Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:06:02 GMT

سیره پیامبر(ص) الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۳۳۸۶

سیره پیامبر(ص) الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در جلسه تفسیر قرآن با تاکید بر اینکه قرآن کریم، وجود مقدس پیامبر (ص) را به عنوان الگویی برای همیشه در پیروی از سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی به ما معرفی کرده است، اظهار داشت: اینکه خداوند در قرآن پیامبر (ص) را به عنوان الگو به ما معرفی می‌کند به این معناست که ما می‌توانیم به گونه‌ای زندگی کنیم که خود را به شیوه و سیره زندگی پیامبر (ص) نزدیک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: این امر نشانه این بوده که ما می‌توانیم شیوه زندگی خود را به گونه‌ای داشته باشیم که به سمت قله‌های فضیلتی که پیامبر (ص) بر آن ایستاده، حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به آیه ۲۱ سوره احزاب «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا» بیان داشت: برای اینکه بتوانیم مانند پیامبر (ص) زندگی کنیم سه شرط تعیین شده است.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: امید به خداوند در عرصه‌های مختلف زندگی، امید به آخرت و باور به معاد، حساب و روز قیامت، ذکر بسیار خداوند از جمله این سه شرط است.

وی با تاکید بر اینکه اگر این سه شرط در انسان حاصل شود، می‌توانیم رسول گرامی اسلام را به عنوان الگوی خود قرار دهیم و بگوییم که پیرو رسول خدا هستیم افزود: در قرآن حکیم، الگوهای دیگری هم معرفی شده اما عالی‌ترین الگو رسول گرامی اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به آیه چهارم سوره ممتحنه «‌قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْرَاهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْکُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ کَفَرْنَا بِکُمْ وَبَدَا بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّیٰ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِیمَ لِأَبِیهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَکَ وَمَا أَمْلِکُ لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ شَیْءٍ ۖ رَبَّنَا عَلَیْکَ تَوَکَّلْنَا وَإِلَیْکَ أَنَبْنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ» بیان داشت: در این آیه هم حضرت ابراهیم (ع) به عنوان الگو معرفی شده است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: در این آیه تاکید شده که برائت از کفار و مشرکین را از حضرت ابراهیم (ع) و یارانش یاد بگیرید.

وی گفت: در آیه ۱۱۴ سوره توبه «وَمَا کَانَ اسْتِغْفَارُ إِبْرَاهِیمَ لِأَبِیهِ إِلَّا عَنْ مَوْعِدَةٍ وَعَدَهَا إِیَّاهُ فَلَمَّا تَبَیَّنَ لَهُ أَنَّهُ عَدُوٌّ لِلَّهِ تَبَرَّأَ مِنْهُ ۚ إِنَّ إِبْرَاهِیمَ لَأَوَّاهٌ حَلِیمٌ» نیز بر این امر تاکید شده است.

کد خبر 5193858

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان تفسیر قرآن ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر زلزله گناوه روز ارتش ماه مبارك رمضان واکسن کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی شیراز إ ب ر اه یم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست عبدالهادی فقهی زاده دکترای علوم قرآن و حدیث و هیأت علمی دانشگاه تهران که از برگزار کنندگان همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» است به ایراد سخنرانی بپردازد و دبیر علمی نشست حجت‌الاسلام حسین صدیقی است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6087573 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • قرآن همه چیز ماست
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات