Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:50:12 GMT

گیربکس‌های اتوماتیک؛ یک شگفتی مهندسی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۴۸۴۳

گیربکس‌های اتوماتیک؛ یک شگفتی مهندسی

ترافیک یکی از بزرگترین مشکلات جوامع متمدن است که غیر از آلودگی هوا و مشکلات متعدد، باعث خستگی بیش از حد رانندگان نیز می‌شود. البته بعد از طراحی گیربکس‌های اتوماتیک، پس از گیربکس‌های مکانیکی که در ایالات متحده طراحی شدند، مشکل خستگی رانندگان تا حد زیادی رفع شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گیربکس وان، درست است که گیربکس‌های اتوماتیک کمی گران‌تر هستند، اما از آنجا که پدال کلاچ به این گیربکس‌ها متصل نیست؛ کافیست دنده را روی حالت درایو قرار داده تا به صورت اتوماتیک تعویض شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع با ورود گیربکس‌های اتوماتیک به بازار، نیازی نیست راننده مدام برای تعویض دنده پای خود را خسته کرده و کلاچ بگیرد؛ بنابراین پرداخت کمی هزینه بیشتر، قطعا ارزشش را دارد.

البته این9 گیربکس‌ها هم مانند هر قطعه‌ی دیگری، پس از چندهزار کیلومتر کارکرد، نه تنها نیاز به تعمیر و سرویس دارند، بلکه ممکن است دچار اختلالات مختلفی شوند که در ادامه مطرح می‌شوند.

گیربکس‌های اتوماتیک هم خراب می‌شوند

یک رانندگی خوب و با خیال راحت، خودرویی سالم و البته گیربکس سالمی می‌طلبد. گیربکس اتوماتیک ممکن است پس از چند هزار کیلومتر دچار مشکل و اختلال شود. پس هم باید از دچار مشکل شدن آن پیشگیری کرد و هم به تعمیر فوری آن حساس بود و اهمیت داد؛ چراکه خرابی گیربکس علاوه بر تبعات جانی، تبعات مالی هم دارد، گیربکس اتوماتیک گاهی از موتور هم گران‌تر است.

برای پیشگیری و تعمیر این نوع گیربکس ابتدا باید مشکلاتی را که دچار آن‌ها می‌شود، شناخت تا بتوان فوری آن‌ها را تشخیص داده و از بروز مشکلات بیشتر و شدیدتر پیشگیری کرد.

چندین مشکل رایج وجود دارد که عموما بعد از کارکردی چند هزار کیلومتری برای گیربکس اتوماتیک ایجاد می‌شود. این مشکلات باعث ایجاد احساس لرزش یا سنگ زنی خودرو می‌شوند. همچنین ممکن است صداهایی همچون زوزه در خودرو به‌وجود بیاورند. بوی سوختگی، لیزخوردن و خلاصی دنده نیز از دیگر نشانه‌های اختلال در گیربکس اتوماتیک هستند.

نقش روغن گیربکس در لرزش خودرو

گیربکس‌های اتوماتیک باید هنگام تعویض دنده بی‌صدا کار کنند، اما گاهی هنگام رانندگی و سبک یا سنگین کردن دنده، خودرو دچار لرزش می‌شود یا صدایی غیرمعمول از آن به گوش می‌رسد. این مشکل به روغن گیربکس باز می‌گردد. روغن‌ها نقش مهم‌تری در گیربکس‌های اتوماتیک نسب به گیربکس دستی ایفا می‌کنند چون سیستم انتقال قدرت اتوماتیک حرارت بیشتری ایجاد می‌کند. پس اگر روغن گیربکس کیفیت خوبی نداشته باشد یا سطح آن کم باشد، نمی‌تواند به خوبی قطعات خودرو را خنک نگه دارد و باعث می‎شود مشکلاتی چون لرزش خودرو پیش ‌آید. خردشدن چرخ‌دنده‌ها و صدای سنگ‌زنی نیز ناشی از روغن بی‌کیفیت است چراکه روغن گیربکس به خوبی نتوانسته است نقش اصلی خود یعنی روان‌کاری را انجام دهد.

اما پیدا کردن روغن باکیفیت و متخصصی برای تعویض آن نیز می‌تواند سخت باشد. بی‌شک واحدهای تعویض روغنی و سرویس‌کننده‌های دوره‌ای بسیاری در هر شهری وجود دارند، اما در میان این تعمیرکاران، افراد متخصص کم هستند و آشنایی با مراکز تخصصی مانند «گیربکس وان» می‌تواند بسیار کارساز باشد.

این مجموعه تخصصی گیربکس مدعی است انجام نشدن سرویس دوره‌ای باعث استهلاک در سیستم دنده و در نهایت خرابی‌های جدی می‌شود. مهم‌ترین فعالیتی که در سرویس دوره‌ای انجام می‌شود، تعویض روغن است، همان چیزی که عدم کیفیت آن باعث صداهای ناهنجار در خودرو می‌شد. این تعمیرگاه تخصصی می‌تواند در هر زمان که بخواهید و لازم باشد، خودروی شما را سرویس کند!

دنده‌ای که مدام خلاص می‌شود

خلاصی دنده و خارج شدن از جای خود از دیگر مشکلات متداولی است که ممکن است برای یک گیربکس اتوماتیک پیش بیاید اما اینجا ذکر می‌شود چرا که از سایر مشکلات جدی‌تر است و می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد. این مشکل معمولا ناشی از اختلالات الکترونیکی است اما با بروز آن به هیچ وجه نباید رانندگی را ادامه داد، کافیست خودرو را حرکت ندهید و با مرکز تخصصی گیربکس وان، تماس بگیرید. کارشناسان متخصص و مجرب این مجموعه فوری به داد شما می‌رسند و با مشاوره دادن خودروی شما را به سمت سلامت هدایت می‌کنند. آن‌ها این کار را رایگان انجام می‌دهند. و چون حرکت دادن خودرو در مواردی چون خلاصی دنده جایز نیست، آن را با خودروبر سفارشی به محل تعمیرگاه می‌برند و شما نیز می‌توانید در فضای ساکت، به دور از آلودگی صوتی‌ای که در تعمیرگاه تدارک دیده‌اند، استراحت کنید و منتظر تعمیر خودروی خود بمانید!

تعمیرگاه تخصصی گیربکس وان را بیشتر بشناسید

این مجموعه در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد تا خدمات تخصصی فروش و تعمیر گیربکس اتوماتیک را ارائه دهد. این مجموعه همچنین گیربکس‌های نو را وارد می‌کند. مجموعه گیربکس وان با شعار «با آرامش به مسیرت ادامه بده» آنقدر نسبت به کارش مطمئن است که خدمات خود را تا یک سال یا ۲۰هزار کیلومتر گارانتی می‌کند. این مجموعه در تهران جاده مخصوص کرج قرار داد، همچنین خودروها را به صورت آنلاین نیز پذیرش می‌کند. پس تردید نکنید و تعمیرات گیربکس خود را به این متخصصان بسپارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گیربکس گیربکس های اتوماتیک گیربکس اتوماتیک روغن گیربکس گیربکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به نقل از اقتصاد آنلاین فبا مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای شاهین به دست خواهید آورد.


قیمت روز انواع خودرو شاهین
برند مدل کارکرد قیمت (تومان)
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۱۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ صفر ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۶,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۸۵,۰۰۰ ۶۲۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۴۷,۰۰۰ ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۳۹,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898904

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت محصولات ایرانخودرو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت روز ۲۰۶ و تارا در بازار
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول