Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@22:17:51 GMT

فهرست جبهه‌های قانونی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۵۹۲۸

فهرست جبهه‌های قانونی اعلام شد

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در خصوص عنوان و جایگاه قانونی جبهه‌های حزبی با صدور اطلاعیه‌ای، فهرست جبهه‌های تشکیل شده مطابق شرایط قانونی را منتشر کرد.

به گزارش برنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انجام برخی فعالیت‌های تشکیلاتی و سیاسی در قالب عناوینی هم چون شورا، ائتلاف، نهاد و سایر موارد مشابه، دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی اطلاعیه ای صادر نمود که در آن ضمن تأکید بر الزام به رعایت شرایط قانونی برای انجام فعالیت در قالب جبهه های حزبی، فهرست جبهه های تشکیل شده مطابق شرایط قانونی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

 دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در این اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به انجام برخی فعالیت های تشکیلاتی و سیاسی در قالب عناوینی هم چون شورا، ائتلاف، نهاد و سایر موارد مشابه، دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، تذکر نکات ذیل را لازم می داند:

۱. مطابق مفاد قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، جبهه شامل تعدادی احزاب دارای پروانه است که در زمینه فعالیت مشخص و با اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تشکیل می شود.

۲. به طور معمول، در آستانه انتخابات مختلف، برخی احزاب و گروه های سیاسی به منظور ائتلاف و همگرایی، مبادرت به تشکیل جبهه می نمایند که برابر قانون احزاب می بایست کلیه مسؤولیت آن را بپذیرند و مراتب را به اطلاع کمیسیون احزاب برسانند؛ لذا ضمن تا کید بر انجام فرآیند قانونی پیش گفته، فعالیت های ائتلافی کلیه احزاب و گروه های سیاسی، فقط در قالب و عنوان مقرر در قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی وجاهت دارد و استفاده از سایر عناوین مغایر با عناوین مصرح در قانون پذیرفته نیست.

۳. به منظور تنویر افکار عمومی، تعداد و مشخصات دوازده جبهه حزبی که تشکیل آن ها مطابق فرایند قانونی و با اطلاع رسانی به کمیسیون احزاب انجام شده است، به شرح پیوست اعلام می شود. بدیهی است سایر احزاب پروانه دار متقاضی تشکیل جبهه می بایست فرایند ذکر شده در قانون احزاب را طی نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قانون گروه های سیاسی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انتخابات انتخابات قانون گروه های سیاسی انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: در انتخابات دور دوم مجلس مردم برای هر کرسی دو گزینه برای انتخاب دارند و این کار را برای آنان آسان‌تر می‌کند. 

او افزود: مردم باید با مشارکت بیشتری نسبت به دور اول در انتخابات شرکت و بار دیگر به تکلیف دینی،سیاسی و اجتماعی خود عمل کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: آینده چهار سال بعدی قوه مقننه به دست مردم است وانتخاب برای تعیین تکلیف چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس اهمیت بسزایی دارد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از احزاب و تشکل‌های سیاسی تقاضا دارم تا به صورت مشترک لیست بدهند تا کاندیداها پشتوانه سیاسی و اجتماعی محکم‌تری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند