Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهم گفت و گو با محمد عباسی را می‌خوانید؛

*شما خودتان را در ساختار اصولگرایی تعریف کردید، اگر در این انتخابات جریان انقلاب روی گزینه واحدی به تصمیم برسند، تمکین می‌کنید؟

معتقدم جبهه انقلابی کشور حتما باید به یک اجماع منسجم برسد اما قبل از شروع انتخابات به دلایلی از جمله روشن نبودن ذائقه مردم  صلاح نمی بینم و تصمیم دارم حضورم را در انتخابات حفظ کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ولو هر گزینه دیگری هم به صحنه بیاید. از طرفی چون هریک از این جبهه ها به تنهایی مرجع تشخیص و وحدت اجماعی نیستند، باید بتوانیم همه را یک کاسه کنیم.

با وجود اینکه در انتخابات قبلی به نفع آیت الله رئیسی کنار رفتم، اگر زمان نزدیک به انتخابات احساس کنم کاندیدای برتری دارد و مورد اقبال مردم است، به او کمک می‌کنم، البته انتظار دارم  اگر فرد مورد اقبال مردم من بودم هم دوستان تمکین و کمک کنند.

 آمادگی دارم برنامه‌هایم را به شورای ائتلاف ارائه کنم

*برنامه هایتان را به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ارائه کرده اید؟

هنوز  از من برنامه ام را نخواسته اند، اما هر زمان لازم باشد آمادگی دارم رئوس برنامه هایم را خدمتشان ارائه کنم.

 با احمدی‌نژاد نه جلسه داشتم و نه مشورت کردم

*شما در دولت آقای احمدی نژاد وزیر بودید، آیا برای حضور در انتخابات آینده با ایشان هم مشورت کردید؟ قبلا اخباری مبنی بر حمایت آقای احمدی نژاد از شما هم شنیده شده بود.

بعد از دولت ارتباط تشکیلاتی و برنامه ریزی های هماهنگ با احمدی نژاد نداشتیم و مشورت و هماهنگی هم در این مورد نداشته‌ام اما چون من در بین اعضای دولت، جزو معدود افرادی بودم که دو دوره وزیر آقای احمدی نژاد بودم، قالب بدنه دولت نهم و دهم  سمت و سوی بیشتری به من دارند.

می خواهم «دولت برای مردم» را تشکیل دهم

* شما مهمترین مسئله امروز کشور را چه چیزی می‌دانید و انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باید چه چیز را تغییر دهد تا وضعیت بهتر شود؟

بنا است من «دولت برای مردم» را تشکیل بدهم تا تحولاتی را که در اصلاح امور در نظر دارم در نظامات اقتصادی، مدیریتی و فرهنگی اجتماعی انجام دهم.

 وضعیت اقتصاد مردم اورژانسی است

معتقدم باید در همه جوانبی که جامعه ایران با مشکلات مواجه است تحول ایجاد کنیم. در نظامات اقتصادی، خصوصاً بخش‌های بانکی، پول و سرمایه. نظامات اجرایی و مدیریتی جامعه و همچنین در نظامات اجتماعی و فرهنگی. البته کسی که در جریان مسائل کشور باشد، می داند معیشت مردم در حال حاضر یک مسأله  اورژانسی است که باید در اولین قدم‌ها برطرف شود. گرانی ها، تورم و مشکلات اقتصادی به حدی رسیده هر دولتی سر کار بیاید باید با اولویت به این مسائل برسد.

جامعه به طبقه اشراف اعتماد نمی‌کند

* به نظر شما کاندیدایی که بتواند در این دوره نظر مردم را جلب کند باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

جامعه به کسانی که امکانات سنگین مالی دارند و جزو اشراف محسوب می شوند اعتماد نمی‌کند. به شرطی که بتوانیم مولفه های دلسوزی، پاکدستی و کارآمدی را برای مردم نمایش دهیم، آنها اعتماد خواهند کرد. 

 موفقیت دولت دهم بخاطر وزرایش بود

*خبر دارید که چند نفر از وزرای دولت های نهم و دهم در این دوره داوطلب کاندیداتوری ریاست جمهوری هستند؟ اصلا با اینها جلسه دارید، اگر تصمیمشان بر این باشد که با یکدیگر ائتلاف کنند شما هم شرکت می‌کنید؟

بعد از دولت دهم جلسات متعددی با وزرای دولت های نهم و دهم و بدون حضور رئیس دولت داشتیم چون اکثر این وزرا نیروهای ولایتمدار، با انگیزه و خادم نظام هستند و آنچه را از شکوه و موفقیت دولت های نهم و دهم سراغ داریم حاصل زحمات اینهاست و تجارب خوبی دارند. در جلسات به این تصمیم رسیدیم که وحدت گفتمانی، ولایتمدارانه و انقلابی را تقویت کنیم، اما اینکه برای انتخابات ائتلاف کنیم، تاکنون چنین چیزی مطرح نشده است. سال ها دولت در اختیار نیروهای انقلابی نبوده و از سوی دیگر دولتی که بیشترین نیروهای انقلابی در آن تمرکز داشتند دولت های نهم و دهم بودند و اینها بخشی از ظرفیت و تجربه اجرایی کشور هستند.

27219

کد خبر 1506953

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد عباسی انتخابات ۱۴۰۰ محمود احمدی نژاد دولت های نهم و دهم احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود

«محمد ناظمی اردکانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: اهمیت دور دوم انتخابات نباید کمتر از دور اول تلقی شود؛ در دور دوم چون فضای کشور چندان انتخاباتی نیست، باید تلاش ویژه‌ای برای مشارکت بیشتر مردم صورت بگیرد. بنابراین رسانه ملی در این‌باره باید با برنامه‌ریزی جامع‌تر نقش بیشتری ایفا کند.

وزیر تعاون در دولت نهم ادامه داد: راهبرد تعیین‌شده رهبر انقلاب برای انتخابات با چهار واژه کلیدی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت مطرح شده است که مسؤولین ذی‌ربط برای آن باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم گفت: اولین اولویت مجلس آینده، مباحث معیشتی است. امروز مردم به شدت از گرانی ناراحت هستند، لذا باید اقداماتی صورت بگیرد که معیشت مردم به ویژه برای قشر حقوق‌بگیر و بازنشسته آسان‌تر شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید در راستای تحقق شعار سال که رهبر انقلاب آن را «افزایش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، گام بردارد. مجلس دوازدهم باید تلاش کند تا تاثیر دلار روی اقتصاد ملی را ریشه‌کن کند. اینکه اقتصاد ایران دلاریزه باشد باعث عدم ثبات در اقتصاد کشور شده است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه نظام مالیاتی، نظام پولی و بانکی کشور و قواعد و مقررات بازرگانی باید به نفع تولید و صادرات اصلاح شوند تصریح کرد: تولید در کشور باید به سمت وضعیت انبوه هدایت شود چراکه تولید انبوه است که تکنولوژی به همراه دارد و این موضوع برای کشور مفید خواهد بود.

وزیر تعاون در دولت نهم با بیان اینکه مشارکت مردم برای افزایش تولید زمانی حاصل می‌شود که دولت در اقتصاد، تصدی‌گری نکند گفت: مأموریت تولید ثروت و فضای کسب و کار باید با مردم باشد و دولت صرفاً سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را عهده‌دار شود. بنابراین اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که در این زمینه کمک حال است، باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه وحدت در مجلس دوازدهم برای رفع مشکلات کشور بسیار پُر اهمیت است، گفت: همگرایی میان مجلس و دولت باید جهت مرتفع‌شدن مشکلات و معیشت مردم ایجاد شود.

ناظمی اردکانی با اشاره به لزوم اراده کافی برای اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: اجرای برنامه‌های سالیانه کشور حتماً باید مبتنی بر برنامه هفتم باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: طبق نظر سنجی‌ها مردم از عملکرد مجلس یازدهم رضایت نداشتند؛ لذا مجلس دوازدهم با انجام اقدامات مؤثر باید برای افزایش محبوبیت خود در میان مردم تلاش کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6086347 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود