Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@13:38:54 GMT

خانواده زندانیان زیر چتر حمایت کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۴۴۸۳

خانواده زندانیان زیر چتر حمایت کمیته امداد

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر؛  مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر و  مدیر کل سازمان زندانهای استان بوشهر به منظور ساماندهی نظام حمایتی، کنترل آسیب‌های اجتماعی و حمایت بهتر از خانواده‌های زندانیان نیازمند، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تشریح جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: توانمندسازی، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری و مقبولیت اجتماعی از مهمترین ابعاد این تفاهم‌نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد لطفی با بیان اینکه به دنبال نظام‌مند کردن شناسایی و رفع معیشت خانواده‌های نیازمند با سرپرست زندانی هستیم، افزود: علاوه بر خانواده‌ها با سرپرست زندانی، زندانیان آزاد شده نیز به عنوان گروه هدف این طرح قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه، خانواده‌های زندانیان فاقد بیمه، تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات بیمه‌های اجتماعی و درمانی برخوردار می‌شوند وارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضایی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برای جامعه هدف است.

ارائه مشاوره‌های تخصصی روانشناسی و برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی زندگی را از دیگر زمینه‌های همکاری با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی دانست و گفت: محصولات تولیدی خانواده‌های زندانیان و زندانیان آزاد شده، در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های کمیته امداد عرضه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در پایان یاد آور شد: این تفاهم نامه در 9 ماده تنظیم و به امضای طرفین رسید.

مقبلی مدیر کل زندانهای استان بوشهر اظهار داشت: وقتی سرپرست خانواده در زندان باشد مشکلات اجتماعی زیادی برای سایر افراد خانواده به وجود می آید که باید از سوی مسئولان جامعه پیگیری و رفع شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل دستگاه های حمایتگر به ویژه کمیته امداد با سازمان زندانها می تواند کمک موثری در این راستا داشته باشد.

مقبلی تفاهم نامه همکاری سازمان زندانها و کمیته امداد را برای حمایت از خانواده های زندانی نیازمند امیدوار کنند خواند و گفت: بر طبق این تفاهم نامه خانواده‌های زندانیان نیازمند تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات حمایتی و معیشتی کمیته امداد و همچنین طرح های اشتغال زایی و توانمند سازی بهرمند می شوند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بوشهر سازمان زندان ها کمیته امداد حمایت از زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، ادامه داد: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، بیان کرد: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

او تصریح کرد: کمیته امداد بدون شک یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهاد‌های دیگر متمایز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور