Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@19:32:15 GMT

«شاه محمود قریشی» امروز سه‌شنبه وارد تهران شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۴۰۵۷

«شاه محمود قریشی» امروز سه‌شنبه وارد تهران شد

 خبرگزاری فارس: «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) وارد تهران شد. 

«سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه که به استقبال قریشی رفته است در این خصوص در توئیتی نوشت: شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان لحظاتی قبل وارد تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدجواد ظریف از جمله برنامه‌های سفر وزیر خارجه پاکستان به جمهوری اسلامی ایران است.

موسوی همچنین اعلام کرد: فردا (چهارشنبه) همچنین همزمان با این سفر، سومین مرز رسمی بین دو کشور در پیشین - مند افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) ۳۰ فروردین ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر رئیس دستگاه سیاست خارجی پاکستان به تهران در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این سفر مهم است. روابط ما با پاکستان عمیق و گسترده است و در این سفر ضمن گفت‌وگو درباره موضوعات دوجانبه، مرز سوم مشترکی در پاکستان هم افتتاح خواهد شد. 

وزارت امور خارجه پاکستان نیز درباره این سفر اعلام کرد که قریشی برای انجام سفر رسمی و دیدار با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، امروز سه‌شنبه عازم ایران شد و قرار است با حضور در مشهد بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را زیارت کند.

در این بیانیه عنوان شده است: وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای ایرانی خود راهی سفر سه روزه (از ۲۰ تا ۲۲ آوریل) به تهران شد و قرار است علاوه بر «محمدجواد ظریف» با حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور و «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کند.

براساس اعلام وزارت خارجه پاکستان وزرای خارجه دو کشور در این سفر آخرین تحولات روابط دوجانبه، تعمیق همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف، اوضاع امنیتی منطقه از جمله آخرین تحولات پیرامون صلح افغانستان و مناقشات در شبه قاره را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی و به منظور انجام سفری دو روزه و در پاسخ به دعوت همتای خود به اسلام آباد سفر کرد و در این سفر با مقامات ارشد پاکستان دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، جهان اسلام و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

گفتنی است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه یکشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات اندونزی به جاکارتا سفر کرد و در طی حضورش در پایتخت اندونزی با رئیس جمهور و همچنین همتای اندونزیایی خود ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد. 

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر خارجه پاکستان شاه محمود قریشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد