Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:07:21 GMT

تزریق واکسن کرونا به ۲۰۰ پاکبان پاکدشتی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۵۴۲۴

تزریق واکسن کرونا به ۲۰۰ پاکبان پاکدشتی آغاز شد

"رجب زینی‌وند" روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در نخستین مرحله از تزریق واکسن علیه کرونا ۲۰۰ نفر از نیروهای پاکبانی شهرداری پاکدشت در برابر این ویروس واکسینه می شوند.


وی با اشاره به اینکه پاکبانان در اولویت ایمن سازی سراسری در مقابله با بیماری کوید۱۹ قرار دارند، گفت: پاکبانان از جمله اقشار در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند که با توجه به نوع خدمات رسانی در معرض تهدیدات ناشی از این ویروس مهلک قرار دارند که با تلاش صورت گرفته، تزریق واکسن برای این قشر محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زینی وند افزود: در کنار گروه‌های هدف، واکسیناسیون کرونا روزانه برای ۲۵ نفر از نیروهای خدماتی و پاکبانان در حال انجام می‌باشد.


وی اظهار داشت: تا کنون ۹۲ دُز واکسن بر اساس اولویت بندی نیروهای خدماتی، به نیروهایی که در غسالخانه‌ها فعالیت دارند تزریق شد.


وی با تأکید بر اینکه در موضوع تزریق واکسن به پاکبانان، اولویت با کارگرانی است که بیماری زمینه‌ای داشته و یا مسن‌تر از بقیه بودند، تصریح کرد: با بررسی میدانی صورت گرفته تزریق واکسن به پاکبانان عوارضی را به دنبال نداشته و تمام پاکبانان در سلامت هستند.


زینی وند اضافه کرد: بعد از تزریق واکسن همچنان توصیه می‌شود تا واکسینه شدن تمامی افراد جامعه تمامی پروتکل‌ها و نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن به منظور حفظ سلامتی رعایت کنند.


وی گفت: تا کنون چهار نفر از جانبازان، ۱۱۵ نفر سهمیه نظام پزشکی بخش خصوصی، ۱۱۰ نفر بیماران خاص، ۱۹۵ نفر پرسنل بهداشت و ۵۲۰ نفر از پرسنل بیمارستان های زعیم و شهدا واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.


پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا ورامین واکسن کرونا پاکدشت پاکبان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ورامین واکسن کرونا ویروس کرونا ورامین واکسن کرونا پاکدشت پاکبان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور تزریق واکسن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است