Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@10:59:42 GMT

ردپای کودتای فوتبالی اروپا در آسیا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۴۱۵۲

ردپای کودتای فوتبالی اروپا در آسیا

عربستان در بهم ریختن فوتبال اروپا به دنبال تجزیه کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

به گزارش مشرق، فوتبال اروپا از روز گذشته با استقلال طلبی 12 باشگاه اروپایی از یوفا برای برگزاری لیگی جدید به نام «سوپر لیگ اروپا» دچار شوک بزرگی شده و به نوعی تمام محافل فوتبالی را درگیر خود کرده است.

12 باشگاه بزرگ فوتبال اروپا با زمام داری فلورنتینو پرس، رئیس رئال مادرید روز گذشته بدون اجازه و در مخالفت با یوفا از تاسیس سوپر لیگ اروپا خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بمب خبری واکنش های تندی را از سوی یوفا و فیفا به همراه داشت و محرومیت از تمام رقابت ها برای این 12 باشگاه کودتاگر درنظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید:

زخم سرمایه‌داری بر فوتبال عمیق‌تر شد

تهدید فیفا و یوفا امروز با مصاحبه های تند جانی اینفانتیو رئیس فدراسیون جهانی و چفرین رئیس اتحادیه اروپا جدی شد و برای این 12 باشگاه قانون شکن خط و نشان کشیدند.

در این میان ردپای کودتای فوتبالی پرس در قاره آسیا نیز دیده می شود. سعودی ها اقدامات خود را برای تجزیه کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز کردند  و به اعتراف یکی از کارشناسان فوتبال سعودی در پخش زنده تلویزیونی عربستان پیشگام این پروژه بزرگ شده است.

عبدالعزیز الغیامه، کارشناس عربستانی در برنامه «الدیوانیه» در شبکه ورزش سعودی از این کودتای فوتبالی پرده برداشت و گفت: الان در شرایطی که فوتبال اروپا به این وضعیت رسیده ما نیاز باید فوتبال آسیا را برای همیشه به دو قسمت شرق و غرب تبدیل کنیم. الان بهترین زمان برای جدایی فوتبال غرب و شرق و تشکیل «کنفدراسیون غرب آسیا» است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا عربستان سعودی لیگ قهرمانان آسیا سوپرلیگ اروپا فوتبال اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مسابقات جام ملت‌های زیر ۱۷ سال دختران آسیا ۲۰۲۴ – اندونزی در حالی ۱۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در بالی برگزار می‌شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مهسا قربانی از ایران به عنوان داور برای قضاوت در این رقابت‌ها انتخاب شده است.

کد خبر 6091962

دیگر خبرها

  • بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد
  • سرنوشت عجیب عابربانک‌های فوتبالی؛ باشگاه‌داری در زندان!
  • ردپای مرد طلبکار در آدم‌ربایی میلیاردی
  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ حماسی‌ترین دوئل فوتبالی در اروپا / فیلم
  • خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ