا با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند. این اقدامات با وظایف اصلی ارتش ناسازکار  و خلاف امنیت کشور است لذا هرکس که مخالفت این مصوبه عمل کند، بر اساس قانون مجازات  خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری آئین گرامیداشت روز معلم در منطقه پدافند هوایی شمالغرب ارتش برگزار شد.

امیرسرتیپ دوم عظیمی، گفت: تعلیم و تربیت سازنده زمینه ساز جامعه بالنده و پویا است و تلاشگران عرصه علم و دانش باید از حداکثر بسترها و ظرفیت‌ها مطابق ارزش‌های اسلامی استفاده کنند.

وی افزود: در برنامه‌های تربیتی و آموزشی باید توجه ویژه ای به ارزش‌های اصیل اسلامی ایرانی شود تا شاهد ساخت ایرانی قوی و مقتدر در تمامی عرصه‌ها باشیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب با بیان اینکه تربیت و آموزش سرمایه‌ی انسانی یکی از ضرورت‌ها و لازمه‌ی رشد و توسعه در هر سازمانی است گفت: امروز کارکنان ارتش، جوانانی مؤمن و متعهد به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند که توانسته اند در آمادگی دفاعی و افزایش بازدارندگی کشور نقش بسزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: پدافند هوایی توانسته است با شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب و با بکارگیری روش‌های خلاقانه و مبتکرانه در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح افتخارات بزرگی را رقم بزند.

کد خبر 6094182

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد