Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه ۱۴۷ شورای سیاست گذاری نقشه جامع علمی کشور امروز به علت بحث مهم ساماندهی کنکور طولانی شد و همه مسئولان از جمله وزیر علوم و وزیر آموزش و پررش در آن حضور داشتند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور توضیح داد: اولین نکته این است که بحث های مربوط به کنکور ارتباطی با امسال ندارد و افراد پشت کنکوری بدانند که در پروسه تصویب این ضوابط زمان اجرایی شدن این سیاست ها هم اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: زمان کافی برای تطبیق با این قوانین به داوطلبان کنکوری داده خواهد شد. کنکور در سال های طولانی اصلاحاتی نداشته باعث بروز آسیب هایی شده است اما در کنار این آسیب ها شیوه فعلی کنکور مزایای هم دارد که نمی توانیم با حذف صددرصد کنکور موافق باشیم و از طرفی نمی توانیم کنکور را حذف کنیم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با ساماندهی کنکور با اصلاح شیوه سنجش و پذیرش فعلی موافقیم.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در ادامه به بیان دلیلی پرداخت که به دلیل وجود آنها نمی توان کنکور را حذف کرد و ادامه داد: در شیوه فعلی برگطاری کنکور، سوالات یکپارچگی دارد، فرصت رقابت عادلانه دارد، امکان تخلف بسیار پایین است و در حد صفر است، تصحیص یکنواخت است، بازه زمانی برگزاری کوتاه و بنابراین هزینه های آن پایین است.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: اما به آسیب های آن نمی توانیم بی تفاوت باشیم. یکی از وظایف شورای عالی رسیدگی به وضعیت پذیرش دانشجویان برای ورود به دانشگاه ها است.

او افزود: مهمترین آسیب کنکور آسیب آموزشی است و یادگیری کنکوری عمق لازم را ندارد و تست محوری باعث شده تکنیک هایی را آموزشگاه ها به داوطلبان کنکوری آموزش دهند و از آنها خواهش می کنیم از روش های کاسب کارانه پرهیز کنند این تکنیک ها علم را به شبه علم تبدیل کرده است.

کبگانیان ادامه داد: بر اساس آمار موثقی که به ما واصل شده در کلاس های کنکور و با استفاده از یادگیری تکنیک های تست زنی دو هزار رتبه اخلاف بین داوطلبان ایجاد شده که در واقع انها مهارت تست زنی آموخته اند و تخصص از بین رفته است.

او افزود: معلمان شکایت می کنند که دانش آموزان و خانواده های آنان بدون توجه به متن درس بوده، علاقه به یادگیری ندارند و منتظر پایان وقت مدرسه برای رفتن به به سمت تست زنی کلاس های کنکور هستند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری دانشگاه دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید

ایسنا/گیلان رئیس بسیج اساتید کشور از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور خبر داد و گفت: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

محمدرضا مردانی امروز ششم اردیبهشت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا در خصوص نقش آفرینی بسیج اساتید در جبهه علمی و فرهنگی و جهاد تبیین اظهار کرد:  بسیج اساتید متشکل از اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بوده و به صورت فردی در ارتباط با توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در رشته و تخصص خود نقش آفرین هستند.

وی افزود: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

رئیس بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه اولویت ما کمک به اعتلای نظام آموزش عالی کشور است، گفت: در این راستا اندیشکده حکمرانی آموزش عالی را تشکیل دادیم و گروه‌های علمی شکل گرفته  که در کمک به مرجعیت علمی آموزش عالی کشور قدم‌هایی بر می‌دارد. حضور اساتید بسیجی در اتاق‌های فکر وزارت علوم، تشکیل کمیته‌های تخصصی در این زمینه در دانشگاه‌های مختلف از جمله اقداماتی هستند که هر کدام به نوبه خود در تدوین و ارائه بسته‌های سیاستی برای اعتلای آموزش عالی کشور تأثیرگذار می‌باشند.

مردانی از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه متشکل از ۲۲ کمیته تخصصی نظیر اقتصاد مقاومتی، مسکن و شهرسازی، عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، زنان و امور خانواده و... که شامل موضوعات مهم و کلان کشور است، و در قالب این کمیته‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف از جمله مرکز بررسی استراتژیک، مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف منعقد کردیم تا نیازهای علمی کشور برای حل مسائل و مشکلات را دنبال کنیم.

وی در خصوص برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای اساتید، گفت: در راستای جهاد تبیین و آگاهی مردم از پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای علمی، اردوهای راهیان پیشرفت شکل گرفته که اساتید را در قالب گروه‌های مختلف برای بازدید از این مراکز پیشرفت اعزام می‌کنیم. در استان گیلان هم مراکزی شناسایی کردیم که دستاوردهای علمی داشتند و حتی تا لبه دانش و فناوری کار کردند لذا هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این اردوها برای سایر دانشگاه‌های کشور برگزار و بستری فراهم شود تا دیگر اساتید بتوانند ضمن آشنایی با پیشرفت‌های علمی، ظرفیت‌هایی که در زمینه تداوم پیشرفت‌ها دارند را ارائه کنند و به نوعی تعامل دو طرفه بین اساتید دانشگاه‌های کشور با مراکز علمی در استان‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان