Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@03:41:56 GMT

سرداری دور از هیاهو و جنجال‌های سیاسی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۳۲۴۲

سرداری دور از هیاهو و جنجال‌های سیاسی

در واقع آشنایی بنده با سردار حجازی به زمانی باز می‌گردد که ایشان در قرارگاه حضور داشتند، بنده در لشکر ۲۷ بودم و با هم دائما کار می‌کردیم. در تهران، ایشان در نیروی قدس فعالیت می‌کرد، ما هم سپاه تهران و لشکر را در اختیار داشتیم؛ ایشان از یک طمانینه و اخلاق حسنه بسیار بالایی برخوردار بودند و برای همین کارها را با فکر و تدبیر و صبر و دقت جلو می بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان از آن دوران دفاع مقدس تا شبی که در قید حیات بودند لباس رزمشان را در نیاورند و دائما در حال مجاهدت بودند. سردار حجازی با یک روحیه انقلابی و از خودگذشتگی به معنای واقعی در سطوح بالا فعالیت و در جاهای مختلف فرماندهی کردند.

 در بخش نیروهای مسلح، با تدابیر بسیار خوب خود، هرجایی که مسؤلیتی به ایشان واگذار شد به بهترین نحو، کار را انجام دادند؛ علت آن این بود که هیچ چیزی را برای خودشان نمی‌خواستند. از این رو شاهدیم زمانی که جانشین قرارگاه قدس (یکی از قرارگاه‌های سپاه در ۸ سال دفاع مقدس) بود به رغم اینکه فرمانده این قرارگاه، برادر عزیزمان سردار عزیز جعفری که سالها فرمانده کل سپاه و آن زمان فرمانده قرارگاه قدس بودند مجروح شدند، ایشان با اینکه سنی نداشتند آن بار را به دوش کشیدند و با آن انگیزه الهی، روحیه انقلابی و جهادی که داشتند، خودشان را ساختند و تبدیل به یک انسان با تجربه و پخته‌ای شدند.

پس از ۸ سال دفاع مقدس نیز مسؤلیت‎های سنگینی به سردار حجازی واگذار شد که آن را به بهترین نحو انجام دادند؛ ایشان به مدت ده سال فرماندهی نیروی قدس، معاونت در ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت آمار و پشتیبانی، رئیس ستاد کل سپاه  و معاونت‌های دیگری را به عهده داشتند که این مسئولیت‌ها را به نحو احسن انجام دادند. در نهایت از ۸، ۹ سال گذشته، ایشان در اثر آن پختگی و تجاربی که به دست آورده بودند انتخاب شدند که به لبنان بروند در نتیجه به جبهه مقاومت رفتند.

 سردار حجازی هم از طرف ستاد کل نیروهای مسلح، هم از طرف ستاد کل سپاه و هم از طرف نیروی قدس با حزب‌الله ، سوریه، حماس و گروه‌های جهادی فلسطین، هماهنگی‌های بسیار خوبی انجام دادند که پیام‌های فرماندهان و سران آنها را دیدیم. در نهایت خود ما هم زمانی که از طرف کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم به جبهه مقاومت رفتیم تا آخرین وضعیت داعش را (که از طرف استکبار جهانی و کشورهای مرتجع منطقه ایجاد شده بود) به صورت یک گزارش برای مجلس بیاوریم، در آنجا هم با وجود اینکه سال‌های سال از دفاع مقدس می‌گذشت، با ایشان دیداری داشتیم، متوجه شدم با همان روحیه، بسیار با طمأنینه و بسیار با انگیزه، کارش را دنبال می‌کند و نهایتا بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، ایشان از سوریه و لبنان آمدند و به عنوان جانشین نیروی قدس معرفی شدند.

سردار حجازی همیشه از سروصدا و جنجال‌ها به دور بودند. به هر حال با افزایش سن، توان جسمی کم می‌شود در عین حال آثار و تبعات مجروحیت جنگ، شیمیایی شدن و ...نیز اثر گذاشت و در نهایت، سردار حجازی به آنچه می‌خواست دست پیدا کرد و مهمان خداوند شد.

*مشاور پیشین فرمانده کل سپاه پاسداران

۲۷۲۱۹

کد خبر 1506699

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سردار حجازی دفاع مقدس جنگ تحمیلی سپاه قدس انجام دادند سردار حجازی نیروی قدس دفاع مقدس کل سپاه ستاد کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه فتح استان

سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح استان در این مراسم با اشاره به اهمیت تقویت بنیه فرهنگی و عقیدتی در جامعه گفت: باید ماموریت فرهنگی و عقیدتی سپاه در چارچوب برنامه‌های تدوین شده به نحو شایسته ایی انجام شود.

وی افزود: راه اندازی سازمان‌ها و تشکل‌های عقیدتی سیاسی و فرهنگی و تقویت آنها برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است
  • هفته تعلیم و تربیت فرصتی برای دستیابی به اهداف سپاه
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه استان
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه فتح استان
  • ببینید | ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از حمله سپاه به اسرائیل
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!