Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:44:43 GMT

تامین مواد اولیه مهمترین چالش مجتمع صنعتی فولاد اسفراین

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۳۵۶۹

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: تامین مواد اولیه یکی از مهمترین چالش های این مجتمع صنعتی است که نیازمند حمایت های ویژه است.

علی ملک در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: سخت گیری های زیادی از سوی کارخانجاتی که مواد اولیه تحویل این واحد تولیدی می شود، وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آهن اسفنجی ماده اولیه مورد نیاز مجتمع صنعتی فولاد اسفراین است، افزود: برای اینکه بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز را دریافت کنیم در ابتدا باید ۱۲۰ درصد مبلغ مورد نظر را پرداخت کنیم تا بعد از گذشت یکی دو ماه ماده اولیه به دست مجتمع برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک ادامه داد: از سوی دیگر در خود مجتمع نیز برای توسعه در تولید، باید یک سری از سرمایه گذاری ها انجام شود، به عنوان مثال برخی از تجهیزات موجود دارای ظرفیت بالایی هستند اما یک سری از تجهیزات نیز وجود دارند که ظرفیت آن ها کم است.

وی تاکیدکرد: برای رسیدن به اهداف و توسعه باید سرمایه گذاری بر روی تجهیزاتی شود که ظرفیت آن ها پایین است.

مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین توضیح داد: به عنوان مثال CCM در این مجتمع با ظرفیت بالا افتتاح شد اما از سوی دیگر ظرفیت کوره ذوب پایین است و همین امر مانعی می شود تا به ظرفیت واقعی در تولید برسیم.

وی با بیان اینکه یک سری از محدودیت و موانع نیز حاکمیتی است، گفت: در فصل زمستان گاز و در فصل تابستان در یک برهه زمانی برق به منظور صرفه جویی قطع می شود که سبب می شود یا تولید متوقف شود و یا میزان تولید کاهش یابد.

ملک در ارتباط با صادرات محصول از این مجتمع صنعتی نیز اظهارکرد: صادرات محصول از این مجتمع صنعتی تاکنون به صورت شمش به خارج از کشور بوده و برنامه ریزی های صورت گرفته این است که قطعه را نیز تولید و به خارج کشور صادر کنیم.

به گفته وی طی سال گذشته ۱۷ میلیون یورو از مجتمع صنعتی فولاد اسفراین به خارج کشور محصول صادر شده است که درصدد هستیم تا این رقم را به ۲۵ میلیون یورو برسانیم.

ملک میزان تولید سال گذشته را ۸۰ هزار تن اعلام کرد که این مقدار در سال جاری به ۹۲ هزار تن خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فولاد اسفراین اسفراين خراسان شمالي مواد اولیه صادرات محصولات فولادی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دهقان گفت: ۱۰۷ طرح در ادامه تکمیل زنجیره فولاد، در مجتمع فولاد بافق در حال اجرا است.      او افزود: با اجرای این طرح ها، مجتمع فولاد بافق بی نظیرترین مجموعه فولادی در سطح کشور، خواهد شد.      دهقان بیان کرد: این مجتمع تاکنون برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.      او خاطرنشان کرد: با اجرای این ۱۰۷ طرح این اشتغالزایی به بیش از شش هزار نفر خواهد رسید.    عظمتی مدیر بهره برداری کارخانه نورد مجتمع فولاد بافق گفت: ظرفیت این کارخانه ۵۵۰ هزار تن در میلگرد از سایز هشت تا ۴۰ و ۵۰۰ هزار کلاف‌های صنعتی و ساختمانی از سایز ۵/۵ تا سایز ۲۰ به صورت ساده و آج دار است.

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند