Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@23:43:38 GMT

عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در پردیس دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۵۰۵۱

آفتاب‌‌نیوز :

«سرهنگ بهزاد عبدیان» در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی وی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از پیگیری کارشناسان پلیس فتا متهم مورد نظر شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در منزلش دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اظهارات متهم، توضیح داد: وی از اتباع است که قبلا با شاکی دوست بوده و هنگامی که با تصمیم وی برای قطع این رابطه و ازدواج وی مواجه می‌شود او را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با بیان اینکه پذیرش خواسته مجرمانه راه حل رفع مزاحمت نیست و باج‌خواهی بیشتر را تسهیل می‌کند از شهروندان خواست تا در صورت ایجاد مزاحمت یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی در فضای مجازی موضوع را سریعاً از طریق سایت www.cyberpolice.ir به پلیس فتا و یا با مراجعه حضوری به پلیس فتای شهرستان اطلاع دهند.

عبدیان از دستگیری سارقان پمپ های آب ویلا و منازل در شهرستان پردیس خبرداد و اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت پمپ آب در سطح شهرستان پردیس و روستای کرشت، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

وی با اشاره به عملیات ضربتی و غافلگیرانه ماموران کلانتری ۱۲ بومهن برای دستگیری متهمان، اظهار داشت: دو متهم در بازجویی به سرقت اعتراف کردند و از مخفیگاه آنها ۸ دستگاه پمپ آب، تعدادی جک، سیم و کابل کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: در پی وقوع دو فقره سرقت خودرو، کلانتری ۱۴ فاز یازده پردیس موضوع را در دستور کار قرار داد و با شلیک هوایی پلیس، سارقان خودروهای سرقتی در کمتر از ۳ ساعت در پردیس دستگیر شدند.

عبدیان ادامه داد: دو نفر مرد و یک نفر خانم که از متهمین سابقه دار بودند طی عملیات غافلگیرانه پلیس در خودروهای مسروقه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی از متلاشی شدن باند ۱۴ نفری شرکت هرمی در پردیس خبرداد و اظهار داشت: تبلیغات گسترده یک شرکت هرمی در زمینه بازاریابی شبکه ای غیر مجاز کارآگاهان پلیس آگاهی را بر آن داشت تا بررسی موضوع را آغاز کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس گفت: ۱۴ نفر اعضای ۱۸ تا ۳۰ این شرکت هرمی جوانان فراری از منزل بودند که از استان‌های گلستان و خوزستان در این شهرستان ساکن شدند و خانواده‌های آنان به دلیل بی خبری اعلام مفقودی کرده بودند.

عبدیان گفت: متهمین دستگیر شده در بازجویی های پلیسی به جرم خود را اعتراف کردند که با عضوگیری و اعتمادسازی اعضا، کار خود را قانونی جلوه می دادند، که با هوشیاری پلیس شناسایی و پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دنیای مجازی انتشار تصاویر خصوصی پلیس فتا شهرستان پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن منصوری معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌های قضائی و مرجوعه به پلیس فتا، مشخص است عامل اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان های بومی و غیر بومی عدم فعال سازی رمز تأیید دو مرحله‌ای و استفاده از رمز و پسوردهای آسان و قابل حدس است.

این مقام مسؤول ادامه داد: افراد کلاهبردار با سو استفاده از عدم آگاهی و سهل انگاری تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی نسبت به هک حساب‌های کاربری آنان در پیام‌رسان ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تهدیدات و مخاطرات ایجاد دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری افراد، افزود: مجرمان سایبری پس از انجام این فرایند ضمن دسترسی به اطلاعات خصوصی و بعضاً محرمانه افراد، فریب خورده؛ زمینه اخاذی و باج‌گیری سایبری را آغاز می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا در ادامه ضمن توضیح ارتکاب این شگرد توسط افراد سود جو گفت: در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد، زمینه فریب آنان را با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده، ارائه خدمات و یا مساعدت مالی فراهم می‌کنند.

سرهنگ منصوری از عموم مردم خواست با استفاده از رمزهای پیچیده و غیر قابل حدس بر روی شبکه‌های اجتماعی ، با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) پیام‌رسان های بومی و غیر بومی و داشبورد حساب ( Account) گزینه تأیید دو مرحله‌ای ( two- stepverification) را انتخاب کرده و نسبت به تعیین رمز عبور و تنظیم بر روی ایمیل شخصی اقدام کنند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: در صورت نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی و فنی با برقراری تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از خدمات مشاوره‌ای این پلیس بهره مند شوند.

کد خبر 6100186

دیگر خبرها

  • سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت‌های اشنویه دستگیر شدند
  • لحظه بازداشت عامل مرگ زهره فکور بازیگر سینما
  • عامل ۸۰درصد دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری کاربران چیست؟
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در آزادراه‌ها
  • عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی
  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • عاملان رعب و وحشت در احمد گوراب رشت دستگیر شدند
  • سرقت از منازل در پوشش خانواده
  • سارقان اماکن خصوصی و کابل‌های برق در «جاجرم» بازداشت شد
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند