Web Analytics Made Easy - Statcounter

منبع تحت فشار یا منبع انبساط بسته همان منابع آبی یا قرمز رنگی است که معمولا در کنار پمپ آب و مخزن پلی اتیلنی آب نصب می شود و به عنوان یکی از اجزای اصلی تجهیزات آبرسانی در ساختمان ها شناخته می شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام سایت تخصصی مخزن آب دات کام، با افزایش گرمای هوا و کاهش فشار آب در بسیاری از خانه ها شهروندان ناگزیر از نصب مخزن آب، پمپ و مخزن تحت فشار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن دلایل استفاده از منبع تحت فشار بیان شده و در انتها برای اطلاع از قیمت بروز مخازن تحت فشار، وب سایت معتبری را خدمتتان معرفی می کنیم.

به چه دلیل از منبع تحت فشار یا منبع انبساط بسته استفاده می کنیم؟

  کارکرد اصلی منبع تحت فشار پمپ آب کاهش تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ آب و در نتیجه افزایش طول عمر آن است. این منبع با ذخیره حجم معینی از آب و به صورت تحت فشار از فعالیت مداوم پمپ و روشن و خاموش شدن مکرر آن جلوگیری می کند.

به عنوان مثال در صورت عدم نصب منبع تحت فشار و کلید اتومات و استفاده از ست کنترل، با هر بار شستشوی دست و صورت پمپ آب روشن می شود ولی در صورتی که این منبع و کلید اتومات در کنار پمپ آب و مخزن ذخیره اصلی آب ساختمان که عموماً از نوع مخزن آب پلی اتیلن یا پلاستیکی است، نصب شود دیگر نیاز نیست که پمپ آب به ازای هر بار،  باز شدن شیر آب روشن شود و در ابتدا آب موجود در منبع مورد مصرف قرار می گیرد تا زمانی که فشار آب داخل منبع تحت فشار به نقطه مینیمم برسد.

   منبع تحت فشار همچنین با مهار ضربات کله قوچی داخل شبکه آبررسانی ساختمان باعث دوام بیشتر عمر تاسیسات شما خواهد شد.

مخزن یا منبع تحت فشار در بازار با عناوینی چون مخزن یا منبع انبساط بسته، منبع فشار پمپ آب، مخزن پمپ آب و اسامی از این دست نیز شناخته می شوند.

  آیا می توان پمپ آب و مخزن تحت فشار را مستقیم به لوله آب شهری متصل کرد؟

     از اتصال مستقیم پمپ آب به کنتور آب بدون استفاده از مخازن ذخیره آب اجتناب کنید زیرا علاوه بر اینکه غیرقانونی بوده و منجر به جریمه خواهید شد، عمر پمپ به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و به دلیل مکش همزمان هوا و آب به صورت کف، باعث خطای محاسباتی در کنتور آب شده و هزینه آببهای چند برابری را به شهروندان تحمیل می کند. علاوه بر آن مکش پمپ می تواند در مواقع اوج مصرف باعث منفی شدن فشار آب داخل شاه لوله ها شده و سبب مکیده شده آب آلوده دوره لوله در مناطق دارای شکستگی و نشتی گردد.

نکاتی که در خصوص خرید و نصب منبع تحت فشار باید بدانید :

۱- برای تعیین حجم منبع تحت فشار، به عنوان یک قاعده عمومی برای هر واحد مسکونی حداقل ظرفیت ۸ تا ۱۰ لیتر پیشنهاد می شود.( یعنی برای ساختمان ۶ واحدی مخزن ۵۰ تا ۶۰ لیتری ) . در حال حاضر کوچکترین حجم تولید شده متداول مخازن تحت فشار، مخزن ۲۴ لیتری است و برای یک تک واحدی نیز از این لیتراژ استفاده می شود.

۲-مکان نصب منبع تحت فشار باید تا جای ممکن عاری از رطوبت باشد تا طول عمر آن افزایش پیدا کند. همچنین اگر کیفیت آب ورودی به خانه یا ساختمانتان نامناسب است و همراه آب رسوبات و سنگ ریزه وجود دارد پیشنهاد می کنیم حتماً از فیلترهای پیش تصفیه استفاده نمایید.

۳-منبع تحت فشار باید یک فشار اولیه داشته باشد و با توجه به فشار استارت پمپ تنظیم شود( ۱۰درصد کمتر از فشار استارت پمپ یا مینیمم). پس در هنگام نصب مخزن تحت فشار توجه فرمایید تا فشار مناسب در داخل منبع وجود داشته باشد.

۴-بازدید های دوره ای و برسی گیج فشار اهمیت زیادی دارد. هرچه سریعتر از کاهش فشار داخل منبع و یا سوراخ شدن تیوپ آن اطلاع کسب کنید امکان تعویض و تعمیر آن ساده تر خواهد شد.( به صورت عمومی هر ۳ ماه یکبار تنظیم فشار هوا و هر ۶ ماه بررسی کلیه تاسیسات)

برای خرید و اطلاع از قیمت مخزن تحت فشار به کجا مراجعه کنیم؟

  اگر خرید منبع تحت فشار با آگاهی کامل صورت نگیرد و از مرکز فروش معتبر انجام نشود می تواند سبب بروز مشکلاتی شود. به همین منظور پیشنهاد ما وب سایت و فروشگاه اینترنتی مخزن آب دات کام است. این فروشگاه سابقه زیادی در حوزه فروش مخزن، منبع و تانکر آب و لوازم جانبی دارد .

 این فروشگاه آنلاین اطلاعات کامل و ارزشمندی در خصوص محصولات و مشخصه های فنی آنها در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر آن کارشناسان مجرب این مرکز می توانند شما را در فرایند خرید با مشاوره های خود راهنمائی نمایند.

   این فرصت ایده آلی است که خرید مخزن تحت فشار از یک فرایند سخت، زمان بر و پراسترس به یک تجربه لذت بخش و ساده تبدیل شود به نوعی که شما می توانید تنها با چند کلیک مخزن تحت فشار خود را خریداری کرده و درب منزل دریافت نمایید.

اگر به خرید آنلاین اعتقادی ندارید و یا تجربه مناسبی از این نوع خرید ندارید می توانید به صورت حضوری نیز از این فروشگاه اقدام به خرید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۴۴۵۴۸۹۲۲ تماس و یا به آدرس زیر مراجعه نمایید.

فروشگاه مخزن آب دات کام

Makhzaneab.com

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مخزن تحت فشار مخزن تحت فشار پمپ آب مخزن آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان گلستان تا فردا تحت تاثیر امواج سامانه کم فشار قرار دارد

مهدیه اصحابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی، استان تا فردا تحت تأثیر امواج سامانه کم فشار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در استان به صورت پراکنده خواهد بود، افزود: از فردا به تدریج با نفوذ سامانه پرفشار انتظار داریم علاوه بر افزایش ابر و کاهش دما، بارندگی‌ها نیز در همه نواحی استان حادث شوند.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: در برخی نواحی مؤثر و به صورت رگباری با پدیده رعدوبرق همراه خواهد بود این شرایط تا روز پنج شنبه تداوم خواهد داشت.

وی یادآور شد: با عبور این سامانه از روز جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

اصحابی اظهار کرد: دمای حداقل صبح امروز گرگان ۱۷ درجه ثبت شد که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز این شهرستان به ۲۳ درجه برسد.

کد خبر 6098986

دیگر خبرها

  • آسمان گلستان تا فردا تحت تاثیر امواج سامانه کم فشار قرار دارد
  • سارقان اماکن خصوصی و کابل‌های برق در «جاجرم» بازداشت شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • اطلاعیه جدید درباره دلایل ردصلاحیت روحانی
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع آوری آب های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ۱۵ در خصوص افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع آوری آب های سطحی