Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:25:28 GMT

واگذاری خودرو به جانبازان هنوز به نتیجه نرسیده است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۴۸۰۸

واگذاری خودرو به جانبازان هنوز به نتیجه نرسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل با بیان اینکه ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران قانون اصلی و دائم مرتبط با واگذاری خودرو است افزود: بر اساس این ماده قانونی دولت مکلف است سالانه اعتبار و تسهیلات لازم برای تهیه خودروی مناسب برای تمام جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و آن تعداد از جانبازان ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند پیش‌بینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آن گروه از همسران و فرزندان شاهد و آزادگانی که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد معلول شناخته می‌شوند نیز می‌توانند از تسهیلات موضوع این ماده استفاده کنند.

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ این قانون طی چندین مرحله آیین‌نامه اجرایی چگونگی واگذاری، میزان تسهیلات، کارمزد و میزان کمک بلاعوض توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تدوین و برای تصویب به هیئت‌وزیران ارسال شده که به دلیل عدم پیش‌بینی بار مالی آن به بنیاد عودت داده شد. در کنار پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن جانبازان نخاعی کشور نیز طی جلسه و مکاتباتی که با معاون اول محترم رییس‌جمهور داشتند و پیگیر تعداد ۲۰۰۰ دستگاه خودرو برای جانبازان نخاعی بوده‌اند که موضوع با موافقت جناب آقای دکتر جهانگیری جهت اقدامات لازم به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: علیرغم تلاش‌های این انجمن و بنیاد شهید و امور ایثارگران نتیجه لازم حاصل نشد تا اینکه جلسه‌ای با حضور مهندس اوحدی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سرپرست محترم وزارت صمت و مدیران عامل دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل و مقرر شد تعداد ۷۰۰۰ خودرو برای واگذاری به جانبازان ۷۰ درصد در نظر گرفته شود که ۲۰۰۰ دستگاه از خودروهای پیش‌بینی‌شده برای ارائه به جانبازان قطع نخاع اتوماتیک باشند.

پاکدل با اشاره به برگزاری جلسه دیگری با حضور خودروسازان در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در این جلسه شرایط واگذاری خودرو به جانبازان اعلام شد که دارای اشکالاتی از جمله تفاوت حاشیه سود ۳۰ تا ۳۰۰ میلیونی بین خودروهای پیشنهادی، تعیین قیمت براساس قیمت روز واگذاری در بازه زمانی ۱۰ ماهه، نقدی بودن کل مبلغ خودرو، موکول کردن تحویل خودروی اتوماتیک به بعد از سال ۱۳۹۹ و تصویب مستثنی شدن جانبازان از شرایط عمومی واگذاری خودرو در کمیته خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود.

وی افزود: رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران در آبان و آذر سال ۱۳۹۹ طی دو مکاتبه از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت خواستار عملیاتی شدن دستور معاون اول رییس جمهور و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مشترک را شد و پیشنهادهایی در زمینه واگذاری خودرو خصوصاً خودروی اتوماتیک به جانبازان قطع نخاع را ارائه کرد. با پیگیری‌های بنیاد در دی‌ماه در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران جلسه‌ای منعقد و مقرر شد پیشنهادات بنیاد جهت تصویب در کمیته خودرو به آن سازمان ارسال شود و ایران‌خودرو سبد محصولات پیشنهادی خود را به بنیاد اعلام کند و در کنار آن اولویت‌بندی واگذاری نیز توسط بنیاد اعلام شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد اولویت‌بندی و پیشنهادات خود مبنی بر تصویب در کمیته خودرو را به معاون محترم امور صنایع وزارت صمت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌صورت مکتوب اعلام کرده است، افزود: در اولویت‌بندی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید شده که در مرحله اول ۲۰۰۰ دستگاه خودروی دنا اتوماتیک برای جانبازان قطع نخاع واگذار شود که متأسفانه تاکنون اقدام مؤثری از سوی وزارت مذکور صورت نگرفته و فقط با دو پیشنهاد از ۶ پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اصلاح مفاد صورت‌جلسه کمیته خودرو موافقت شده است.

پاکدل افزود: هم‌زمان با پیگیری‌های فوق، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز متنی را به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اضافه و در بند «ز» تبصره ۷ بودجه تصویب شد که «وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط ۵ ساله اقدام کند و گزارش عملکرد را هر ۳ ماه یک بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه کند».

وی در انتها گفت: با عنایت به این مصوبه و علیرغم مغایرت آن با ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، اخیراً طی دو مکاتبه با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و معاون امور صنایع آن وزارت‌خانه درخواست جلسه برای عملیاتی کردن مصوبه مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که منتظر اعلام آن وزارت‌خانه برای تشکیل جلسه هستیم و متعاقب تشکیل این جلسه نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 5194026

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران وزارت صنعت معدن و تجارت محمود پاکدل صنعت معدن و تجارت سایپا وزارت صمت جانبازان و ایثارگران شهرداری تهران شورای شهر تهران واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی زلزله تهران شورای شهر ماه مبارك رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا سردار حجازی بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذاری خودرو معدن و تجارت کمیته خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر

 روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی در اتاق جلسات ادره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان با معتمدین معین ایثارگر این استان دیدار و گفتگو کرد. 

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان نقش معتمدین معین ایثارگر را در ایجاد ارتباط دو سویه، انعکاس مشکلات ایثارگران در تمام زمینه‌ها و تسریع در رفع آن بسیار مهم دانست.

  میرحسینی در ادامه افزود: معتمدین معین ایثارگر از بَتن جامعه ایثارگران و از معتمدین و نخبگان ایثارگر انتخاب و معرفی می‌شوند، تا در راستای ارتباط با خانواده معظم شهدا، ارائه خدمات به ایشان، ارائه مشاوره و انتقال مسایل این عزیزان، بنیاد شهید و امور ایثارگران را در خدمت‌رسانی، تکریم و تجلیل از خاندان شهدا و ایثارگران یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر