Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@14:07:45 GMT

رسیدگی به بدهی لندن به ایران به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۵۴۱۶

ایسنا به نوشته روزنامه گاردین: دادگاهی که قرار بود به پرونده بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران و حل اختلاف درباره قرارداد فروش تانک‌های چیفتن رسیدگی کند، بار دیگر به تعویق افتاد.

هیچ یک از طرفین این پرونده که قرار بود جلسه رسیدگی به آن امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین ماه) برگزار شود، دلیل تعویق دادگاه را اعلام نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه بریتانیایی، این یازدهمین باری است که جلسه رسیدگی به پرونده بدهی لندن به ایران از زمانی که روند کنونی خود را از سال ۲۰۱۳ در انگلیس آغاز کرده است، به تعویق می افتد.

پیشتر در ماه نوامبر گذشته قرار شده بود طی سه روز به این پرونده رسیدگی شود. ایران تاکید دارد که نه تنها می بایست مبلغ بدهی را دریافت کند، بلکه انگلیس باید سود آن را نیز پرداخت کند.

پرونده بدهی انگلیس به ایران پس از آن شکل گرفت که لندن قرارداد فروش تانک‌های چیفتن به تهران را پس از سقوط شاه ایران به حالت تعلیق درآورد و هرگز این تانک ها را تحویل نداد.

 پیش از این برای اولین بار در دولت انگلیس بن والس وزیر دفاع این کشور بدهی کشورش به ایران را بر سر خرید تانک های چیفتن تایید کرد و با تلاش برای مرتبط کردن این موضوع به زندانی بودن نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی در ایران، گفت که فعالانه به دنبال پرداخت این بدهی به دولت ایران است و این موضوع می تواند به اطمینان حاصل کردن از آزادی شهروندان دو تابعیتی انگلیسی از جمله نازنین زاغری در ایران کمک کند.

والس به وکلای این خانواده ها اطمینان داد که دولت انگلیس به دنبال مجرایی قانونی برای پرداخت این بدهی است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: لندن ایران انگليس پرداخت بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان انواع سیگار خارجی را در آزادراه زنجان _ قزوین از یک دستگاه خودروی سواری وانت کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی بااشاره به اینکه پرونده قاچاق انواع سیگار خارجی در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد، افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای دخانی کشف شده، متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان ادامه داد: با قطعیت یافتن حکم در شعبه تجدید نظر و پیگیری شعبه اجرای احکام، جریمه تعیین شده وصول و پرونده مختومه شد.

مظفری از تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تخلف گرانفروشی در استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

وی، علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها را زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات انجام گرفته ذکر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی در چند بخش رسیدگی می‌شود، گفت: رسیدگی به پرونده‌های کلان مربوط به پرونده‌های قاچاق کالا، ارز و خودرو است که با توجه به نوع تخلف، زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

دیگر خبرها

  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند