Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره زندان‌های استان در راستای توانمندسازی، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری و مقبولیت اجتماعی خبر داد و گفت: تامین معیشت خانواده‌های نیازمند زندانی مورد توجه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر احمد لطفی ظهر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه با مدیرکل زندان‌های استان بوشهر، ساماندهی نظام حمایتی، کنترل آسیب‌های اجتماعی و حمایت بهتر از خانواده‌های زندانیان نیازمند را اهداف انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده دانست و اظهار داشت: توانمندسازی، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری و مقبولیت اجتماعی از مهمترین ابعاد این تفاهم‌نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، نظام‌مند کردن خدمات، شناسایی و تامین معیشت خانواده‌های نیازمند را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سرپرست خانوارهایی که در زندان هستند تامین معیشت اعضای خانواده‌های آنان مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا علاوه بر این خانواده‌ها، زندانیان آزاد شده نیز به عنوان گروه هدف این طرح قرار می‌گیرند.

لطفی خاطر نشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه، خانواده‌های زندانیان فاقد بیمه، تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات بیمه‌های اجتماعی و درمانی برخوردار می‌شوند و ارائه خدمات حقوقـی و معاضدت قضایی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برای جامعه هدف است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر، ارائه مشاوره‌های تخصصی روانشناسی و برگزاری دوره‌های مهارت زندگی را از دیگر زمینه‌های همکاری با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی دانست و گفت: محصولات تولیدی خانواده‌های زندانیان و زندانیان آزاد شده، در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های کمیته امداد عرضه می‌شود.

کمیته امداد کاشان در جهت کارآفرینی مددجویان حرکت کند20 میلیارد تومان بسته معیشتی در ماه رمضان میان مددجویان استان بوشهر توزیع می‌شودروزانه 20هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان بوشهر توزیع می‌شود

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر هم با تاکید بر رفع ‌مشکلات اعضای خانواده زندانیان اظهار داشت: وقتی سرپرست خانواده در زندان باشد مشکلات اجتماعی زیادی برای سایر افراد خانواده به وجود می‌آید که باید از سوی مسئولان جامعه پیگیری و رفع شود.

رضا مقبلی‌قرائی با بیان اینکه همکاری و تعامل دستگاه‌های حمایتی به ویژه کمیته امداد با سازمان زندان‌ها می‌تواند کمک موثر در این راستا داشته باشد گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد برای حمایت از خانواده‌های زندانی نیازمند امیدوار کننده است.

وی توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی زندانیان را یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه دانست و تصریح کرد: بر طبق این تفاهم‌نامه خانواده‌های زندانیان نیازمند تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات حمایتی  و معیشتی کمیته امداد و همچنین طرح‌های اشتغال‌زایی و توانمند سازی بهره‌مند می‌شوند.

 انتهای پیام/190/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانواده های زندانیان تفاهم نامه کمیته امداد استان بوشهر خانواده ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل زندان‌های فارس گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شد که در این جشنها، خیران ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند
اسحاق ابراهیمی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استاندر حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.
وی افزود: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس برای دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان فارس آماده  است.

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد