Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغ به میزان کافی در میادین وجود دارد، افزود: با توجه به آنکه تولید مرغ به اندازه مکفی است، نگرانی از حیث تامین مرغ در بازار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمالی سروستانی با انتقاد از نرخ بالای جوجه یکروزه در بازار بیان کرد: با توجه به افزایش روز افزون قیمت جوجه یکروزه به نظر می رسد قاچاق و صادرات غیر مجاز صورت می گیرد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به کاهش ظرفیت تولید جوجه ضروری است که در اسرع وقت واردات جوجه یکروزه و مرغ مادر صورت گیرد تا با افزایش تلفات در ماه های گرم سال با چالش تامین مرغ در بازار روبرو نشویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ماهانه ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت می گیرد، گفت: با توجه به افزایش سن گله از ۴۵ به ۵۰ روز می توان این اطمینان را داشت که گوشت مرغ به اندازه کافی تولید می شود.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: صادرات تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه غیرقانونی در حال انجام است که انتظار می رود دستگاه های نظارتی موضوع را کنترل کنند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه سوم سال گذشته قیمت جوجه یکروزه ۷۲ درصد افزایش رسمی داشته است، بیان کرد: براین اساس دلیلی ندارد که مرغداران هر قطعه جوجه یکروزه را بالاتر از نرخ مصوب ۴ هزار و ۲۰۰ تومان بخرند.

کمالی سروستانی با بیان اینکه جوجه ریزی نسبت به سال قبل کاهش نداشته است، گفت: مشکلات تحریمی سال گذشته در بحث واردات مرغ مادر مشکلاتی ایجاد کرد که با افزایش سن گله مادر و قول انجمن جوجه یکروزه و معاونت امور دام انتظار می رود جوجه یکروزه مورد نیاز تامین شود.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر کارخانه های جوجه کشی و مزارع مرغ مادر بیان کرد: در حال حاضر صادرات قانونی و غیرقانونی جوجه یکروزه باید متوقف شود تا نیاز بازار داخل تامین شود‌.

وی در پایان اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی به تعادل رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر عرضه ذرت و کنجاله سویا با تاخیر بدست مرغدار می رسد که امیدواریم تدابیری برای تسریع در توزیع نهاده بکار گرفته شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مرغ قیمت ذرت قیمت جوجه مرغ در بازار جوجه یکروزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است