Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته تخصصی پتروشیمی ستاد تنظیم بازار اعلام کرد براساس شیوه نامه فعالیت عاملان توزیع محصولات پتروشیمی، شرکت بازرگانی پتروشیمی حائز شرایط عاملیت توزیع محصولات پتروشیمی شد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی به عنوان دبیرخانه کمیته تخصصی پتروشیمی ستاد تنظیم بازاردرباره احرازشرایط عاملیت توزیع محصولات پتروشیمی دربورس کالای ایران ازسوی شرکت بازرگانی پتروشیمی توضیحاتی را ارائه کرد:

در راستای ساماندهی تأمین نیاز شرکت های کوچک مصرف کننده محصولات پتروشیمی و بهبود مکانیزم خرده فروشی، شیوه نامه فعالیت عاملان توزیع محصولات پتروشیمی توسط کمیته تخصصی پتروشیمی تدوین و تصویب شده و به آخرین ویرایش دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به شماره 233901/60مورخ 1399.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

10.01الحاق شده است.

براساس این شیوه نامه شرکت های تعاونی تأمین نیاز محصولات پتروشیمی و همچنین شرکت های بازرگانی با احراز شرایط ذیل و تأیید کمیته تخصصی پتروشیمی به عنوان عامل توزیع محصولات پتروشیمی مجوز فعالیت خواهند داشت:

تأیید صلاحیت از مراجع ذیصلاح اساسنامه مرتبط تقاضای عضویت حداقل 20واحد تولیدی دارای سهمیه بهین یابی کفایت سرمایه مورد نیاز ارایه صورتهای مالی حسابرسی شده برای حداقل دو سال عدم سوء سابقه مؤثر دارای انبار ثبت شده در سامانه جامع تجارت

متقاضیان عاملیت توزیع پس از ارایه مدارک لازم مبنی بر احراز شرایط فوق و تأیید کمیته تخصصی پتروشیمی، جهت خرید محصولات پتروشیمی برای واحدهایی که به عضویت آنها درآمده اند (به میزان سهمیه بهین یابی هر واحد) به بورس های کالایی معرفی می شوند. بدین ترتیب ارایه خدماتی همچون تأمین مالی، تأمین لجستیک (حمل و انبارداری) و … به واحدهای عضو در چارچوب مقررات موجود تنظیم بازار برای آنها فراهم خواهد شد.

شرکت بازرگانی پتروشیمی به عنوان نخستین شرکت بازرگانی متقاضی عاملیت توزیع، با تأیید کمیته تخصصی پتروشیمی حائز شرایط تعیین شده مطابق شیوه نامه فوق الذکر شناخته شده است و برای خرید و توزیع محصولات پتروشیمی برای شرکت های عضو به بورس کالا معرفی شد.

برچسب هابورس کالا ستاد تنظیم بازار شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بورس کالا ستاد تنظیم بازار شرکت بازرگانی پتروشیمی PCC آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو توزیع محصولات پتروشیمی شرکت بازرگانی پتروشیمی کمیته تخصصی پتروشیمی عاملیت توزیع تنظیم بازار شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد امین دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته با رسیدن این شرکت به حداکثر ظرفیت تولید،  بیش از 760 هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر 500 هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد که 400 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به‌همراه داشت و خوشبختانه صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، این شرکت در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، از قاره آفریقا به‌عنوان هدف ویژه صادراتی این کشور نام برد و گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم.

وی افزود: محصولات روانکار شرکت نفت سپاهان تاکنون به 11 کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده‌ و با استقبال خوبی روبرو شده است.

امین دهقان به عرضه محصول روغن موتور "مگلوب" این شرکت به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتا موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

وی، از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به 15 برنامه در طرح توسعه شرکت، از تولید محصول "گریس کلسیم" برای نخستین بار در این شرکت خبر داد و افزود: 9 محصول جدید در برنامه تولید این شرکت در دستورکار است که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

امین دهقان با اشاره به 3 برنامه اصلی شرکت نفت سپاهان خاطرنشان کرد: پروژه F.R.W شرکت هم‌اکنون با 90 درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPOضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند.

به گفته‌ وی، توسعه بازار عرضه مویرگی محصولات در شرکت کیمیا اسپیدی، سومین برنامه شرکت برای امسال است که در صدد افزایش نمایندگی‌های توزیع مستقیم محصولات شرکت در سطح کشور هستیم.

امین دهقان به همکاری میان تولیدکنندگان اصلی روغن موتور در کشور اشاره و تاکید کرد: این همکاری، ضمن کمک به ثبات نسبی بازار داخلی، در تأمین مواد اولیه نیز مؤثر بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان