Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:22:11 GMT

از «مهمان» تا «می‌خواهم زنده بمانم»؛ ستاره می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۳۳۸۲

از «مهمان» تا «می‌خواهم زنده بمانم»؛ ستاره می‌شود؟

پیش از تعطیلی سالن‌های نمایش به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸، اجرای طولانی مدت نمایش لانچر به معرفی گروهی از بازیگران مستعد انجامید که مهمترین آنها امیر نوروزی بود. طبیعی بود که بازیگران  لانچر به عنوان یکی از مهمترین اجراهای سال ۹۸ دیده شوند. 

نوروزی خوش اقبال بود که پس از لانچر برای بازی در دو فیلم انتخاب شد و فرصت پیدا کرد تا مسیری که آغاز کرده بود به بهترین شکل ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش فیلم‌های مامان آرش انیسی و مصلحت حسین ترابی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، باعث توجه به او شد و در نهایت نامزدی دریافت سیمرغ بلورین را برایش به ارمغان آورد. در کنار این دو فیلم، چند ماه است سریال می‌خواهم زنده بمانم شهرام شاه‌حسینی با مجموعه‌ای از بهترین بازی‌ها در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود و امیر نوروزی بازیگر یکی از نقش‌های مهم این سریال پرستاره است.

نوروزی در فیلم مامان نقشی پررنگ‌تر از مصلحت و می‌خواهم زنده بمانم دارد. فریدون، جوانی است که می‌خواهد تشکیل خانواده بدهد اما وسواس‌های مادرش رویا افشار مانع این اتفاق است. در فضای رئال فیلم، بازی او در عین حال که واقعی و پخته است، فراز و فرودهای شخصیت را به درستی بازتاب می‌دهد. رابطه فریدون با مادرش، برادر و خانواده همسرش، انعکاسی از وضعیت غریبی است که در آن گرفتار شده و تلاش می‌کند آن را عادی جلوه بدهد. صدای پخته و تسلط او بر نقش، باعث شده فریدون که یکی از شخصیت‌های مکمل است به اندازه شخصیت اصلی (مادر) دیده شود. نوروزی به اندازه بازی می‌کند و می‌داند بدون این که تصنعی به نظر برسد دیده شود. مامان خیلی زود او را به نامزدی سیمرغ بلورین رساند و نامش را در کنار مهمترین بازیگران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ثبت کرد.

در می‌خواهم زنده بمانم شخصیت فرخی پیچیده بوده و آهسته آهسته برای تماشاگر، جذاب شده است. در بازی شخصیت‌ها برای کسب قدرت و منافع، فرخی قرار است نماد وظیفه‌شناسی و صداقت باشد. در قسمت‌های نخستین سریال، تقابل او و بهمن دشتی (مهران احمدی) به نفع دشتی تمام می‌شد، اما آهسته آهسته نقش فرخی بیشتر و اهمیتش مضاعف شد. نوروزی بر اساس فیلمنامه، کارکرد موثرتری در پیشبرد درام پیدا کرد و البته جنس بازی و صدای گرمش، این بار هم باعث شد مثل «مامان» فراتر از یک نقش مکمل باشد و توجه تماشاگر را جلب کند.

در سال‌های اخیر، بازیگران بسیاری از تئاتر به سینما آمده‌اند که مهمترین آنها نوید محمدزاده، هوتن شکیبا و بهرام افشاری هستند. امیر نوروزی پدیده سال ۹۸ است که اگر کرونا نبود، خوش اقبالی و دیده شدنش، با سر و صدای بیشتری همراه می شد. تا این جای کار هم، تماشاگر از دیدن بازی او که عمیق و بدون تصنع است لذت می‌برد. او در مامان نمادی از نسل امروز است، سرگشته و درک نشده. در می‌خواهم زنده بمانم جوانی انقلابی است که در دل جامعه آرمانگرای دهه شصت و هفتاد، زندگی می‌کند و می‌خواهد علیه روابط و فساد موجود کاری انجام بدهد. آنهایی که فرصت دیدن این دو کار مهم کارنامه او را دارند، متوجه توانایی او شده‌اند. بازی نوروزی در مامان و می‌خواهم زنده بمانم رئال اما دو جنس متفاوت دارد و مهارت او همین بازی شبیه به زندگی است.

اکران عمومی مامان (محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گرفت، به دیده شدن این بازیگر تازه کشف شده سینمای ایران بیشتر کمک خواهد کرد. به نظر می‌رسد در روزهای پیش رو، بیشتر از امیر نوروزی بشنویم.

برچسب‌ها مامان هوتن شکیبا سینمای ایران مهران احمدی بازیگر سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مامان هوتن شکیبا سینمای ایران مامان هوتن شکیبا سینمای ایران مهران احمدی بازیگر سینما اخبار کنکور خواهم زنده بمانم امیر نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مک کنی: می‌خواهم با یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان شوم؛ هدف ما در ابتدای فصل، کسب اسکودتو بود

مک کنی عنوان کرد که تمایلی به جدایی از یوونتوس ندارد و می‌خواهد در این تیم بماند

طرفداری | شب گذشته (یکشنبه) و در دیداری از هفته سی و پنجم رقابت‌های سری آ فصل ۲۰۲۳/۲۴، دو تیم یوونتوس و آاس رم به تساوی ۱-۱ رضایت دادند. 

رم 1-1 یوونتوس؛ یک امتیاز به‌دردنخور

وستون مک کنی، هافبک آمریکایی یوونتوس، پس از بازی در گفتگو با اسکای گفت: 

نمی‌توانیم از این نتیجه خوشحال باشیم، به ۳ امتیاز این مسابقه نیاز داشتیم اما نتوانستیم به آن برسیم. بازی سختی بود اما ما از لحاظ تیمی عملکرد بسیار خوبی داشتیم.

 

مک کنی در ادامه افزود: 

هدف ما در ابتدای فصل، کسب اسکودتو بود، اما به آن نرسیدیم و حالا هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی، خسته هستیم. برخی فکر می‌کنند که ما بازیکنان، از اهمیت بازی برای تیم بزرگی چون یوونتوس آگاه نیستیم و تمام تلاش خود را برای این تیم به کار نمی‌گیریم. نه، این‌گونه نیست. ما قدر جایگاهی که در آن هستیم را می دانیم اما باید بدانید که خستگی بر عملکرد ما تاثیر بسیاری داشت و اجازه نداد تا انتظارات را برآورده کنیم.

هافبک آمریکایی در مورد آینده‌اش گفت: 

هنوز یک سال از قراردادم باقی مانده اما ایجنت من در حال صحبت با جونتولی در مورد تمدید آن است. ایده من این است که در یوونتوس بمانم تا آن را به رقابت بر سر اسکودتو برگردانم و همچنین با این تیم، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • مک کنی: می‌خواهم با یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان شوم؛ هدف ما در ابتدای فصل، کسب اسکودتو بود
  • تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم
  • تارتار سپاهان و تراکتور را تهدید کرد
  • خط و نشان تارتار برای بازیکنان بی انگیزه ملوان!
  • عزیزترین مهمان پرسپولیس در طول فصل
  • نساجی - پرسپولیس؛ می‌خواهم زنده بمانم! / پیش بازی
  • تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید
  • (عکس) مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • عکس| مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • کامنت جالب دنی کارواخال؛ به بچه‌هایم خواهم گفت کنار کروس بازی کردم! / عکس