Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: بیش از 25 هزار شغل در استان سیستان و بلوچستان توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری ایجاد می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از بنیاد برکت، مرتضی نیاز اظهار کرد: این بنیاد راه‌اندازی ۸۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری کرده است که باعث ایجاد ۲۵ هزار و ۷۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی این استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با تاکید بر قرار گرفتن تمامی شهرهای استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت اظهار داشت: ۸۳ مجری و تسهیل‌گر در سال جدید فرآیند ایجاد مشاغل پایدار را در مناطق محروم و کم‌برخودار استان پیگیری و اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت اجرای ۷۰۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده بود که با انعقاد یک تفاهم‌نامه جدید، تعداد طرح‌ها به ۸۲۵۰ طرح رسید.

نیازی درباره مفاد این تفاهم‌نامه افزود: تفاهم‌نامه به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال میان بنیاد برکت، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی استان و بانک قرض‌الحسنه مهر برای ایجاد ۱۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری به امضا رسیده است.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: با احتساب این تفاهم‌نامه، تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برای سال ۱۴۰۰ به ۸۲۵۰ طرح رسید که ایجاد ۲۵ هزار و ۷۵۰ فرصت شغلی را برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت.

وی در تشریح اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال ۹۹، بیش از ۱۵ هزار طرح اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۴۵ هزار شغل خرد و خانگی در استان به بهره‌برداری کامل رسیده است.

نیازی ادامه داد: دامپروری سبک و سنگین، تولید پوشاک، صنایع دستی، فنی و خدماتی، پرورش مرغ و محصولات گلخانه‌ای از جمله رسته‌های در اولویت برای ایجاد مشاغل جدید در مناطق محروم و روستایی سیستان و بلوچستان به‌شمار می‌روند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با تاکید بر اشتغال‌زایی این بنیاد در مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته، ۱۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در ۷۵۷۵ روستا و ۲۷۸ شهرستان در سراسر کشور راه‌اندازی شده که با ایجاد ۳۳۰ هزار فرصت شغلی خرد و خانگی همراه بوده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز ۱۶ هزار ۹۴۷ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد. ‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشتغال زایی بنیاد برکت سيستان و بلوچستان استانی اقتصادی استان سیستان و بلوچستان طرح اشتغال زایی مناطق محروم تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود