Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست فوق‌العاده عصر امروز کمیسیون خود با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: در این نشست که با موضوع بررسی خرابکاری سایت هسته‌ای نطنز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، ابراهیم عزیزی ریاست هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی به سایت نطنز پس از حادثه بیست و دوم فروردین ماه گزارش بازدید هیئت مذکور را از سایت نطنز به همراه پیشنهاد‌های آن برای اصلاح شرایط ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در ادامه توضیحاتی درباره آسیب وارد شده به کابل‌های انتقال برق سایت نطنز در اثر خرابکاری رضا کریمی ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: صالحی گفت کابل‌هایی که در این حادثه دچار اختلال شده بود، به سرعت تعویض شده و در حال حاضر برق اصلی مرکز غنی سازی نطنز وصل شده است.

این نماینده ادامه داد: رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد که به دلیل تدابیر صورت گرفته، غنی سازی در نطنز، هیچ وقت حتی در زمان قطع کابل اصلی برق، متوقف نشده و هم اکنون هم چندین زنجیره سانتریفیوژ در محلی که برق آن دچار آسیب شده بود، مجددا فعال شده است.

عمویی در ادامه به نقل از رئیس سازمان انرژی اتمی کشور بیان کرد: هدف دشمن توقف غنی سازی در ایران بود که محقق نشد. ما با اتکا به قانون مجلس به سرعت، غنی سازی ۶۰ درصد را برای تامین نیاز‌های داخلی آغاز کردیم و به دشمنان توانمندی بومی کشور را نشان دادیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس گزارش ارایه شده در این جلسه، دشمنان جمهوری اسلامی از جمله رژیم صهونیستی تلاش‌های مکرری برای خرابکاری صنعتی در برنامه هسته‌ای ایران داشته اند که موارد متعددی از آن‌ها با تلاش نیرو‌های فنی و امنیتی سازمان کشف و خنثی شده است.

وی اظهار کرد: در ادامه این جلسه، نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی با طرح نظر‌های خود بر تقویت تدابیر پیشگیرانه حفاظتی در مراکز حساس وابسته به سازمان انرژی اتمی تاکید کردند و خواستار تمرکز در امنیت و حفاظت در سازمان انرژی اتمی شدند.

عمویی افزود: اعضای کمیسیون همچنین از اقدام به موقع دانشمندان هسته‌ای کشور در غنی سازی ۶۰ درصد در سایت نطنز تقدیر کردند. در این جلسه همچنین مقرر شد که با توجه تحولات جاری در موضوعات سیاست خارجی، علیرغم محدودیت‌های بهداشتی در مجلس، کمیسیون امنیت ملی در هفته‌های آینده بنا به اقتضا جلسات فوق العاده برگزار کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علی اکبر صالحی کمیسیون امنیت ملی سازمان انرژی اتمی سایت نطنز سخنگوی کمیسیون امنیت ملی رئیس سازمان انرژی اتمی سیاست خارجی سایت نطنز غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل

منابع دیپلماتیک از درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه غیرعلنی شورای امنیت جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی کشف‌شده در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، الجزایر اقدام جدیدی را برای حمایت از ملت فلسطین در سازمان ملل صورت داده است.

منابع دیپلماتیک به الجزیره اعلام کردند که الجزایر درخواستی را مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی یافته‌شده در نوار غزه ارایه داده است.

بنا بر این گزارش‌ها الجزایر خواسته است که این جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه پیش‌رو برگزار شود.

پیش‌تر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

گفتنی است پس از عقب‌نشینی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه پیکر صدها شهید فلسطینی از گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر این شهر بیرون کشیده شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده