Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@22:26:32 GMT

رویای تزریق هفتگی انسولین ممکن است تحقق یابد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۵۶۲۳

رویای تزریق هفتگی انسولین ممکن است تحقق یابد

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از مدیکال نیوز، شروع و پایبندی به درمان با انسولین همچنان یک چالش برای میلیون‌ها بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ در سراسر جهان است. ترس از تزریق، ناراحتی و تحمل درمان تزریقی به مانعی در شروع انسولین درمانی و پایبندی به آن محسوب می‌شود.

اثربخشی و درمان مداوم با انسولین نیز به عوامل دیگر از جمله دقت دوزها، زمان و اهداف شاخص قندخون بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران معتقدند کاهش دفعات تجویز انسولین با استفاده از یک آنالوگ طولانی‌اثر انسولین به نام «آیکودک» (icodec) ساخت شرکت «نوو نوردیسک» (با نیمه عمر ۱۹۶ ساعت یعنی اندکی بیش از ۸ روز)  که در این کارآزمایی بالینی مرحله دوم (فاز ۲) استفاده شده است، ممکن است عدم علاقه شروع درمان انسولین را کاهش دهد و پیوستگی طولانی‌مدت، کنترل گلوکز و در نهایت حال بیمار را بهبود می‌بخشد.

ایلدیکو لینگ وی، استاد طب داخلی و علوم جمعیت و داده از مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت‌وسترن اظهار کرد: «انسولین  که از ۱۰۰ سال قبل بنیان درمان دیابت است، یک عامل موثر در کاهش گلوکز است و در صورت استفاده در دوز مناسب بی‌خطر است. درمان انسولین دشوار است و به تزریق مکرر نیاز دارد و همچنان یک لکه خاص را به همراه دارد. ایجاد انسولین موثر و ایمن هفتگی پیشرفت بزرگی در این زمینه است.»

انسولین؛ پایان دوران تزریق

لینگ وی، مشاور شرکت دارویی نوو نوردیسک دانمارک و محقق اصلی یکی از مطالعات است که در آن ۲۰۵ بیمار از هفت کشور (آمریکا، کرواسی، آلمان، مجارستان، لهستان، اسلواکی و اسپانیا) حضور داشتند. کارآزمایی بالینی شامل یک دوره غربالگری دو هفته‌ای، ۱۶ هفته درمان و یک پیگیری پنج هفته‌ای برای ارزیابی سه روش مختلف برای تنظیم و بهینه‌سازی دوز انسولین و تعیین اینکه کدام یک بهترین تعادل را بین کاهش موثر قند خون و اتفاقات ناشی از کاهش آن را ارائه می‌دهد.

وی همچنین محقق مطالعه دوم با ۱۵۴ بیمار از پنج کشور (ایالات متحده، کانادا، جمهوری چک، آلمان و ایتالیا) است. این آزمایش همان بازه زمانی ۲۳ هفته‌ای را دنبال کرد و جنبه‌های عملی استفاده از انسولین و همچنین بهترین روش‌های انتقال از رژیم روزانه به تزریق‌های هفتگی انسولین را ارزیابی کرد. محققان تشخیص دادند که شروع با دوز اول بالاتر که بارگیری دوز نامیده می‌شود به بیماران اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به هدف قند خون مطلوب خود برسند.

این دو مطالعه به عنوان چهارچوبی برای یک برنامه کارآزمایی بالینی مرحله سوم است که در حال حاضر در این دانشگاه و سایر بخش‌ها در حال انجام است.

لینگ وی می‌گوید: «انسولین هفتگی یک تغییردهنده است که باعث کاهش بار درمان بیماران می‌شود و در عین حال میزان انطباق را نیز بهبود می‌بخشد. این روش درمانی همچنین باعث کاهش زحمت افرادی می‌شود که از بیماران دیابتی نیاز به انسولین مراقبت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، افرادی که در مراکز مراقبت طولانی‌مدت زندگی می‌کنند و افرادی که دارای مشکلات حافظه هستند. تزریق انسولین یک‌بار در هفته  باعث تسهیل در درمان و کاهش بار ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت می‌شود.»

نتایج این تحقیق به‌صورت آنلاین در Diabetes Care منتشر شده است.

کد خبر 596292 برچسب‌ها انسولين

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انسولين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

متن کار دستور جلسات صحن علنی مجلس را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ده سال پیش در چنین روزی؛ استیون جرارد سُر خورد، رویای لیورپول بر باد رفت!
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد