Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:16:13 GMT

یزد در هر ثانیه با کمبود ۸۰ لیتر آب مواجه است/افزایش مصرف آب

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۴۴۹۳

یزد در هر ثانیه با کمبود ۸۰ لیتر آب مواجه است/افزایش مصرف آب

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر ریاضتی ظهر سه‌شنبه در جلسه‌ای با فرماندار یزد با اشاره به اینکه یزد با بحران جدی آب مواجه است، اظهار داشت: در فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۹ درصدی مصرف آب در استان مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: هر چه هوا رو به گرمی برود، میزان مصرف آب افزایش بیشتری پیدا می کند اما لازم است میزان مصرف توسط مردم و مشترکان مدیریت شود تا با بحران کم آبی در تابستان مواجه نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاضتی با تاکید بر اینکه فرمانداری و شهرداری و سایر ارگان‌ها نیز باید در امر فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف آب همچنین هماهنگی به منظور جلوگیری از ایجاد خطرات احتمالی برای شبکه آبرسانی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل آبفا استان یزد ادامه داد: وجود انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان و هدررفت آب به دلیل شکستگی شبکه آبرسانی در پی فعالیت پیمانکاران شرکت گاز از جمله مواردی است که در ماه گذشته شاهد آن بودیم در صورتی که اگر همکاری لازم و هماهنگی وجود داشته باشد، شاهد بروز این مشکلات نخواهیم بود.

ریاضتی با بیان اینکه برخی روستاها نیز با مشکلات جدی در زمینه تامین آب مواجه هستند، عنوان کرد: تعداد زیادی از روستاها به صورت سیار آبرسانی می شوند که لازم است برای آبرسانی منظم‌تر، همکاری لازم با شرکت آبفا استان یزد وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیاز آبی مرکز استان یزد ۲۷۰ لیتر در ثانیه است، افزود: این در حالی است که توان تولید آب از منابع آبی موجود ۱۷۰ لیتر در ثانیه است و این آمارها نشان می دهد که یزد در هر ثانیه با ۸۰ لیتر کمبود آب مواجه است.

ریاضتی بر لزوم استفاده از لوازم کاهنده مصرف به ویژه در ادارات تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد: فرمانداری و دستگاه‌های مختلف در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از لوازم کاهنده مصرف و تاثیر آن در بحث مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: ضروری است تا قبل از فرا رسیدن فصل تابستان، تمامی ادارات به لوازم کاهنده از قبیل پرلاتور و سایبان کولر مجهز شوند.

کد خبر 5194000

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد آب و فاضلاب استان یزد ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه زلزله بوشهر گناوه روز ارتش واکسن کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی شیراز همکاری لازم آب مواجه مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین