Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن طرز طلب امروز در آئین رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ایرانی با اشاره به اینکه این روتور در شرکت تعمیرات نیروگاهی ساخته شده است، گفت: این محصول با هزینه یک سوم مدل مشابه همین توربین در شرکت جنرال الکتریک آمریکا به سرانجام رسیده و برای اولین بار نمونه ایرانی این روتور در داخل کشور ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امکان ساخت انواع روتور توربین‌های بخار در مجموعه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وجود دارد، ادامه داد: وجود نیروهای متخصص، دانش و مهارت و ابزارهای مخصوص در این شرکت امکان تعمیرات تمامی نیروگاه‌های ایران را در داخل کشور فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های بخار نقش تعیین کننده‌ای در کنترل فرکانس اولیه شبکه بر عهده دارند، اظهار داشت: به همین جهت نگهداری از این واحدها که عمر اغلب آن‌ها بالای ۵۰ سال بوده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گفته این مقام مسئول از امروز حداکثر ۶۰ روز فرصت داریم تا تعمیرات باقی مانده در ۱۲۹ نیروگاه و ۵۸۳ واحد تولید برق حرارتی را انجام دهیم. بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده حدود هشت هزار مگاوات از برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها باقی مانده که در اردیبهشت‌ماه باید هفت هزار مگاوات از این برنامه به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: با اقدام جهادی و تلاش همکارانمان در مجموعه شرکت‌های بهره‌برداری، تولید نیروی برق و تعمیرات نیروگاهی درصددیم تا نیمه خردادماه ۶۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی را برای تأمین برق مورد نیاز پیک تابستان امسال آماده کنیم.

پربیننده ترین دومین سهمیه بنزین ۱۴۰۰ امشب واریز می‌شود گفت‌وگوهای فنی ایران و آژانس اتمی در وین آغاز شد طلای سیاه در یک قدمی پیروزی محمد زارع پور اشکذری سرپرست شرکت نفت ایرانول شد قیمت نفت کاهش یافت / افزایش مبتلایان کرونا چشم‌انداز تقاضا را تاریک کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تولید نیروی برق تعمیرات نیروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

این پروژه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در فاصله تنها ۴۵ روز ساخته شده توانایی تولید ۱.۲ مگاوات برق را دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید ۲ مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند