Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:30:00 GMT

پارلر به اپ استور برگشت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۵۵۶۹

پارلر به اپ استور برگشت

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان؛ بر اساس نامه‌ای که شرکت اپل روز دوشنبه به کنگره ارسال کرد، بازگشت پارلر به فروشگاه برنامه iOS یعنی اپ استور مورد تایید این شرکت است. اپل پس از بهبود‌ها و تغییراتی که شبکه اجتماعی پارلر در سیاست‌های نظارتی خود و تعدیل سخنان نفرت انگیز و تحریک آمیز ایجاد کرد، اجازه بازگشت را به او داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم راه را برای دانلود مجدد Parler، برنامه محبوب محافظه کاران هموار کرده است.

در این نامه که خطاب به مایک لی سناتور جمهور‌ی‌خواه و نماینده کن باک است، توضیح داده شده که به روز رسانی‌هایی  در پارلر  ایجاد شده  و سیاست‌های نظارتی بر محتوا پیشنهاد داده شده است. این سناتور با انتشار توئیتی در حساب خود بازگشت پارلر به اپل را نوعی پیروزی در آزادی بیان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید

اپل نرم افزار Parler را از اپ استور حذف کرد اپل منتظر اعمال تغییرات در پارلر

در تاریخ ۱۴ آوریل، تیم بررسی برنامه‌های اپ استور به پارلر گفت که تغییرات پیشنهادی کافی است و تنها کاری که این برنامه باید انجام دهد این است که تغییرات را اعمال کند. در نامه اپل به این شرکت آمده است: "اپل تضمین می‌کند که برنامه Parler به روز شده بلافاصله پس از انتشار نسخه جدید در دسترس قرار می‌گیرد. "

پارلر، جایگزینی برای فیسبوک و توئیتر است که خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند. این برنامه در اوایل ژانویه در پی آشوب‌های ۶ ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده از سیستم عامل‌های اصلی فناوری حذف شد. پارلر در فروشگاه‌های برنامه‌های اپل و گوگل و همچنین سرویس‌های وب آمازون که میزبان محصول این شرکت بودند، حذف شده بود.

هر سه غول فناوری وجود سخنرانی خشونت آمیز در پارلر را دلیل حذف این برنامه عنوان کردند. پارلر بعداً گفت که فروشندگان دیگر نیز ارتباط خود را با این شرکت قطع و خدمات را عملاً متوقف کرده و در وب دسترسی ندارند. برای چندین هفته، بازدید کنندگان از وب سایت Parler به جای یک برنامه کاربردی شبکه اجتماعی، توسط یک صفحه ثابت مورد استقبال قرار می‌گرفتند.

شکایت پارلر از آمازون

وب سایت این برنامه در تاریخ ۱۵ فوریه دوباره به روز شد، اما دو ماه دیگر طول کشید تا اپل تصویب کرد پارلر را به فروشگاه برنامه خود بازگرداند. در این بین، پارلر در حال جنگ قانونی علیه آمازون است و در بخشی از این شکایت ادعا کرد که شرکت‌های Big Tech با هدف جلوگیری از دسترسی پارلر به بازار برنامه‌های موبایل دست به حذف این پلتفرم زدند.

شرکت‌های فناوری اتهامات پارلر را برای رفتار ضد رقابتی رد کرده اند. در نامه روز دوشنبه، اپل گفت که تصمیم خود برای حذف Parler از فروشگاه برنامه این شرکت یک تصمیم مستقل است و اپل درباره اتخاذ این تصمیم با Google یا آمازون هماهنگی و مشورت نکرده است.

گفتنی است که پارلر فقط در سیستم عامل iOS در دسترس کاربران خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارلر شرکت اپل اپ استور گوشی آیفون اپ استور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفت و برگشت باران بهاری به آسمان گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با خروج سامانه هوای بارشی امروز از آسمان گیلان، هوای استان تا یکشنبه پایدار است و دمای هوا به صورت نسبی افزایش می‌یابد.

محمد دادرس از بارش باران‌های پراکنده از عصر یکشنبه خبر داد و افزود: این شرایط جوی تا سه شنبه در گیلان برقرار است.

وی گفت: دریای خزر هم در این مدت با ارتفاع موج حداکثر ۷۰ سانتی متر ، برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است.

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • رفت و برگشت باران بهاری به آسمان گیلان