Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@06:21:24 GMT

غنی سازی ۶۰ درصد جدی بودن ایران را نشان داد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۳۵۸۸

غنی سازی ۶۰ درصد جدی بودن ایران را نشان داد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: غنی سازی ۶۰ درصد هشداری به طرف مقابل خواهد بود که ایران جدی است و این تصور برای آنها و هیات مذاکره کنندگان خودمان پیش نیاید که از شرط هایی که گذاشته ایم کوتاه می آییم.

به گزارش قدس آنلاین محمدصالح جوکار، با اشاره به اهمیت غنی سازی 60 درصد، گفت: در بحث مذاکرات برجام آنچه که اتفاق افتاد عدم حسن نیت طرف مقابل بود، در واقع توافق هسته اییکجانبه و یک طرفه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول تصویب برجام تا امروز غیر از اینکه تحریم ها را اضافه کردند، هیچ نوع امتیازی به کشور ما داده نشده است در حالی که ایران تعهدات را کامل اجرا کرد و تمام توانمندی و ظرفیت خود را به اعتماد اینکه غربی ها به توافق عمل می کنند کنار گذاشت اما چنین نشد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرصت سوزی در طی این چند سال به کشور خسارت زیادی وارد کرده است، مخصوصا دولتمردان که به دنبال مذاکره بودند و می خواستند برجام را اجرا کنند از توانمندی های کشور کمتر استفاده کردند، نهایت امروز اقتصاد بسیار ضعیفی داریم و دستاورد برجام جز ایجاد مشکل در معیشت مردم حاصلی دیگر نداشت.

وی بیان کرد: در سال 99 مجلس در بحث مقاومت فعا،ل قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها را تصویب کرد و با پافشاری در این زمینه و حمایت های مقام معظم رهبری اجرا شد هر چند در دوره اجرا با موانعی از سوی برخی مواجه بود.

این نماینده مجلس گفت: امروز شاهد هستیم که در حین مذاکره توطئه خبیثانه آنها شکل می گیرد اقدام خربکارانه در تاسیسات نطنز صورت می دهند، این اتفاق ها نشان دهنده آن است که نباید به طرف مقابل اعتماد کرد. بنابراین راهی برای ما جز اینکه غنی سازی را افزایش دهیم، نمانده است، ما باید بتوانیم از صنعت غنی سازی در راستای پیشرفت و توسعه کشور و صنایع صلح آمیز استفاده مطلوب داشته باشیم.

جوکار تاکید کرد: تصمیمی که نظام گرفت و غنی سازی 60 درصد را انجام داد یقینا نقطه قدرت در مقابل دشمنان است و آنچه را به عنوان شرط اساسی اعلام کردیم و توسط مقام معظم رهبری تبیین شد باید اجرایی شود و آن این است که همه تحریم ها برداشته شود و راستی آزمایی کنیم آیا آنچه طرف مقابل ادعا می کند صحیح است بعد از آن تصمیم می گیریم تعهدات برجامی را اجرا می کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران به سرعت اجرای برجام را رقم زد بدون اینکه بررسی کند طرف مقابل نیز پایبند است یا خیر اما امروز هوشیارانه و با اتکا به خدا، مردم و قدرتی که امروز نظام ما دارد غنی سازی 60 درصد را جلو می بریم و هشداری به طرف مقابل خواهد بود که ایران جدی است و این تصور برای آنها و هیات مذاکره کنندگان خودمان پیش نیاید که از شرط هایی که گذاشته ایم کوتاه بیاییم./

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طرف مقابل غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری از روز شنبه تا چهارشنبه هشتم تا ۱۲ اردیبهشت جلسات خود را برگزار می‌کنند و موارد زیر در دستور کار کمیسیون‌ها قرار دارد:

کمیسیون اقتصادی در جلسه روز یکشنبه خود طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم را بررسی می‌کند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس روز یکشنبه میزبان رئیس جهاد دانشگاهی خواهند بود تا وی گزارش اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی خود را به این کمیسیون ارائه دهد.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه لایحه اصلاح تبصره (۶) الحاقی به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه را در کمیته حقوق خصوصی بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه هم کلیات طرح فهرست تصویب نامه‌های قانون نامعتبر دوره فترت را در دستور کار خود دارند.

اعضای کمیسیون بهداشت در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه پرداختی بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با حضورمسوولان مربوطه بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از شرکت مادر تخصصی پالایشگاه و پژوهش خون بازدید می‌کنند.

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس هفته جاری علاوه بر ارائه گزارش توسط نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ عملکرد قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون اجتماعی روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به منظور بررسی و جمع‌بندی آخرین وضعیت طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی کمیسیون اجتماعی با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور جلسه خواهند داشت و روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به منظور بررسی ارائه گزارش اقدامات به‌عمل آمده در راستای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این کمیسیون خواهد آمد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز دوشنبه (۹ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر مروری بر آخرین اخبار و تحولات، ایراد شورای نگهبان در خصوص لایحه موافقت نامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حضور نماینده شورای نگهبان و مسئولان ارشد دستگاه‌های ذی ربط را بررسی می‌کنند. دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) آخرین تحولات منطقه با مسئولان ارشد ذی ربط بررسی می‌شود. ­

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس­ هم­ در نشست­ روز سه شنبه­ ­خود با حضور وزیر کشور­ گزارش آخرین وضعیت انتخابات دورازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را­ ­بررسی­ خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت